სიახლეები
სიახლეები, საინტერესო

„ვიცი - მინდა ვიცოდე - გავიგე“ - როგორ უნდა გამოიყენოთ სტრატეგია ეფექტურად?
26-01-2023
-
+


„ვიცი - მინდა ვიცოდე - გავიგე“ - ესაა სწავლების მეთოდი, რომელიც ყურადღების კონცეტრირებას უწყობს ხელს, ასევე ააქტიურებს მოსწავლის წინარე ცოდნას და მასალის გააზრებას უწყობს ხელს.

სტრატეგიის უპირატესობა ისაა, რომ ის ეხმარება მოსწავლეს გაიაზროს, რა არის მნიშვნელოვანი შესასწავლ მასალაში, ასევე მიუთითებს, რა იცოდა და რა ისწავლა ამ მასალის დამუშავებით.

როგორ უნდა გამოიყენოს მასწავლებელმა სტრატეგია „ვიცი - მინდა ვიცოდე - გავიგე“?

მასწავლებელი დაფაზე ხაზავს სამსვეტიან ცხრილს, სადაც პირველ სვეტში წერია „ვიცი“, მეორეში - „მინდა ვიცოდე“, მესამეში კი - „გავიგე“. შესაძლებელია ამგვარი ცხრილი პედაგოგმა მოსწავლეებს ინდივიდუალურადაც დაურიგოს. შემდეგ პედაგოგი ავალებს თითოეულ მოსწავლეს, რომ ტექსტის წაკითხვამდე, მოცემულ საკითხთან დაკავშირებით, შეავსოს პირველი და მეორე გრაფა, ტექსტის წაკითხვის შემდეგ კი - მესამე.

კითხვები, რომლებსაც სტრატეგიის გამოყენებისას ვსვამთ, შემდეგია:

  • რა იცით მოცემული თემის შესახებ?  (ნააზრევები იწერება პირველ სვეტში);
  • რა გვაინტერესებს ამ თემასთან დაკავშირებით? (პასუხები იწერება მეორე სვეტში).

ტექსტის კითხვის დასრულების შემდეგ კი ვეკითხებით მოსწავლეებს:

  • რამდენად შეესაბამება თქვენ მიერ პირველ სვეტში დაწერილი ინფორმაცია წაკითხულ ტექსტს?
  • რამდენად დაკმაყოფილდა თქვენი ინტერესი ტექსტის წაკითხვის შემდეგ?
  • იყო თუ არა ამომწურავი ინფორმაცია?
  • გაიგეთ თუ არა ის, რისი გაგებაც გსურდათ?

პირველი და მეორე სვეტის ინფორმაციის განხილვის შემდეგ შესაძლოა, გაიმართოს დისკუსია :

  • რა ვისწავლეთ?
  • რამ მოახდინა შთაბეჭდილება?
  • რა გავიგე პირველად? (პასუხები იწერება მესამე სვეტში).

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

დღეს, 20 აპრილს მართლმადიდებელი ეკლესია აღდგომის ბრწყინვალე დღესასწაულს აღნიშნავს

„უფლის ჯვარცმით კაცობრიობამ განაჩენი საკუთარ თავსაც გამოუტანა“...

პასქა ხატისპური არ არის - რა დატვირთვა აქვს ამ ორ სარიტუალო ნამზადს - ეთნოგრაფის განმარტება

წმინდა ცეცხლს იერუსალიმიდან საქართველოში 23:40 საათისთვის ჩამოიტანენ 

პიროვნება

„სასწავლო წლის დასასრულს საბაზისო საგნებში გამოცდებს დავამატებდი“,- მუხრანას საჯარო სკოლის მასწავლებელი მედეა ჩალაური

„როცა მშობელი, მასწავლებელი და მოსწავლე ერთმანეთის გაგებას ისწავლის, მაშინ სკოლა ბედნიერების სივრცე გახდება“- კუშის საჯარო სკოლის დირექტორი

„ჩვენი მოსწავლეების ოცნებაა, სკოლაში ხალხური სიმღერისა და ქართული საგალობლების წრე გაიხსნას“ - ტობანიერის საჯარო სკოლის პედაგოგის გზავნილი

სკოლები

აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი მარიკა გიორხელიძე.

 ჯურუყვეთის N1 საჯარო სკოლაში მუსიკალურ-ლიტერატურული საღამო გაიმართა 

„წარმატებებს ვუსურვებთ მომავალშიც ჩვენს სასახელო სპორტსმენს“

ბოდბის საჯარო სკოლის მე-2 კლასის მოსწავლეებმა „საარსებო გარემოს მოდელი“ შექმნეს 

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება