მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებლები მოსწავლეების ცოდნისა და მათი უნარ-ჩვევების შესაფასებლად სხვადასხვა მეთოდს იყენებენ. იმისთვის, რომ გავიგოთ, რა დაამახსოვრდა მოსწავლეს განვლილი თემიდან, ერთ - ერთი ყველაზე გავრცელებული საშუალება ტესტის შედგენაა.
სასკოლო პრაქტიკაში ტესტს ყველაზე ხშირად შემაჯამებელი წერისთვის იყენებენ. ტესტის შედგენისას მასწავლებელმა უნდა გაითვალისწინოს შემდეგი:
ტესტური შეკითხვები შეიძლება იყოს ღია და დახურული.
დახურული კითხვების შემთხვევაში მოსწავლემ მოცემული პასუხებიდან მხოლოდ ერთი სწორი პასუხი უნდა შეარჩიოს. დახურულ კითხვებს განეკუთვნება შემდეგი ტიპის დავალებები:
ღია კითხვების შემთხვევაში მოსწავლეს სწორი პასუხის არჩევა არ შეუძლია. მან დავალების პასუხზე თავად უნდა იფიქროს. ღია კითხვებს შეიძლება მივაკუთვნოთ შემდეგი ტიპის დავალებები:
ცნობისთვის, დახურული კითხვები კარგად ამოწმებს ფაქტობრივ ცოდნას, ხოლო ღია კითხვებით შედგენილი ტესტით დაადგენთ, როგორც ფაქტობრივ ცოდნას, ისე მოსწავლის ანალიზის, არგუმენტირებული მსჯელობისა და დასკვნების გაკეთების უნარს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
საკითხები, რომლებიც პედაგოგებმა მოსწავლეთა შეფასებისას უნდა გაითვალისწინონ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
სასკოლო საზოგადოებას ღონისძიებით მიულოცეს ახალი წელი მე-5 და მე-6 კლასის მოსწავლეებმა
დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას