სიახლეები
სიახლეები

მოსწავლე უნდა ხედავდეს დავალების საჭიროებას - მასწავლებელი კი ორიენტირებული უნდა იყოს მოსწავლის მოტივაციის გაზრდაზე
12-11-2022
-
+


თითოეული მოსწავლე საკუთარი შესაძლებლობებით, ემოციებით, ინტერესებით, ფიზიკური და ფსიქიკური მახასიათებლებით განსხვავებულია.

სწავლა-სწავლების დროს ყველა მოსწავლის ინდივიდუალურობა უნდა იყოს გათვალისწინებული. მარტივი არაა, თუმცა მასწავლებელმა სასწავლო გარემო თითოეული მოსწავლის ინტერესებსა და შესაძლებლობებს უნდა მოარგოს.

ეროვნული სასწავლო გეგმის თანახმად, სწავლა უნდა მიმდინარეობდეს პოზიტიურ და მოწესრიგებულ გარემოში, სადაც განსაკუთრებული მნიშვნელობა ენიჭება პოზიტიურ ურთიერთობებსა და ინტერაქციას, სადაც მოსწავლე არის დაფასებული, აღიარებული და მასწავლებელთან ერთად არის პასუხისმგებელი საკუთარ სწავლასა და განვითარებაზე.

მასწავლებელი ვალდებულია, უზრუნველყოს სიღრმისეული სწავლება, რაც იმას ნიშნავს, რომ მოსწავლეებს სასწავლო მასალა ეტაპობრივად და მრავალმხრივად უნდა მიწოდებოდეს, საკითხები საფუძვლიანად და განსხვავებულ კონტექსტებში უნდა განიხილებოდეს.

მოსწავლეთა მოტივაცია პირდაპირ უკავშირდება მათ სასწავლო შედეგებს. მოსწავლეებს, რომლებსაც თავად სურთ ამა თუ იმ საკითხის შესწავლა უკეთესი შედეგი აქვთ, ვიდრე მათ, ვინც ვალდებულებით სწავლობენ.

ეროვნულ სასწავლო გეგმაში განმარტებულია, რომ სკოლა მოსწავლეთა მოტივაციის გაზრდაზე უნდა ზრუნავდეს, დავალებები კი მასწავლებელმა ისე უნდა შეარჩიოს, რომ მოსწავლე თავად აცნობიერებდეს მის საჭიროებას.

„სკოლა ორიენტირებული უნდა იყოს მოსწავლის მოტივაციის გაზრდაზე. მოსწავლე უნდა ხედავდეს დავალების მიზანს, მის საჭიროებას, კავშირს სკოლაში მიმდინარე საქმიანობასა და სკოლის გარეთ მიმდინარე ცხოვრებას შორის“, - წერია დოკუმენტში.

მოსწავლეთა სწავლისადმი მოტივაციის ამაღლებას განაპირობებს სასწავლო პროცესში მათი თანაბარი ჩართულობაც. მოსწავლეები არა მხოლოდ აქტიურად უნდა მონაწილეობდნენ განათლების მიღების პროცესში, ასევე საშუალება უნდა ჰქონდეთ ერთმანეთს დაეხმარონ და მონაწილეობა მიიღონ თანატოლების სწავლა-სწავლების პროცესშიც.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ცნობილია, რომელ მასწავლებლებს მიენიჭებათ პრიორიტეტი

ყველაფერი სტუდენტთა საგრანტო კონკურსის შესახებ - ცნობარი, რეგისტრაციის ინსტრუქცია და სხვა დეტალები

საჯარო სკოლების სია გამოქვეყნდა, რომლებსაც საბიუჯეტო ცვლილებები შეეხო

აუცილებელი პირობაა თითოეული მსურველის მიერ სულ მცირე ორი გამოცდის ჩაბარება

ცნობარში გაეცნობით მნიშვნელოვან ინფორმაციებს

პიროვნება

„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

სკოლები

ჰერეთისკარის საჯარო სკოლაში ველური ბუნების დაცვის საერთაშორისო დღე ღონისძიებით აღინიშნა

ახალქალაქის N4 საჯარო სკოლაის მესამე კლასში პროექტი „პური ჩვენი არსობისა" ჩატარდა

ზღუდერის საჯარო სკოლაში მოსწავლეებმა პირველი სემესტრი ტრადიციული ღონისძიებით დაასრულეს
დაბა ნარუჯის საჯარო სკოლის ეკო-კლუბ „მწვანე მომავლის“ წევრებმა დაწყებითი კლასის მოსწავლეებთან საინფორმაციო სეხვედრა ჩაატარეს

აქტივობა მოსწავლეებისთვის მეტად შემეცნებითი აღმოჩნდა
საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

გაიცანით 14 წლის ბიჭი, რომელიც ზეპირად, გონებაში ყველაზე სწრაფად ამრავლებს, ყოფს  უმატებ რიცხვებს ერთმანეთს

სიახლეები
საზოგადოება