მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სასწავლო წლის დაწყებასთან ერთად, აქტუალური გახდა კომპლექსური დავალების დეტალები Etaloni.ge რამდენიმე განმარტებას გთავაზობთ საშუალო საფეხურის ეროვნული სასწავლო გეგმიდან.
კომპლექსურ დავალებებზე დაფუძნებით მარტივად უნდა მოხდეს საშუალო საფეხურისთვის ისეთი მიდგომების პრაქტიკული რეალიზება, როგორებიცაა:
დიფერენცირება - კომპლექსური დავალება მასწავლებელს საშუალებას აძლევს ინდივიდუალურად მიუდგეს მოსწავლეს. მთელი კლასი შესაძლოა ერთსა და იმავე საგნობრივ საკითხზე მუშაობდეს, მაგრამ ასრულებდეს სხვადასხვა კომპლექსურ დავალებას ინდივიდუალური საჭიროებების მიხედვით.
ინტეგრირება - კომპლექსური დავალება სხვადასხვა საგნების ინტეგრირებული სწავლების შესაძლებლობასაც იძლევა. კერძოდ, შესაძლებელია კომპლექსური დავალებისთვის შერჩეულ იქნას სხვადასხვა საგნის სამიზნე ცნებები. ეს, უპირველეს ყოვლისა, მომიჯნავე საგნებს ეხება (მაგალითად, STEM საგნებს), თუმცა, სხვადასხვა საგნობრივი ჯგუფის დისციპლინებთან მიმართებითაც შეიძლება იქნას გამოყენებული.
მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით, ინტეგრირება ასევე შესაძლებელია მოხდეს სამიზნე ცნებების და საკითხების დონეზე. სწორედ ეს მიდგომაა გამოყენებული საბუნებისმეტყველო და საზოგადოებრივი მეცნიერებების სავალდებულო ინტეგრირებულ კურსებში.
ტექნოლოგიების მიზნობრივი გამოყენება - კომპლექსური დავალებები და მათთან დაკავშირებული საკლასო ოთახის მენეჯმენტი მასწავლებლებს უბიძგებს ტექნოლოგიების აქტიური გამოყენებისკენაც. მათი მეშვეობით იკვეთება საჭიროებები, რომლებიც მასწავლებელს უტყუარად აჩვენებს ციფრული პლატფორმებისა და რესურსების დიდ მნიშვნელობას.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ოთხი მწერალი, რომლის შემოქმედებაც საგამოცდო პროგრამაში აღარ არის - ეროვნულები 2025
„მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია ღია კომუნიკაცია...“
სვანეთის მუზეუმთან და მესტიის ბიბლიოთეკასთან თანამშრომლობით, მოსწავლეებმა შთამბეჭდავი პრეზენტაციები გამართეს
„ჩვენ ბევრჯერ დავწერთ ისტორიას. ბევრ მწვერვალს დავიპყრობთ, როგორც საგანმანათლებლო, ასევე სპორტულ სარბიელზე“
6 ყველაზე რთული გამოცდა მსოფლიოში
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე