მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სკოლებსა და ბაღებში, ბოლო პერიოდში, ჩუტყვავილის შემთხვევებმა იმატა. უნდა დაიხუროს თუ არა ჯგუფი ინფექციის გავრცელებისას და რა რეკომენდაციები უნდა შეასრულონ სააღმზრდელო და ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების წარმომადგენლებმა - etaloni.ge-ს თბილისის საზოგადოებრივი ჯანდაცვის ცენტრის ხელმძღვანელი, ციცო დილებაშვილი ესაუბრება:
„ჩუტყვავილის შემთხვევებმა ნამდვილად მოიმატა ისევე, როგორც რესპირაციულმა ვირუსებმა... სეზონია ასეთი. ინფექციის დაფიქსირებისას, უნდა მოგვმართონ საზოგადოებრივი ჯანდაცვის ცენტრს; ერთი შემთხვევისას, სკოლის ექიმი, ექთანი, დირექტორი, პედაგოგი... აფრთხილებს მშობლებს, დააკვირდნენ ბავშვებს, პირველ რიგში კი უნდა გაარკვიონ, გადატანილი აქვს თუ არა ჩუტყვავილა.
თუ ინფექცია გადატანილი აქვს ბავშვს, არავითარ შემთხვევაში არ ეკუთვნის იზოლაციაში ყოფნა. ამის შემდეგ 10 დღის განმავლობაში ხდება იმ კონტაქტებზე დაკვირვება, ვისაც ჩუტყვავილა არასოდეს ჰქონია - თუ ამ პერიოდში, 1 შემთვევაში მაინც გამოვლინდა თავის, ყელის ტკივილი, სისუსტე და შემდეგ გამონაყარი, ეს ნიშნავს რომ გავრცელება დაიწყო და ყველა პირი, ვისაც ინფექცია აქამდე არ შეხვედრია, რჩება სახლში, სკოლასა და ბაღში კი მხოლოდ ისინი დადიან, ვისაც ინფექცია გადატანილი აქვს“.
ციცო დილებაშვილმა ყურადღება გაამახვილა ვაქცინაციაზეც, რომელიც გეგმურ კალენდარში არ შედის და მხოლოდ კომერციულად შეიძლება ჩატარდეს:
„ძალიან კარგი აცრაა, რადგან ის გართულებები, რომელთაც ჩუტყვავილა ტოვებს, სწორედ აცრით შეგვიძლია ავიცილოთ თავიდან“.
რაც შეეხება რეკომენდაციებს, საზოგადოებრივი ჯანდაცვის ცენტრი ბაღებისა და სკოლების წარმომადგენლებს აფრთხილებს, რომ მნიშვნელობა არ აქვს, რა სახის ინფექციაზე ვსაუბრობთ, მნიშვნელოვანია სივრცე ხშირად განიავდეს:
„1 წუთით განიავებაც კი მნიშვნელოვნად ამცირებს ინფექციის გავრცელების რისკს, ასე რომ, სასურველია, სკოლასა და ბაღში სივრცეები ხშირად გავანიავოთ: კიდევ ერთხელ ვიმეორებ - ჩუტყვავილას რამდენიმე შემთხვევის დაფიქსირებისას, სკოლებსა და ბაღებში დადიან მხოლოდ ისინი, ვისაც გადატანილი აქვს ინფექცია, ხოლო დანარჩენები რჩებიან სახლში“.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ