სიახლეები
სიახლეები

როგორ უნდა დავარწმუნოთ მოსწავლე, რომ არ გამოიყენოს უცენზურო სიტყვები?
26-11-2022
-
+


მოსწავლეების მიერ უცენზურო ლექსიკის გამოყენება სკოლებში აქტუალური პრობლემაა. მასწავლებლებისთვის ამ პრობლემასთან გამკლავება დიდი გამოწვევაა, რადგან თანამედროვე ბავშვებმა, ხშირ შემთხვევაში, იციან საკუთარი უფლებები თუმცა ნაკლებად - მოვალეობები.

უცენზურო სიტყვების უარყოფით შედეგებზე დამრიგებელმა მოსწავლეებთან ერთად უნდა იმსჯელოს. ამ საკითხზე საუბარი შესაძლებელია როგორც სადამრიგებლო საათის პროგრამის ფარგლებში ყველა მოსწავლესთან, ისე - ინდივიდუალურად.

დამრიგებელმა მოსწავლეებს უნდა აუხსნას, რომ უცენზურო ლექსიკის გამოყენება ძალიან ცუდად მოქმედებს მსმენელზე. გარდა ამისა, უცენზურო სიტყვების მოყვარული ადამიანები საზოგადოებაში ხშირად გაღიზიანებას იწვევენ.

სადამრიგებლო საათის ფარგლებში მასწავლებელს შეუძლია, მოსწავლეებს შესთავაზოს სადისკუსიო თემები:

  • რატომ იყენებენ ზოგჯერ ადამიანები უცენზურო ლექსიკას?
  • რა სიტუაციაში იყენებენ მას? არის თუ არა შესაძლებელი მსგავსი სიტყვების გარეშე სიტუაციის დარეგულირება?
  • რას გრძნობთ, როდესაც გესმით მსგავსი სიტყვები?
  • რა უნდა მოვიმოქმედოთ იმისთვის, რომ ადამიანებმა არ გამოიყენონ უცენზურო სიტყვები?

მოსწავლეები გამოთქვამენ მოსაზრებებს, დამრიგებელმა კი უნდა მოისმინოს ყველას აზრი, თუნდაც მოსწავლის შეხედულება მისას არ ემთხვეოდეს.

გასათვალისწინებელია, რომ უცენზურო ლექსიკის გამოყენებით ბავშვები ზოგჯერ ხაზს უსვამენ საკუთარ დამოუკიდებლობას, გამოხატავენ პროტესტს გარემოსადმი.

დამრიგებელმა მოსწავლეებს უნდა განუმარტოს, რომ უცენზურო სიტყვებით ყურადღების მიქცევა მართლაც შესაძლებელია, მაგრამ ნამდვილად სურთ, საზოგადოებას უარყოფითად წარუდგინონ საკუთარი თავი და ადამიანები წინააღმდეგ განაწყონ? ყურადღების მისაქცევად და საზოგადოებაში თავის დასამკვიდრებლად უმჯობესია პოზიტიური აქტივობები, ქმედებები.

საკუთარი მოსაზრების დაცვისას უცენზურო ლექსიკას თავის თავში დაურწმუნებელი ადამიანებიც იყენებენ და ხშირად ეს მიბაძვით ხდება. ამ მოსაზრებაზე საუბრისას დამრიგებელმა უნდა დააფიქროს მოსწავლეები, იქნებ კამათისას გამოყენებული უცენზურო სიტყვების მიზეზი ისაა, რომ მათ არგუმენტები და ცოდნა არ ჰყოფნით საკუთარი აზრის კორექტული სიტყვებით დასაცავად?

უცენზურო ლექსიკაზე საუბრისას, სასურველია, მასწავლებელმა თითოეული მოსწავლე დააფიქროს საკუთარ საუბარსა და ქცევაზე, დაეხმაროს გაანალიზებაში, თუ რეალურად რა მიზნით იყენებენ ისინი უცენზურო სიტყვებს. მასწავლებლის მხრიდან მოსწავლეებისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულება, თუმცა უცენზურო სიტყვების უარყოფით გავლენაზე მყარი პოზიცია მნიშვნელოვან როლს თამაშობს, გაითვალისწინებენ თუ არა მოზარდები მოსმენილს. 


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

არდადეგების დასრულების დრო ცნობილია - რომელ სკოლებს ეხებათ სააღდგომოდ 1 კვირიანი დასვენება 

დღეს, 20 აპრილს მართლმადიდებელი ეკლესია აღდგომის ბრწყინვალე დღესასწაულს აღნიშნავს

„უფლის ჯვარცმით კაცობრიობამ განაჩენი საკუთარ თავსაც გამოუტანა“...

პასქა ხატისპური არ არის - რა დატვირთვა აქვს ამ ორ სარიტუალო ნამზადს - ეთნოგრაფის განმარტება

პიროვნება

„სასწავლო წლის დასასრულს საბაზისო საგნებში გამოცდებს დავამატებდი“,- მუხრანას საჯარო სკოლის მასწავლებელი მედეა ჩალაური

„როცა მშობელი, მასწავლებელი და მოსწავლე ერთმანეთის გაგებას ისწავლის, მაშინ სკოლა ბედნიერების სივრცე გახდება“- კუშის საჯარო სკოლის დირექტორი

„ჩვენი მოსწავლეების ოცნებაა, სკოლაში ხალხური სიმღერისა და ქართული საგალობლების წრე გაიხსნას“ - ტობანიერის საჯარო სკოლის პედაგოგის გზავნილი

სკოლები

აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი მარიკა გიორხელიძე.

 ჯურუყვეთის N1 საჯარო სკოლაში მუსიკალურ-ლიტერატურული საღამო გაიმართა 

„წარმატებებს ვუსურვებთ მომავალშიც ჩვენს სასახელო სპორტსმენს“

ბოდბის საჯარო სკოლის მე-2 კლასის მოსწავლეებმა „საარსებო გარემოს მოდელი“ შექმნეს 

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება