მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მთავარია გააზრებული გქონდეს ის პასუხისმგებლობა, რომელიც სკოლის დირექტორს ეკისრება და შემდეგ უკვე ყველაფერს შეძლებ - გვეუბნება, გორის მუნიციპალიტეტის სოფელ ქვემო სობისის საჯარო სკოლის დირექტორი, სიმონ გიგაური. მართალია დირექტორის პოზიციაზე გასულ წელს დაინიშნა, თუმცა თვლის, რომ ახალ მოვალეობებს ალღო მარტივად აუღო და პედაგოგებთან კომუნიკაცია არ უჭირს.
როგორ აფასებს დირექტორის ახალ სტანდარტს, რა სირთულეებთან უწევს გამკლავება და როგორია მისი როგორც ლიდერის მიდგომა მასწავლებლებთან, - აღნიშნულ თემებზე ქვემო სობისის საჯარო სკოლის დირექტორმა etaloni.ge-სთან ინტერვიუში ისაუბრა.
სიმონ გიგაური: დირექტორის პოზიციაზე მუშაობა 2021 წლის იანვრიდან დავიწყე, მანამდე პედაგოგად ვმუშაობდი. ისტორიის მასწავლებელი ვარ.
- რატომ მაინცდამაინც მასწავლებელი, რატომ აირჩიეთ ეს პროფესია?
- სკოლის პერიოდიდან მომწონდა ეს პროფესია. მართალია ჩემს დროს არც ისეთი პრესტიჟული იყო მასწავლებლის პროფესია, თუმცა მამიდა იყო პედაგოგი და მანაც იქონია გავლენა. თავიდანვე ვიცოდი რამდენად საპასუხისმგებლო პროფესია იყო და საკმაოდ გააზრებულად მივიღე ეს გადაწყვეტილება.
- როგორც მითხარით, დირექტორობამდე პედაგოგად მუშაობდით, თუ იყავით გასული პროფესიული უნარების გამოცდაზე და ზოგადად რას ფიქრობთ ამ გამოცდაზე?
- ამჟამად უფროსი პედაგოგი ვარ, წელს სიმართლე გითხრათ დროც არ მქონდა რომ წამყვანისა და მენტორის გამოცდაზე გავსულიყავი. წელს პირველად ჩატარდა ეს გამოცდა და ვერც მომზადება მოვასწარი, თუმცა ნამდვილად ვაპირებ სამომავლოდ ამ გამოცდის ჩაბარებას.
- როგორ შეაფასებდით დირექტორობის პოზიციას?
- ნამდვილად საპასუხისმგებლო საქმიანობაა. ძალიან დიდი ყურადღება სჭირდება ყველაფერს. ყოფილა სიტუაცია როცა ღამის თორმეტ, პირველ საათამდე გავჩერებულვარ სკოლაში რადგან ყველაფერზე პასუხისმგებელი შენ ხარ. სკოლის დირექტორობა რადიკალურად განსხვავდება მასწავლებლობისგან. სკოლაში ხარ თუ არ ხარ ამას გადამწყვეტი მნიშვნელობა არ აქვს, ყოველთვის ყველაფრის საქმის კურსში უნდა იყო. მართალია პედაგოგიური გამოცდილება უფრო მეტი მაქვს ვიდრე დირექტორობის, თუმცა თამამად შემიძლია, გითხრათ რომ საკმაოდ მალე შევეჩვიე ახალ ფუნქციებს და ვალდებულებებს.
- ბატონო სიმონ, დირექტორის ახალ სტანდარტს თუ გაეცანით და როგორ შეაფასებდით, რამდენად არის შესაძლებელი სტანდარტით გათვალისწინებული ყველა ვალდებულების შესრულება?
- დიახ, სტანდარტს გავეცანი და რომ გითხრათ განსაკუთრებული შენიშვნა მაქვს-მეთქი ასე არ არის. რა თქმა უნდა, მარტივი არ არის სკოლის დირექტორობა, თუმცა ვერ გეტყვით რომ ამ ყველაფრისთვის მზად არ ვიყავი. დიახ, შრომატევადი საქმეა, თუმცა ვისაც გააზრებული აქვს ამ თანამდებობის პასუხისმგებლობა მისთვის არ მგონია ეს ვალდებულებები დაბრკოლება იყოს.
- აღსანიშნავია რომ სტანდარტში ყურადღება გამახვილებულია დირექტორის როგორც ლიდერის ფუნქციებზე, საინტერესოა თქვენ როგორი ლიდერი ხართ თქვენი სკოლის მასწავლებლებისთვის?
- ჩემთვის პრიორიტეტია პედაგოგებთან კომუნიკაცია, ყოველთვის ვცდილობ მაქსიმალურად გავაცნო პედაგოგებს ყველა სიახლე, რომელსაც განათლების სამინისტრო გვთავაზობს. გარდა ტრენინგებისა, რომელსაც მასწავლებლები გადიან. სკოლაში აქტიურად ტარდება სხვადასხვა ტიპის თემატური შეხვედრები, სადაც განვიხილავთ ახალ საკითხებს. მაგალითად ესგ-ში შესულ ცვლილებებს, ავტორიზაციასთან დაკავშირებული საკითხებს და ა.შ. თემატურად გავდივართ საინფორმაციო შეხვედრებს და მაქსიმალურად ვცდილობ მივაწოდო ახალი ინფორმაცია ყველა პედაგოგს, გავიგო მათი პოზიცია, შეხედულება და ქმედითი ნაბიჯებიც ერთად დავსახოთ. ძირითადი აქცენტი თანამშრომლობაზე მაქვს გაკეთებული.
- აუცილებლად უნდა გკითხოთ, აპირებთ თუ არა დირექტორობის სერტიფიცირების გამოცდაზე გასვლას?
- დიახ, ისევე როგორც ბევრი ჩემი კოლეგა, მეც მოლოდინის რეჟიმში ვარ როდის დაინიშნება გამოცდა, შესაბამისად აუცილებლად გავალ.
- თქვენი სკოლა საბაზო საფეხურისაა, რამდენად სპეციფიკურია საბაზო სკოლის მართვა და თუ გაქვთ ამ მხრივ გარკვეული შენიშვნები ან რჩევები?
- სკოლაში 84 მოსწავლე სწავლობს, 9 კლასიანი სკოლა გვაქვს და სიმართლე გითხრათ არის გარკვეული შეზღუდვები, რადგან საგანმანათლებლო შემეცნებითი აქტივობებით უფრო მეტად მაღალი კლასის მოსწავლეები არიან დატვირთული. კონკურსების უმეტესობა სწორად მაღალი კლასის მოსწავლეებისთვის არის გათვლილი და ამ მხრივ ვისურვებდი, რომ მეტი დატვირთვა წამოვიდეს დაბალი კლასის მოსწავლეებისკენ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
გალაკტიონს მცირე ხელფასი ჰქონდა, ისევე, როგორც ყველა მის კოლეგას...
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე