სიახლეები
სიახლეები

ტერმინები, რომელიც დაგეხმარებათ  ეროვნული კვალიფიკაციების ჩარჩოს სახელმძღვანელოს გაგებაში
08-12-2022
-
+


ეროვნული კვალიფიკაციების ჩარჩოს სახელმძღვანელო მიზნად  ისახავს,  ხელი  შეუწყოს დაინტერესებული მხარეებისთვის მისი   დანიშნულების, მიზნების, სტრუქტურისა და შინაარსის გაცნობას, გაგებასა და მის ეფექტურ ინსტრუმენტად გამოყენებას. 

წინამდებარე დოკუმენტში გამოყენებულ ტერმინების აქვთ შემდეგი მნიშვნელობა:

ეროვნული  კვალიფიკაციების  ჩარჩო
 −  ინსტრუმენტი,  რომელიც  ახდენს  კვალიფიკაციების  სწავლის შედეგების მიხედვით კლასიფიცირებას განათლების ქვესისტემების (ზოგადი განათლება,  პროფესიული  განათლება,  უმაღლესი  განათლება, არაფორმალური  განათლება)  ინტეგრირებისა  და  კოორდინირების,  აგრეთვე  კვალიფიკაციის  ხარისხის  გაუმჯობესების, გამჭვირვალობის,  ხელმისაწვდომობისა და განვითარების მიზნით, შრომის ბაზრისა და საზოგადოების ინტერესების გათვალისწინებით;

კვალიფიკაცია  −  უფლებამოსილი  დაწესებულების/დაწესებულებების  მიერ  სწავლის  შედეგის  მიღწევის  შეფასებისა  და დადასტურების  ფორმალური  შედეგი,  რომელიც  დასტურდება  სახელმწიფოს  მიერ  აღიარებული  სერტიფიკატით,  უმაღლესი ან  პროფესიული  განათლების  დამადასტურებელი  სახელმწიფო  დოკუმენტით  –  დიპლომით  ან  ზოგადი  განათლების დამადასტურებელი სახელმწიფო დოკუმენტით;

სწავლის შედეგი − განაცხადი პირის  მიერ  მისაღწევი  „ცოდნისა და გაცნობიერების“  (სწავლის ან  საქმიანობის  სფეროსთან  დაკავშირებული  ინფორმაციის,  ფაქტების,  პრინციპების,  თეორიების,  თეორიული  და  პრაქტიკული  მეთოდების  ასიმილაციის  შედეგი),  „უნარის“  (კონკრეტული  დავალების  შესრულებისა  და  პრობლემების  გადაჭრისათვის  შესაბამისი  ცოდნის  გამოყენების  შესაძლებლობა)  ან/და  „პასუხისმგებლობისა  და  ავტონომიურობის“  (ღირებულებებითა  და  დამოუკიდებლობის შესაბამისი ხარისხით პირის მიერ ცოდნისა და უნარების გამოყენება) შესახებ;

ფორმალური განათლება  −  მთელი  სიცოცხლის  განმავლობაში  სწავლის სისტემის ნაწილი, რომელიც გულისხმობს კვალიფიკაციის მიმნიჭებელი საგანმანათლებლო პროგრამის ფარგლებში  „ცოდნისა  და  გაცნობიერების“,  „უნარის“  ან/და „პასუხისმგებლობისა  და  ავტონომიურობის“  შეძენას;

არაფორმალური  განათლება  −  მთელი  სიცოცხლის  განმავლობაში  სწავლის  სისტემის  ნაწილი,  რომელიც გულისხმობს ფორმალური განათლების მიღმა „ცოდნისა და გაცნობიერების“, „უნარის“  ან/და „პასუხისმგებლობისა და ავტონომიურობის“ შეძენას; 

სწავლის  სფეროების  კლასიფიკატორი  −  ინსტრუმენტი,  რომელიც  ახდენს  საქართველოში  არსებული სწავლის სფეროების კლასიფიცირებას და განსაზღვრავს სწავლის თითოეულ სფეროში  მისანიჭებელ კვალიფიკაციას.  

უმაღლესი  საგანმანათლებლო  პროგრამების    კლასტერი  −  უმაღლესი  საგანმანათლებლო  პროგრამების  აკრედიტაციის პროცესის  მიზნებისთვის  ეროვნული  კვალიფიკაციების  ჩარჩოს  და  სწავლის  სფეროების  კლასიფიკატორის  მიხედვით  კლასიფიცირებული,  შინაარსობრივად  (პროგრამის  შინაარსი,  სწავლის  მიზნები  და  შედეგები)  დაჯგუფებული  საგანმანათლებლო  პროგრამები  (გარდა  ერთობლივი  და  დიპლომირებული  მედიკოსის  ერთსაფეხურიანი  საგანმანათლებლო  პროგრამებისა.  საგანმანათლებლო  პროგრამების  კლასტერად  დაჯგუფების  წესი  და  პირობები  განისაზღვრება  უმაღლესი  საგანმანათლებლო  დაწესებულებების  საგანმანათლებლო  პროგრამების  აკრედიტაციის  დებულებით  (შემდგომ  –  აკრედიტაციის  დებულება).

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

არდადეგების დასრულების დრო ცნობილია - რომელ სკოლებს ეხებათ სააღდგომოდ 1 კვირიანი დასვენება 

დღეს, 20 აპრილს მართლმადიდებელი ეკლესია აღდგომის ბრწყინვალე დღესასწაულს აღნიშნავს

„უფლის ჯვარცმით კაცობრიობამ განაჩენი საკუთარ თავსაც გამოუტანა“...

პასქა ხატისპური არ არის - რა დატვირთვა აქვს ამ ორ სარიტუალო ნამზადს - ეთნოგრაფის განმარტება

პიროვნება

„სასწავლო წლის დასასრულს საბაზისო საგნებში გამოცდებს დავამატებდი“,- მუხრანას საჯარო სკოლის მასწავლებელი მედეა ჩალაური

„როცა მშობელი, მასწავლებელი და მოსწავლე ერთმანეთის გაგებას ისწავლის, მაშინ სკოლა ბედნიერების სივრცე გახდება“- კუშის საჯარო სკოლის დირექტორი

„ჩვენი მოსწავლეების ოცნებაა, სკოლაში ხალხური სიმღერისა და ქართული საგალობლების წრე გაიხსნას“ - ტობანიერის საჯარო სკოლის პედაგოგის გზავნილი

სკოლები

აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი მარიკა გიორხელიძე.

 ჯურუყვეთის N1 საჯარო სკოლაში მუსიკალურ-ლიტერატურული საღამო გაიმართა 

„წარმატებებს ვუსურვებთ მომავალშიც ჩვენს სასახელო სპორტსმენს“

ბოდბის საჯარო სკოლის მე-2 კლასის მოსწავლეებმა „საარსებო გარემოს მოდელი“ შექმნეს 

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება