მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
დილემით სწავლება პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლების მეთოდს მიეკუთვნება. მისი მიზანია, მოსწავლეებს განუვითაროს კრიტიკული, ანალიტიკური და შემოქმედებითი აზროვნება, ასევე გადაწყვეტილების დამოუკიდებლად მიღების უნარი.
ასეთი მეთოდები მოსწავლეებს ცხოვრებისეული პრობლემების გადაჭრას ასწავლის. უფრო კონკრეტულად კი ბავშვები რეალური ცხოვრებისეული პრობლემების ანალიზით ისეთ გამოცდილებას იღებენ, რომელიც მთელი სიცოცხლის განმავლობაში გამოადგებათ.
დილემით სწავლება მოიაზრებს, რომ მოსწავლეებს შევთავაზოთ დებულებები, რომელთაგანაც ერთ-ერთი უნდა აირჩიონ, გაიაზრონ და დაასაბუთონ. დილემა უნდა უკავშირდებოდეს შესასწავლ საკითხს და ასევე აქტუალურ თემას, რომელიც საზოგადოებასაც აღელვებს.
დილემები რეალური, ცხოვრებისეული გამოცდილებიდან უნდა იყოს აღებული. მასზე მუშაობის დროს მოსწავლე მიღებულ თეორიულ ცოდნას რეალურ ცხოვრებას დაუკავშირებს. ამგვარი სწავლების დროს მოსწავლე სასწავლო პროცესის აქტიური მონაწილეა, რომელიც თავად ცდილობს, გაუმკლავდეს წამოჭრილ პრობლემას. ასევე თვითონ არკვევს, რა უნდა იცოდეს პრობლემის უკეთ გასაანალიზებლად. მეთოდის დადებითი მხარეა ისიც, რომ მოსწავლე დამოუკიდებლად ეძებს საჭირო და სანდო ინფორმაციას წიგნებსა თუ ინტერნეტში. მიღებული ცოდნით კი მარტივად პოულობს პრობლემის გადაჭრის გზებს.
დილემებით სწავლება მოსწავლეებს დამოუკიდებელ სწავლაში ეხმარება, შესწავლილი საკითხი კი გონებაში სამუდამოდ იბეჭდება. სწავლების ამგვარი მეთოდის გამოყენებისას სასწავლო პროცესი უფრო საინტერესო და სახალისოა, იზრდება მოსწავლეთა შინაგანი მოტივაცია და ბავშვები შესასწავლი საკითხითაც უფრო მეტად ინტერესდებიან.
დილემებით სწავლების მეთოდი შეგიძლიათ გამოიყენოთ როგორც ცალკეული საგნის, ასევე ინტეგრირებული გაკვეთილების დროს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
განათლების სამინისტრო განცხადებას ავრცელებ
აღმზრდელ-პედაგოგებთან დაკავშირებით მთავრობამ გადაწყვეტილება მიიღო - გამარტივდა თუ გართულდა პროფესიაში შესვლა
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
აქტივობებში ბავშვები დიდი მონდომებითა და ინტერესით იყვნენ ჩართულნი
პრობლემის გადასაჭრელად მნიშვნელოვანია სწორი ბალანსის პოვნა სასკოლო მოთხოვნებსა და მოსწავლის ფსიქოლოგიურ კეთილდღეობას შორის
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები