მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
შრომის საერთაშორისო ორგანიზაციის (ILO) და ევროპის განათლების პროფკავშირების კომიტეტის (ETUCE) მხარდაჭერით გაიმართა საერთაშორისო კონფერენცია, თემებზე: ფუნდამენტური შრომითი უფლებები ცენტრალურ აზიასა და აღმოსავლეთ ევროპაში, საერთაშორისო პროფკავშირული მოძრაობის მიზნები, ღირსეული შრომის პირობები, სოციალური დიალოგის და კოლექტიური მოლაპარაკებების განვითარების მექანიზმები.
კონფერენციის მონაწილეებს შორის იყვნენ შრომის საერთაშორისო ორგანიზაციის (ILO) აღმოსავლეთ ევროპისა და ცენტრალური აზიის წარმომადგენელი გოჩა ალექსანდრია, ევროპის განათლების პროფკავშირების კომიტეტის (ETUCE) პრეზიდენტი ლარი ფლანაგენი და ევროპის განათლების პროფკავშირების კომიტეტის (ETUCE) აღმასრულებელი დირექტორი სუზან ფლოკენი.
ევროპის განათლების პროფკავშირების კომეტეტის (ETUCE) პრეზიდენტმა ლარი ფლანაგენმა მონაწილეებს წარუდგინა ETUCE-ის პოლიტიკის დოკუმენტი, „მასწავლებლის პროფესიის სტატუსისა და მიმზიდველობის გაუმჯობესება“. ლარი ფლანაგენმა ამ მიმართულებით საჭიროებები განიხილა. პოლიტიკის დოკუმენტის პრეზენტაციის შემდეგ, მან განაცხადა: „1979 წელს გავხდი მასწავლებელი და ახლა, რომ ვიყო ახალგაზრდა, ისევ ამ პროფესიას ავირჩევდი. მასწავლებლის პროფესიას მოქვს სიამოვნება, ჩვენ ვძერწავთ ბედს მომავალი თაობისა და შესაბამისად ქვეყნის. ვიცით გამოწვევები, პრობლემები და სირთულეები ჩვენი პროფესიის, მაგრამ ვზრუნავთ გავაუმჯობესოთ სხვისი ცხოვრება. მივცეთ მასწავლებლებს აკადემიური თავისუფლება, რომ მისცენ განათლება ბავშვებს და ასწავლონ მათ გუნდური მუშაობა, რაც საკვანძო საკითხია. ფურცელზე მუშაობა აღიზიანებს მასწავლებლებს და არა საკლასო ოთახში მოსწავლეებთან მუშაობა. მასწავლებლის ღირსეული ანაზღაურება არის კვალიფიკაციის და კომპეტენციის შესაბამისი ანაზღაურება. შევუწყოთ ხელი ახალგაზრდებს. თუ მუშაობის დაწყებიდან 5 წელიწადში ახალგაზრდა მასწავლებელი გადის პროფესიიდან, მაშინ რაღაც არასწორად არის სისტემაში. ჩვენ, პროფკავშირებმა მხარი უნდა დავუჭიროთ ახალგაზრდა კადრების სისტემაში შემოსვლას“...
ევროპის განათლების პროფკავშირების დირექტორმა სუზან ფლოკენმა კონფერენციის მონაწილეებს გააცნო „მრავალჯერადი კრიზისების გავლენა სოციალურ დიალოგზე განათლების სფეროში“. მან აღნიშნა, რომ კრიზისების დროს განათლება არის გასაღები და გადაწყვეტილებების მიმღებების ვალდებულებები განმარტა: სისტემური დამოკიდებულება განათლების რეფორმებისადმი; პედაგოგთა კვალიფიკაციის ამაღლების პროგრამების მუდმივი განახლება; მასწავლებელთა აკადემიური თავისუფლება; განათლების პროფკავშირებთან სოციალური დიალოგის და კოლექტიური მოლაპარაკებების სრულყოფა.
ევროპის განათლების პროფკავშირების კომიტეტის (ETUCE) აღმასრულებელმა დირექტორმა სუზენ ფლოკენმა ისაუბრა პანდემიით გამოწვეულ მასწავლებელთა ფსიქო-ემოციურ მდგომარეობასა და სტრესზე, კოვიდ-ინფექციით გამოწვეულ მასწავლებელთა სხვადასხვა დაავადებების გააქტიურებაზე. გამომდინარე აქედან, პროფკავშირებს ორი ვალდებულება აქვს: მასწავლებლის უფლებების დაცვა და ზრუნვა განათლების ხარისხის ამაღლებისათვის. ამ ორი პრიორიტეტის გათვალისწინებით, პროფკავშირმა მეტი ძალისხმევით უნდა წარადგინოს ხელისუფლებასთან პროფესიონალურად მომზადებული წინადადებები. სუზან ფლოკენმა დაასახელა ქვეყნები, კოსოვო, ლატვია, ნორვეგია, საბერძნეთი, სადაც მასწავლებლები პროტესტს გამოთქვამენ განათლების დაფინანსების შემცირების გამო. მაღალი კვალიფიკაციის მქონე მასწავლებლები ტოვებენ პროფესიას, ბევრ შემთხვევაში ქვეყანას, უკეთესი ანაზღაურების მოსაძებნად.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
კალანდობა და „ზომხა“ - როგორ აღინიშნება ძველით ახალი წელი საქართველოში
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
სადღესასწაულოდ გამოწყობილმა მოსწავლეებმა, სასკოლო საზოგადოებას შთამბეჭდავი ნომრები წარუდგინეს და ემოციებით სავსე სანახაობა აჩუქეს