წამყვანმა მასწავლებლებმა დამატებით მინიმუმ 4 ფუნქცია უნდა შეითავსონ - იხილეთ მოვალეობების ჩამონათვალი
14-10-2022
დაკოპირებულია
-
+
სკოლაში დასაქმებულ მასწავლებლებს სტატუსის შესაბამისი ხელშეკრულება უფორმდებათ. სტატუსი კი პედაგოგებს გარკვეულ მოვალეობებს აკისრებს.
უფროსის სტატუსის მქონე პედაგოგებისგან განსხვავებით, როგორც საგნის წამყვან მასწავლებლებს, ასევე წამყვან სპეციალურ მასწავლებლებს დამატებითი მოვალეობები აქვთ.
საგნის პედაგოგის, რომელსაც წამყვანის სტატუსი აქვს, შრომითი ხელშეკრულებაში ქვემოთ ჩამოთვლილი 7 ფუნქციიდან გათვალისწინებული უნდა იყოს მინიმუმ ოთხი:
კოლეგების პროფესიულ განვითარებაზე ზრუნვა, დახმარება მათი საჭიროებების განსაზღვრაში; ტუტორის/პრაქტიკის ხელმძღვანელის ფუნქციების შესრულება, ან/და მათთვის რეკომენდაციების გაცემა;
ინკლუზიური განათლების მიმართულებით კოლეგების დახმარება;
სკოლაში დემოკრატიული კულტურის, გარემოსდაცვითი პასუხისმგებლობის, ციფრული მოქალაქეობის, ინკლუზიური გარემოს, გლობალური მოქალაქეობის ხელშემწყობი აქტივობების დაგეგმვა, განხორციელება;
სკოლაში მოსწავლეების პროფორიენტაციის ხელშეწყობა;
მოსწავლეთა საჭიროების კვლევების განხორციელება და მიგნებების სწავლის ხარისხის ამაღლების მიზნით გამოყენება;
საუკეთესო პრაქტიკის დასანერგად და მოსწავლეთა შედეგებისგასაუმჯობესებლად სხვა საგანმანათლებლო დაწესებულებებთან და ორგანიზაციებთან კომუნიკაციის დამყარება;
სოციალური აქტივობების ინიცირება და სასკოლო/სკოლათშორისი/სათემო პროექტების დაგეგმვასა და განხორციელებაში მონაწილეობა.
რაც შეეხება წამყვან სპეციალურ მასწავლებლებს, მათ შრომით ხელშეკრულებაში, ქვემოთ ჩამოთვლილი 11 ფუნქციიდან მინიმუმ ოთხი ქვეპუნქტი უნდა იყოს გათვალისწინებული.
მოსწავლეზე დაკვირვება სხვადასხვა საგანმანათლებლო გარემოში;
სხვა სპეციალისტისგან და მშობლებისგან/სხვა კანონიერი წამომადგენელისგან/აღმზრდელისგან ინფორმაციის მიღება ან/და ინტერვიუს წარმოება;
სასწავლო გარემოს შეფასება;
დამხმარე ტექნოლოგიების, აპლიკაციების, ინფორმაციული რესურსების გამოყენება სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის სწავლების პროცესში;
სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის ხელშეწყობა სხვა სასწავლო საფეხურზე ტრანზიციის მიზნით, მის უნარებსა და ინტერესებზე მუშაობა;
მოსწავლის სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების იდენტიფიცირება, შეფასება და დასკვნის გაკეთება;
მოსწავლის საჭიროების იდენტიფიცირება და საჭირო სპეციალისტების ინტერვენციის დასკვნა;
ინკლუზიური განათლების დამხმარე სპეციალისტების კოორდინირება სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის განვითარების მიზნით;
სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეთა საჭიროებების კვლევა და შედეგების გამოყენება მათი განვითარების და სასწავლო შედეგების გაუმჯობესებისათვის;
საკუთარი და სხვა სკოლების/დღის ცენტრების სპეციალური მასწავლებლებისა და სხვა სპეციალისტების მხარდაჭერა ინკლუზიური და სპეციალური განათლების ხარისხის გაუმჯობესების მიზნით;
პროფესიული რესურსების შექმნა, წერილობითი, ვიდეო ან აუდიო მასალები პროფესიულ განვითარებაზე.