სიახლეები
რჩევები

როგორ და რა ასაკიდან უნდა მოვამზადოთ ბავშვი სკოლისთვის - ცნობილი ნეიროფსიქოლოგის რჩევები
04-11-2016
-
+


თუ ბავშვისთვის დღის გადანაწილების სწავლება სკოლისთვის მომზადებას ნიშნავს, მაშინ დაგეთანხმებით, რომ ამის გაკეთება 2-3 წლის ასაკიდან უნდა დავიწყოთ. 

ბავშვი ნელ-ნელა სწავლობს, რომ დილით უნდა ისაუზმოს, შემდეგ მოდის სადილი, საღამოს ვახშამი და ა.შ. სწავლობს ასევე რომ ეზოში ფეხბურთის სათამაშოდ სხვა ტანსაცმელი აცვია, სტუმრად კი სულ სხვა რამეს იცვამს.

რა თქმა უნდა, თვლა და ასოების ცნობაც უნდა ვასწავლოთ, მაგრამ არა 2-3 წლის ასაკში, ეს მოგვიანებით უნდა გავაკეთოთ. ამის გაკეთებას 5 წლიდან გირჩევთ. 

ბავშვს ვეკითხებით მაგალითად, რა ყვავილია ეს, რამდენი ფოთოლი აქვს მას და ა.შ. ასე ბავშვი თან სეირნობს, ერთობა და თან სწავლობს ამა თუ იმ საგნის დახასიათებას. ეს არის ნამდვილი, ჯანსაღი შემეცნებითი პროცესი, რომელიც ბავშვს არანაირ სტრესს არ მიაყენებს. 
მე გირჩევთ, ბავშვები სკოლაში 6-7 წლის ასაკში მიიყვანოთ, არავითარ შემთხვევაში 5. 

იქამდე შეგიძლიათ ატაროთ სხვადასხვა წრეზე, ცეკვაზე, ხატვაზე, ტანვარჯიშზე, კი ბატონო, მაგრამ, კიდევ ერთხელ გიმეორებთ, შეეშვით თვლას, ანგარიშსა და წერა-კითხვას. მე არ ვსაუბრობ ბავშვებზე, რომლებიც 4 წლის ასაკში თავად იჩენენ ინიციატივას და სწავლობენ კითხვას. ვამბობ მხოლოდ იმას, რომ სპეციალურად ამის სწავლება არ არის მიზანშეწონილი.  ყველაფერს თავისი დროს აქვს, თქვენი შვილი უცოდინარი არ დარჩება.

ნუ იჩქარებთ თქვენი შვილის სკოლაში დროზე ადრე მიყვანას, დაიმახსოვრეთ, მთავარია თქვენ გყავდეთ ჯანმრთელი შვილი, თვლას კი ის აუცილებლად ისწავლის, ერთი სიტყვით, დაანებეთ ბავშვებს თავი!

წყარო: mshoblebi.ge

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ცნობილია, რომელი უმაღლესის ავტორიზაციის ხელახალი განხილვა იქნება 27 დეკემბერს 

მედიაწიგნიერება სასკოლო განათლებაში

ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტსა (KIU) და მიუნხენის ტექნიკურ უნივერსიტეტს (TUM) შორის თანამშრომლობა ღრმავდება

თბილისის საბავშვო ბაღებში ზამთრის არდადეგები 27 დეკემბრიდან დაიწყება

ნიმუშში შეტანილია 7 დავალება ტესტის თითოეული ნაწილიდან

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

ოსწავლეებმა დიდი ინტერესი გამოიჩინეს და ყურადღებით მოუსმინეს პრეზენტაციას

ამჯერად, გიმნაზიის III კლასის მოსწავლეებმა (დამრიგებელი ქეთევან გაგოშიძე) სკოლაში წარადგინეს ღონისძიება - „ტყის საშობაო ზღაპარი“ 

აქტივობაში ისინი დიდი ენთუზიაზმით მონაწილეობდნენ

მოსწავლეებისთვის თამაში სასწავლო-შემეცნებითთან ერთად სახალისო და თავშესაქცევი აღმოჩნდა

საინტერესო

დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს 

ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა -   ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა

ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული... 

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

სიახლეები
საზოგადოება