მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სწავლების სამფაზიანი მოდელი გაკვეთილის მსვლელობის უნივერსალური ჩარჩოა. ფაზების მიხედვით დაგეგმილი გაკვეთილის ჩატარებისას მასწავლებელი დროს ისე ანაწილებს, რომ წინარე ცოდნის გააქტიურებაც ხდება, საკითხის სიღრმისეული გააზრებაც და თვითშეფასებაც.
სანამ პედაგოგი გაკვეთილის გეგმის შედგენას დაიწყებს კარგად უნდა გაიაზროს გაკვეთილის ფაზები, დაგეგმოს აქტივობები და მეთოდები, რათა სასურველ შედეგს მარტივად მიაღწიოს.
რას ნიშნავს თითოეული ფაზა?
I ფაზა გამოწვევაა - გამოწვევის ფაზაზე მასწავლებლის მიზანია მოსწავლეებში მოცემულ საკითხზე არსებული ცოდნის, განცდებისა და შთაბეჭდილებების გააქტიურება. ამ ეტაპზე მოსწავლეები იხსენებენ, თუ რა იციან შესასწავლი საკითხის ირგვლივ და იწყებენ ახალ თემაზე ფიქრს.
II ფაზა შინაარსის რეალიზებაა - ამ დროს ხდება ცოდნის კონსტრუირება. ესაა სიღრმისეული წვდომის ფაზა, როდესაც მოსწავლე ბოლომდე გაიაზრებს ახალ მასალას და შეძლებს ახლადშეძენილი ცოდნის ადრე ნასწავლთან დაკავშირებას. ამ ეტაპზე მნიშვნელოვანია საწყის ფაზაზე აღძრული მოტივაციის შენარჩუნება და განმტკიცება.
III ფაზაზე ცოდნის გამთლიანება ხდება. ესაა რეფლექსიის ფაზა. რეფლექსიისა და შეჯამების ფაზაზე მოსწავლეები ამთლიანებენ არსებულ და ახლად მიღებულ ცოდნას, ხდება აზრთა გაცვლა-გამოცვლა, მიმდინარეობს მსჯელობა.
როდესაც ვსაუბრობთ გაკვეთილის სამფაზიან გეგმაზე, მნიშვნელოვანია აქტივობების სწორად შერჩევაც. ასევე პედაგოგს წინასწარ უნდა ჰქონდეს განსაზღვრული, თუ რომელ სტრატეგიას გამოიყენებს, იქნება ლექციური ტიპის გაკვეთილი თუ მოსწავლეები იქნებიან აქტიური მონაწილეები. დასაშვებია ერთ გაკვეთილზე ორივე სტრატეგია, როგორც ლექციური, ასევე მოსწავლეთა ჩართულობით გამართული დისკუსია.
მნიშვნელოვანია, რომ გაკვეთილის სამივე ეტაპი გათვალისწინებული და ასახული უნდა იყოს გაკვეთილის გეგმაში შესაბამისი აქტივობებისა და მეთოდების სახით.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რომელ საგნებს უნდა მიეთითოს გაუქმება ან წაშლა და რა თარიღით უნდა ასახოთ საგანი, რომელც II სემესტრიდან ისწავლება
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მათ თავიანთი საყვარელი პერსონაჟების როლი მოირგეს
საახალწლო დეკორაციების დაშლა სკოლაში არის არა მხოლოდ ორგანიზაციული პროცესი, არამედ მნიშვნელოვანი სასწავლო გამოცდილება