სიახლეები
სიახლეები

რა არის პროექტგაკვეთილი და რა უნდა გაითვალისწინოს მასწავლებელმა მისი დაგეგმვისას?
23-10-2022
-
+


პროექტგაკვეთილი სწავლების ფორმაა, რომ­ლის დროსაც მასწავლებლები და მოსწავლეები ირჩევენ საკითხს, პრობლემას, მის დასამუშავებლად ადგე­ნენ გეგმას, მონაწილეობენ ამ გეგმის შესრულებაში და წარმოადგენენ ერთ საერთო პროდუქტს.

პროექტზე დაფუძნებული სწავლება განასხვავდება ტრადიციული გაკვეთილისგან. პროექტგაკვეთილი მასწავლებელს აძლევს შესაძლებლობას, სრულად წარმოაჩინოს თავისი აღმზრდელობითი და პროფესიული კომპეტენცია.

მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების  ეროვნული ცენტრის მიერ გამოცემულ მასწავლებლის წიგნში პროექტზე დაფუძნებული სწავლების შესახებ ვრცელი ინფორმაციაა მოცემული.

პედაგოგთა სახელმძღვანელოდან გიზიარებთ ინფორმაციას, თუ რა სფეროებს შეიძლება მოიცავდეს პროექტგაკვეთილის თემა?

პროექტზე დაფუძნებული სწავლება ხელს უწყობს მონაწილეთა წინარე ცოდნასა და გამოცდილებაზე ახლის დაშენებას. ამასთან, პროექტმეთოდში დიდი მნიშვნელობა ენიჭება მონაწილეთა მოთხოვნილებებს, მიდრეკილე­ბებსა და ინტერესებს. პროექტგაკვეთილის თემა უნდა იყოს აქტუალური და იგი შესაძლოა:

  • ეხებოდეს პრობლემას, რომლის გადაჭრა ერთი საგნის დისციპლინარუ­ლიცოდნით შემოიფარგლება, ანდა დისციპლინათაშორისი გამოცდი­ლების გამთლიანებას ემსახურება. სასურველია, სხვადასხვა საგნისა და საგნობრივი ჯგუფის პედაგოგებმა ერთობლივად დაგეგმონ და განახორ­ციელონ პროექტგაკვეთილები, რადგან საგანთა მომცველ – ინტერდის­ციპლინარულ – პროექტებში მონაწილეობა მოსწავლეებს ერთი და იმავე საკითხის მრავალი კუთხით დანახვაში ეხმარება. ამ დროს მოსწავლეებს გამოუმუშავდებათ ტრანსფერისა (ერთ სიტუაციაში მიღებული ცოდნის სხვა სიტუაციაში გამოყენების) და სხვადასხვა დისციპლინური გამოცდი­ლების სინთეზის უნარი.
  • სცილდებოდეს სასწავლო პროგრამას და განპირობებული იყოს აღმზრ­დელობითი მიზნით, საზოგადოებაში/თაობაში არსებული პრობლემით, მოსწავლეთა ინტერესით.

პროექტგაკვეთილის დაგეგმვისას მასწავლებელმა უნდა გაითვალისწი­ნოს, რომ:

  • სასწავლო პროექტის თემის შერჩევაში, დაგეგმვასა და პრობლემის მართ­ვაში აქტიურად უნდა მონაწილეობდეს მოსწავლე. ის არ უნდა იყოს მხო­ლოდ შემსრულებლის, მით უმეტეს, ტექნიკური შემსრულებლის როლში;
  • გადასაჭრელი პრობლემა პროექტის მონაწილეთათვის იყოს მნიშვნელო­ვანი, აქტუალური;
  • პროექტგაკვეთილი დაიგეგმოს პრაქტიკული საქმიანობისთვის და არა ღირსშესანიშნავი/საჩვენებელი დღეებისთვის; მაშასადამე, დაგეგმილი აქტივობები უნდა ემსახურებოდეს თეორიული ცოდნის პრაქტიკულ გამო­ყენებას.

გარდა ამისა, გასათვალისწინებელია:

  • მოსწავლეთა ასაკობრივი მზაობა და ამ მზაობის შესაბამისი რესურსების გამოყენება;
  • საკმარისია თუ არა მოსწავლეთა კომპეტენცია პროექტით დასახული მიზ­ნებისა და დაგეგმილი შედეგების მისაღწევად;
  • საკმარისია თუ არა ვადები პროექტის შედეგების მისაღწევად;
  • არის თუ არა გუნდის წევრებს შორის ფუნქციები განაწილებული ისე, რომ წარმოჩნდეს ყოველი წევრის ძლიერი მხარე.

 


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

თუ პედაგოგი მოსწავლისგან კარგ შედეგებს ელოდება, ამას აკადემიური მოსწრების ამაღლება შეუძლია

რომელ მოსწავლეებს დაუფინანსდებათ სწავლა

ვის აქვს ექსტერნატის გამოცდაზე გასვლის უფლება 

ცოდნისა და წიგნიერების დღესასწაული იზრუნელებისთვის - izrune.ge მასშტაბურ ღონისძიებებს თბილისსა და ბათუმში ჩაატარებს

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები
ლენჯერის N1 საჯარო სკოლის   საბაზო და საშუალო საფეხურის მოსწაველთა ერთობლივი პროექტი, საქართველოს მეფეების შესახებ გრძელდება
საინტერესო

საკლასო ოთახების ციფრული ტრანსფორმაცია წარმოადგენს საჭირო და გარდაუვალ პროცესს... 

მწერლის ერთ-ერთი პირველი ფსევდონიმი „რაზიკოვი“ იყო... ლუკა რაზიკაშვილმა ვაჟა-ფშაველას ფსევდონიმით ხელმოწერა 1885 წელს დაიწყო

დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას

სიახლეები
საზოგადოება