„როგორ არ მიხაროდეს, რომ მათი მასწავლებელი ვარ“ - გაიცანით, კალის საჯარო სკოლის I და IV კლასელი ძმები - ლუკა და ვიტო ხარძიანები
25-10-2022
დაკოპირებულია
-
+
მესტიის მუნიციპალიტეტის სოფელ კალის მცირეკონტიგენტიან საჯარო სკოლაში თითოეულ მოსწავლეზე პედაგოგები განსაკუთრებულად ზრუნავენ. სკოლაში ბავშვებისთვის ყოველთვის საინტერესო და მრავალფეროვანი სასწავლო გარემოა.
სკოლას ერთადერთი პირველკლასელი ლუკა ხარძიანი ჰყავს, თუმცა იგი კლასში მარტო არ არის. მასთან ერთად კლასში მისი ძმა ვიტო ხარძიანიც სწავლობს, რომელიც მეოთხეკლასელია.
აღსანიშნავია, რომ ძმებს ქართული ენის პედაგოგი ქეთევან ჩემია ასწავლის. მასწავლებელი აღნიშნავს, რომ ძმებს დავალებებს კლასების მიხედვით პარარერულად აძლევს და თითოეულ მათგანს თანაბარ ყურადღებას უთმობს. გაკვეთილები ინტეგრირებულად მიმდინარეობს და სასწავლო პროცესის დროს კლასებს შორის განსხვავება პრობლემას არ ქმნის.
„როგორ არ მიხაროდეს, რომ მათი მასწავლებელი ვარ. ჩემი უკვე მოზრდილი შვილებისადმი ზრუნვას უთანაბრდება ჩემი ამათდამი დამოკიდებულებაც და ბედნიერი ვარ.
ლუკა ჩქარობს წერის სწავლას...
ლუკამ ზეპირად იცის საქართველოს სახელმწიფო ჰიმნი, იცის „მამაო ჩვენო“, სწავლობს ასო-ბგერებს, ხვდება, რომ „ი“-ს ნალის ფორმა აქვს, ლუკა ილია ჭავჭავაძის მოკვლასთან დაკავშირებით ლექსს აბულბულებს. თვალებში შეჰყურებს მასწავლებელს და ცდილობს კარგად „დახატოს“, აბა, წერას ჯერ ვერ დავარქმევთ, ყველაფერი, რასაც ის დაავალებს...
იცის, რომ მის წიგნში ერთ-ერთ ნახატში, რომელსაც „ცირკი“ ეწოდება - „მასხარაც“ არის გამოსახული, მეორეზე ახალგაზრდა დედას „საბავშვო ეტლში“ ჩვილი ჰყავს, რომ ეზოში ქალი „ძელსკამზე“ ზის და ისვენებს... კიდევ... წელიწადის დროები... აქ, ცოტა „ვჭედავთ“... მაგრამ ჯერ ხომ მთელი წელია წინ...
ლუკა სვანეთის დიდი მომავლის შექმნის აქტიური მონაწილე უნდა გამოვიდეს „პატიოსანი სიტყვა“ მომცა...
ჰოდა, ერთად მივადევნოთ თვალყური... ვინატროთ ის დღე, როცა მისი მასწავლებელი სიამაყით იტყვის - ლუკას მეც ვასწავლიდი! იმ დღეს მოვესწროთ ყველა! ჩვენ კიდევ შევხვდებით ერთმანეთს, რადგან წინ დიდი გეგმები გვაქვს. უფრო სწორად: ლუკას აქვს... დიდი მომავალი ვუწინასწარმეტყველოთ და ჩვენც ამის მოწმეები გავხდეთ“, - აღნიშნავს პედაგოგი ქეთევან ჩემია.
უმთავრესი დილემა, რასაც „რომ“ კავშირის გამოყენებისას ვაწყდებით, არის - ყველა „რომ“ კავშირთან დაისმის თუ არა მძიმე და კონკრეტულად, სად უნდა დაიწეროს ეს მძიმე