მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
გერმანიის სკოლებში მასწავლებლების დეფიციტია. ქვეყანაში, სადაც პედაგოგებს მაღალი ანაზღაურება აქვთ, კადრების უკმარისობა პრობლემად რჩება.
მკვლევარებმა ანგარიშში - Education at a Glance 2022, რომელიც ეკონომიკური თანამშრომლობისა და განვითარების ორგანიზაციამ (OECD) ჩაატარა, სხვადასხვა ქვეყნის საგანმანათლებლო სისტემები შეადარეს.
როგორც ირკვევა, მაღალი ხელფასი პედაგოგებისთვის ერთადერთი ბიძგი არ არის და კვალიფიციური კადრების დეფიციტის თავიდან აცილებას არ უწყობს ხელს.
მე-5-მე-10 კლასების გერმანელი მასწავლებლები, მაღალი ხელფასით ევროპაში მეორე ადგილს იკავებენ. მხოლოდ ლუქსემბურგში აქვთ მასწავლებლებს მათზე მეტი ანაზღაურება.
გარდა ამისა, გერმანიაში მასწავლებლები წლის მანძილზე ნაკლებს მუშაობენ. მათი საშუალო წლიური დატვირთვა 641 საათს შეადგენს, კვლევაში მონაწილე ქვეყნების საშუალო მაჩვენებელი კი 711 საათია.
ეკონომიკური განვითარებისა და თანამშრომლობის საერთაშორისო ორგანიზაციის (OECD) განათლების დირექტორატის ხელმძღვანელის - ანდრეას შლაიხერის თქმით, ანაზღაურება მასწავლებლებისთვის ერთადერთი სტიმული არ არის.
საერთაშორისო შეფასებით, სამსახურის მაძიებელთა შორის პოპულარობით სარგებლობს სისტემები, რომლებშიც მასწავლებლებს უკეთესი სამუშაო პირობები აქვთ. მაგალითად, მათ, გაკვეთილებისგან დამოუკიდებლად, საკმარისი დრო აქვთ მოსწავლეთა მხარდაჭერისთვის. გარდა ამისა, განსაკუთრებით ფასობს გუნდური მუშაობა. ასევე მაძიებლები განსაკუთრებულ ყურადღებას აქცევენ კარიერული წინსვლის შესაძლებლობას.
ადამიანებს, რომელთაც სურთ საკუთარი ცხოვრება გერმანულ სკოლას დაუკავშირონ დიდი მოთმინება მართებთ, რადგან ქვეყანაში მასწავლებლების მომზადება-გადამზადებას ჯამში, დაახლოებით, 7 წელი სჭირდება.
აღსანიშნავია, რომ კადრების უკმარისობა გერმანიის სხვადასხვა ფედერალურ მიწებზე ვრცელდება. მხოლოდ ბავარიაში დაახლოებით 3500 საგაკვეთილო საათია თავისუფალი, ბერლინის სკოლებში ცხრაასამდე პედაგოგი სჭირდებათ.
იხილეთ ასევე - ქვეყანა, სადაც პედაგოგების კრიტიკული დეფიციტია - ზოგიერთ სკოლას ფიზიკის მასწავლებელი საერთოდ არ ჰყავს
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
გალაკტიონს მცირე ხელფასი ჰქონდა, ისევე, როგორც ყველა მის კოლეგას...
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე