სიახლეები
სიახლეები

„მასწავლებელთა დაბალი კომპეტენცია საფრთხეს უქმნის კომპლექსური დავალებების სწორად გამოყენებას“ - კვლევა 
04-01-2023
-
+


ახალი საგანმანათლებლო პროექტის ფარგლებში შემუშავებული სასწავლო რესურსის, ონლაინ კომპლექსური დავალებების შეფასების თვისებრივი კვლევის ანგარიში გამოქვეყნდა.

თვისებრივი კვლევა მოიაზრებდა ფოკუს ჯგუფების ჩატარებას ახალი სკოლის მოდელის ფარგლებში ჩართულ ქოუჩებთან და იმ მასწავლებლებთან, რომლებიც იცნობენ ახალ ეროვნულ ასწავლო გეგმას და ელექტრონულ პორტალ el.ge-ზე განთავსებულ ონლაინ კომპლექსურ დავალებებს.

გთავაზობთ, კვლვის ფარგლებში გამოვლენილ მთავარ მიგნებებს:

  • მასწავლებლების შეფასებით,  სკოლის პედაგოგების დაბალი კომპეტენცია, მათ შორის ახალი სკოლის მოდელის შესახებ ინფორმაციის არქონა და დაბალი ციფრული წიგნიერება საფრთხეს უქმნის ახალი კომპლექსური დავალებების სწორად გამოყენებას;
  • ონლაინ კომპლექსური დავალებები ზოგავს მასწავლებლების დროს და შემოქმედებითობის აუცილებლობას აცილებს თავიდან. ამ დავალებების კარგად გამოყენება შეუძლიათ ე.წ. შემსრულებელ მასწავლებლებს; 
  • კომპლექსური დავალებების დასაწყისში, ჩამოთვლილ საკითხებში თავიდან არის ხშირად ქაოსური მდგომარეობა და დამაბნეველია მასწავლებლისთვის. არეულია ზოგჯერ მკვიდრი წარმოდგენები, საკითხები, ცნებები. ზოგჯერ ისეთი სამიზნე ცნებებია გამოტანილი, რომლებიც საკმაოდ ნაკლებად მუშავდება უშუალოდ კომპლექსურ დავალებებში;
  • მასწავლებლებში არ არსებობს საერთო შეთანხმება, როგორ და როდის გამოიყენონ კომპლექსური დავალებები. მაგალითად, ჰუმანიტარული მიმართულების მასწავლებლები უფრო ხშირად მიიჩნევენ, რომ კომპლექსური დავალებების ძირითადი დანიშნულება შემაჯამებელი/განმსაზღვრელი შეფასების ჩანაცვლებაა მაშინ, როცა ზუსტი მეცნიერებების ჯგუფის წარმომადგენლები  თვლიან, რომ კომპლექსური დავალების გამოყენება მასწავლებელმა უნდა დაიწყოს ახალი მასალის ახსნის პარალელურად და შეფასება ამ რესურსის ერთ-ერთი, მაგრამ არა უმთავრესი ნაწილია;
  • კომპლექსური დავალებებით მუშაობას მასწავლებლები აღიქვამენ, როგორც ზოგად ტენდენციას, რომ იცვლება სწავლების პრიორიტეტები.  თუ ადრე მნიშვნელოვანი იყო ის, რომ მასწავლებელს სრულად ამოეწურა სახელმძღვანელოში მოცემული ყველა ტექსტი, ამჯერად მასწავლებელს მიეცა მეტი თავისუფლება, კომპლექსური დავალებებით მოსწავლეთა თვალსაწიერი იზრდება. პედაგოგები აღნიშნავენ, რომ ერთი ლექსით კი არ იფარგლებიან, იმავე შინაარსის ან იმავე ტიპის სხვა ლექსებს, სხვა ავტორებსაც ეცნობიან. ღირებულია, რომ კომპლექსური დავალება არ არის ერთ დღეზე და ერთ საათზე გაწერილი აქტივობა და უთმობენ იმ დროს, რაც საჭირო და რაციონალურია. ამ პროცესში მნიშვნელოვანია, მასწავლებელმა დასვას სწორი კითხვები, იმსჯელოს მოსწავლეებთან, რა გაუჭირდათ კომპლექსური დავალებების შესრულებისას, რა უნდა გაითვალისწინონ და ა.შ;
  • რაც უფრო დაბალი კომპეტენციისაა მასწავლებელი და რაც უფრო ცუდად იცნობს ახალ ეროვნულ გეგმას, მით უფრო დიდ რისკს ხედავს, რომ კომპლექსური დავალებების, და მათ შორის ონლაინ კომპლექსური დავალებების შესრულებას დამატებითი დრო სჭირდება. ამასთან, ასეთი მასწავლებლები უფრო შემაჯამებელი/განმსაზღვრელი შეფასების ფორმად აღიქვამენ კომპლექსურ დავალებებს და არა სასწავლო რესურსად, სადაც შეფასება ერთ-ერთი, მაგრამ არა უმთავრესი ეტაპია. 
დოკუმენტი წარმოადგენს UNICEF და ააიპ „კოალიცია განათლება ყველასათვის - საქართველოსთან” თანამშრომლობით განხორციელებული ახალი საგანმანათლებლო პროექტის ფარგლებში შემუშავებული სასწავლო რესურსის შეფასების მიზნით ჩატარებული თვისებრივი კვლევის ანგარიშს.

კომენტარები


ეტალონი

აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს

„როდესაც ამბობ, რომ „ეტალონში“ მონაწილეობდი და „ეტალონელი“ ხარ, ეს ძალიან საამაყო გრძნობაა“

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

სიახლეები

აბიტურიენტების საყურადღებოდ - გეოგრაფიის ტესტი ცნობილია

მისთვის საყვარელ მასწავლებელთან შეხვედრა ახლაც იმდენად ამაღელვებელია, რომ თავს პატარა მოსწავლედ გრძნობს


კიდევ ერთი გამოცდის ტესტები ცნობილია - ნახეთ საკითხები

აფხაზეთი, პოლიტიკა და რუსეთ-უკრაინის ომი გეოგრაფიის გამოცდაზე - აბიტურიენტები ტესტის შესახებ საუბრობენ

ცვლილება კომბინირებულ და სპეცმასწავლებლის გამოცდებს შეეხება - სამინისტრო დეტალებზე

პიროვნება
სკოლები

ახალქალაქის ცენტრალურ პარკში კონკურსის ფინალური ეტაპის შემაჯამებელი ღონისძიება გაიმართა

კვლევაში აქტიურად იყვნენ ჩართულნი მოსწავლეები, მშობლები, პედაგოგები და დირექცია

მოსწავლეებმა შეისწავლეს სამხედრო დისციპლინები - ტოპოგრაფია და სამხედრო ნავიგაცია

მეცადინეობები მოიცავს არაფორმალურ და სახალისო აქტივობებს

სკოლის 12-მა მოსწავლემ მონაწილეობა მიიღო საზაფხულო ბანაკში - ერთიანი საქართველო ევროპისთვის

საინტერესო

„მე არასდროს მიფიქრია საჯარო სკოლაში გადასვლაზე, დიდი და წარმატებული ოჯახის წევრი ვარ და ეს ძალიან მახარებს“

ესპანეთში, ბავშვები  დაახლოებით 10-12 კვირა ისვენებენ, სკოლები ივნისის დასასრულს ასრულებენ სასწავლო პროცესს 

საკვებ რაციონში C ვიტამინით მდიდარი ხილის ჩართვა ამ სეზონზე ენერგიის შესანარჩუნებლად ერთ-ერთი საუკეთესო საშუალებაა

მაშ, რა საფრთხე იმალება მზიანი დღეების მიღმა?

იმ საგამოცდო ცენტრებთან, სადაც აბიტურიენტები აბარებენ, უცხო თვალიც კი შეამჩნევს მარაოებითა და ქოლგებით „შეიარაღებულ“ გულშემატკივრებს

სიახლეები
საზოგადოება