სიახლეები
სიახლეები

როგორ განვასხვაოთ კითხვის უნარის დარღვევები მოსწავლეებში? - დისლექსიის სახეები
13-11-2022
-
+


დისლექსია კითხვის უნარის დარღვევაა, თუმცა მისი მნიშვნელობა ბევრად მეტია. რიგ შემთხვევაში დისლექსია ხასიათდება სწავლის უნარის დაქვეითებით, ასეთ დროს მოსწავლეს აქვს კითხვის, წერისა და ზეპირი მეტყველების პრობლემება.

დისლექსია შესაძლოა იყოს:

გენეტიკური - მემკვიდრეობითი დისლექსია დამახსიათებელია ოჯახებისათვის, სადაც ნათესავებს მსგავსი პრობლემები აქვთ და თაობებს გადაეცემა.

განვითარების დისლექსია - კონგენიტალური, დაბადებიდან არსებული და განვითარების პროცესში გამოვლენილი, მაგრამ არა მემკვიდრეობითი.

შეძენილი დისლექსია- მოგვიანებით ჩნდება რაიმე ფიზიკური მდგომარეობის ან დაზიანების გამო. ეს არის სიმპტომატური დისლექსია.

ემოციური დისლექსია - წინავერბალურ საფეხურზე აღმოცენებული ტრავმა იწვევს სპეციფიკური სმენითი ბლოკის ჩამოყალიბებას.

როგორ განვასხვაოთ კითხვის უნარის დარღვევები? დისლექსიის სახეებია:

დისეიდეტური დისლექსია - სიტყვის, როგორც მთლიანობის, აღქმისა და წაკითხვის დარღვევა. ამ შემთხვევაში შეუძლებელია სიტყვების ვიზუალური კონფიგურაციის ცნობა, თუმცა შესაძლებელია ფონეტიკური ანალიზი.

დისფაზია - თავის ტვინის დაზიანებით გამოწვეული მეტყველების დარღვევა, ლაპარაკისა და სხვისი ნათქვამის გაგების სრული ან ნაწილობრივი შეუძლებლობა.

დისფონეტიკური დისლექსია - ასოსა და ბგერას შორის მიმართების გაგების სიძნელე. ამ შემთხვევაში ადგილი აქვს სიტყვის ფონეტიკური ანალიზის (ფონეტიკური დეკოდირება/კოდირების) დარღვევას, სიტყვის წაკითხვა ვიზუალური ნიშნების მიხედვით ხდება.

შერეული დიფონეტიკურიდისეიდეტური დისლექსია - როგორც სიტყვაში ასოსა და ბგერას შორის მიმართების გაგებისა და იდენტიფიკაციის, ასევე სიტყვის, როგორც ვიზუალური მთლოანობის აღქმისა და წაკითხვის უნარის დარღვევა.

L–ტიპის დისლექსია - კითხვისას დარღვეულია მარჯვენა ჰემისფეროსთვის დამახასიათებელი სტრატეგიების გამოყენება, ამ ტიპის დისლექსიის მქონე ადამიანები კითხვისას უპირატესად ლინგვისტურ (ფონოლოგიურ) სტრატეგიას მიმართავენ. ისინი კითხულობენ სწრაფად, მაგრამ არაზუსტად და ასოების გამოტოვებით.

P–ტიპის დისლექსია - კითხვისას დარღვეულია მარცხენა ჰემისფეროსთვის დამახასიათებელი სტრატეგიების გამოყენება. ამ ტიპის დისლექსიის მქონე ადამიანები კითხვისას უპირატესად ვიზუალურ-სივრცით სტრატეგიას მიმართავენ. ისინი კითხულობენ ნელა, ფრაგმენტულად, მაგრამ ზუსტად.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

სკოლაში მასწავლებლად დასაქმების მსურველთა რეგისტრაცია დაიწყო - დეტალები

მასწავლებლობის მაძიებლობის პერიოდის გავლის დამადასტურებელი დოკუმენტის ნიმუში დამტკიცდა

2200 ლარიანი ვაკანსია - განაცხადის წარდგენის ვადა 3 დღეში იწურება - რამდენი კადრი უნდა შეირჩეს

სად უნდა ნახოთ, გაქვთ თუ არა NAEC-ში ატესტატის მიიტანის ვალდებულება - დეტალური განმარტება

პიროვნება

„სასწავლო წლის დასასრულს საბაზისო საგნებში გამოცდებს დავამატებდი“,- მუხრანას საჯარო სკოლის მასწავლებელი მედეა ჩალაური

„როცა მშობელი, მასწავლებელი და მოსწავლე ერთმანეთის გაგებას ისწავლის, მაშინ სკოლა ბედნიერების სივრცე გახდება“- კუშის საჯარო სკოლის დირექტორი

„ჩვენი მოსწავლეების ოცნებაა, სკოლაში ხალხური სიმღერისა და ქართული საგალობლების წრე გაიხსნას“ - ტობანიერის საჯარო სკოლის პედაგოგის გზავნილი

სკოლები

14 აპრილს, საქართველოში დედაენის დღე აღინიშნება

კალიგრაფიისა და ესეების კონკურსი ალერტკარის საჯარო სკოლაში

ალერტკარის პირველი კლასის მოსწავლეებმა გემოების გამოცნობის სახალისო აქტივობაში მიიღეს მონაწილეობა

აქტივობის ფარგლებში ბავშვებმა ერთმანეთს გაუზიარეს მნიშვნელოვანი ინფორმაციები

პროექტში მონაწილეობდნენ გორისის საჯარო სკოლის მეცხრე კლასის მოსწავლეები

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება