„კმაყოფილი ვარ, როდესაც ბავშვების ღიმილიან სახეებს ვხედავ“- ნინო ბერიანიძე, ტალავერის N1 საჯარო სკოლის პედაგოგი
03-11-2022
დაკოპირებულია
-
+
„ჩემს მოსწავლეებს ვასწავლი, რომ რეალური წარმატებები მათ მიერ განცდილი პროგრესია და არა მიღებული 10 ქულა...“ - გვეუბნება არიფ ალიევის სახელობის ბოლნისის მუნიციპალიტეტის სოფელ ტალავერის N1 საჯარო სკოლის ქართული ენის წამყვანი მასწავლებელი ნინო ბერიანიძე, რომლისთვისაც მასწავლებლობა მუდმივ სიახლეებს, პასუხისმგებლობას და შრომას ნიშნავს.
რა აძლევს მოტივაციას. კოლეგის რომელი რჩევა ახსოვს განსაკუთრებულად და რას მიიჩნევს საგანმანათლებლო სფეროში ყველაზე რთულად? - ამ და სხვა საინტერესო კითხვებზე პასუხს ნინო ბერიანიძესთან ბლიც-ინტერვიუში ამოიკითხავთ.
- თქვენი საყვარელი ფრაზა...
- „არაუშავს თუ შეცდომები გაქვს, აქ იმისთვის ვართ, რომ ვისწავლოთ“.
- რას ნიშნავს თქვენთვის პედაგოგის პროფესია?
- სიმართლე გითხრათ ძალიან არ მიყვარს სიტყვა - „პედაგოგი“. სწავლების ტრადიციულ მოდელთანაა ჩემთვის ასოცირებული და ამიტომ. მასწავლებელს ვამჯობინებ. მასწავლებლის პროფესია ნიშნავს: სიახლეებს, მუდმივ გამოწვევებს, დიდ პასუხისმგებლობას, ბევრ შრომას და სიხალისეს.
- ბავშვებთან ეფექტური კომუნიკაცია არის ...
- სწავლებისას ყველაზე მნიშვნელოვანი კომპონენტი და ძალიან, ძალიან ბევრი დეტალისგან შედგება. თუ მოსწავლეს და მასწავლებელს ერთმანეთის არ ესმით, საგანზე ლაპარაკი ზედმეტია.
- კოლეგის რჩევა, რომელიც განსაკუთრებით მახსოვს...
- ეს ასე პირდაპირ რჩევა არ ყოფილა. მაშინ სკოლაში არც ვმუშაობდი. ის ადამიანი მეტყველების დარღვევების მქონე ბავშვებთან მუშაობდა და ერთ-ერთ შეხვედრაზე, სადაც მონაწილე მასწავლებლები თავიანთი მოსწავლეების მაღალი ნიშნებით იწონებდნენ თავს თქვა - „არ მაინტერესებს, რომ თქვენი მოსწავლის მიერ მსოფლიოს გეოპოლიტიკაზე დაწერილმა ესემ საერთაშორისო კონკურსში გაიმარჯვა. ძალიან ბედნიერი და ამაყი ვარ, რომ გასულ კვირას ჩემმა მოსწავლემ მთლიანი წინადადება თქვა დამოუკიდებლად“. 10 წელზე მეტია გასული და სულ მახსოვს. ჩემს მოსწავლეებსაც ამას ვასწავლი, რომ რეალური წარმატებები მათ მიერ განცდილი პროგრესია და არა მიღებული 10 ქულა.
- საგანმანათლებლო სფეროში ყველაზე რთულია...
- როდესაც ხედავ ნიჭიერ ადამიანს, რომელსაც არ აქვს საკუთარი ნიჭის რეალიზების საშუალება.
- მოტივაციას მაძლევს...
- როდესაც ცდილობენ, როდესაც საგანი აინტერესებთ, როდესაც მიხვედრილობის ნაპერწკლები უჩნდებათ თვალებში, როდესაც შეკითხვები აქვთ, როდესაც ჩემი მოსწავლების/მსმენელების წარმატებას ვხედავ, როდესაც მხედავენ.
უმთავრესი დილემა, რასაც „რომ“ კავშირის გამოყენებისას ვაწყდებით, არის - ყველა „რომ“ კავშირთან დაისმის თუ არა მძიმე და კონკრეტულად, სად უნდა დაიწეროს ეს მძიმე