მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ზოგადი განათლების კუთხით არსებული რეფორმების მრავალფეროვნება, სკოლებსა და პედაგოგებს მუდმივად ახალ ამოცანებს უსახავს; იცვლება სტანდარტები, მიდგომები... და ასეთ დროს, განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, სასკოლო საზოგადოების წარმომადგენლებმა მიიღონ სათანადო მხარდაჭერა, რათა წარმატებით გაართვან თავი ყველა თანამედრო გამოწვევას.
რა სახის მხარდაჭრა სჭირდებათ როგორც სკოლებს, ისე მასწავლებლებს - აღნიშნულზე პასუხის გასაგებად Etaloni.ge საქართველოს საჯარო სკოლების დირექტორებს დაუკავშირდა:
ნინელი კუხალაშვილი, ცაგერის მუნიციპალიტეტის სოფელ ზუბის საჯარო სკოლის დირექტორი:
ჩვენ მცირეკონტინგენტიანი სკოლა ვართ, რესურსებით მხარდაჭერა გვჭირდება. რაღაცას ვახერხებთ, მაგრამ კომპიუტერების მხრივ, გასაჭირია, ვანახლებთ ყოველ წელს, თუმცა მეტი ტექნოლოგიაა საჭირო. თანამედროვე გაკვეთილები ამის გარეშე ვერ ჩატარდება. ჩემი მასწავლებლები სავალდებულო ტრენინგებს ესწრებიან, მაგრამ ზოგჯერ სხვადასხვა მიზეზის გამო ყველა მაინც ვერ ესწრება. თანაც, როგორც იცით სტატუსის მიხედვით ტრენინების გავლა შეზღუდულია და ვფიქრობ უფრო მეტია საჭირო.
მაგალითად, ჩვენ, ახალი სკოლის მოდელში ჩართული არ ვიყავით და ამ მხრივაც გვჭირდება მხარდაჭერა.
ლალი კირჩხელი, ზვიად დავითაძის სახელობის ქობულეთის მუნიციპალიტეტის სოფელ შუაღელეს საჯარო სკოლის დირექტორი:
მასწავლებლებს სჭირდებათ, რომ მათ პროფესიულ განვითარებაზე ზრუნავდნენ. ასევე, მნიშვნელოვანია სკოლის მომარაგება სასწავლო რესურსებით. საჭიროა ტრენინგებიც როგორც ონლაინ, ისე დასწრებით ფორმატში. სკოლებში ტექნიკური საშუალებები არ არის, ტრენინგებს რომ დაესწრონ ამისთვისაც გვჭირდება კომპიუტერები, რაც მცირე რაოდენობით გვაქვს, მხოლოდ 2 მუშაობს. რაც შეეხება, სოფლის საზოგადოების დამოკიდებულებას, ჩვენ მათი მხარდაჭერა გვქვს. არის შემთხვევები, როდესაც მიმდინარე რემონტში მოსწავლეთა მშობლები უსასყიდლოდ დაგვხმარებიან.
მარინა გოგიშვილი, ალექსი ბერაძის სახელობის ჩოხატაურის მუნიციპალიტეტის სოფელ ბუკნარის საჯარო სკოლის დირექტორი:
მხარდაჭერა ტრენინგების მხრივ იმ პედაგოგებს სჭირდებათ, ვისაც უნდა, წამყვანი და მენტორი მასწავლებელი გახდეს. სასურველია, რომ უფრო მეტი სასწავლო რესურსები გვქონდეს. მასწავლებელს რა სახის მხარდაჭერაც უნდა აღმოუჩინო, არაფერი იქნება ზედმეტი. დახმარების ხელი ყოველთვის საჭიროა. ჩვენს სკოლას საზოგადოების მხრიდან ძალიან დიდი მხარდაჭერა აქვს. სასურველი იქნება სვადსხვა ტიპის რესურსები და მიზანმიმართული ტრენინგები.
გელა ჩხიტუნიძე, საჩხერის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჭალის საჯარო სკოლის დირექტორი:
მასწავლებლებს მატერიალური და მეთოდოლოგიური მხარდაჭერა სჭირდებათ. მართალია, ხელფასებს არ ემდურიან, მაგრამ ინფლაციას თუ გავითვალისწინებთ, ხელფასების ზრდაა სასურველი. გარდა ამისა, სასწავლო პროცესის ნორმალურად წარმართვისთვის უნდა დაიხვეწოს სახელმძღვანელოები, რადგან ძალიან გადატვირთული და შეუსაბამოა. სახელმძღვანელოებზე უმაყოფილებას ტექნიკური და ჰუმანიტარული საგნის მასწავლებლებიც გამოთქვამენ. ცუდი არ იქნება, თუ ტრანსპორტი მოემსახურება იმ პედაგოგებს, ვინც შორი გზიდან დადიან. ნახევარი ხელფასი თუ მგზავრობაში დაიხარჯა პედაგოგმა რაღა დარჩებათ.
მადონა უდესიანი, დმანისის მუნიციპალიტეტის სოფელ ამამლოს საჯარო სკოლის დირექტორი:
ვფიქრობ, რომ მხარდაჭერა არაფორმალური განათლების მხრივაა საჭირო. რაც მე დირექტორად დავინიშნე, ჩვენი სკოლის პრიორიტეტი არაფორმალური განათლებაა, რაც პედაგოგებისთვის სიახლეა და ცოტა უჭირთ. თუ, ამ მხრივ, ცნობიერების ამაღლების კუთხით ტრენინგები და შეხვედრები ჩატარდება, ძალიან კარგი იქნება. თანაც, ჩვენი სკოლა არაქართულენოვანია. ენის ცოდნა და ცნობიერების ამაღლებაა საჭირო. მასწავლებლებისთვის ამ კუთხით მხარდაჭერაა საჭირო. ასევე, არის სოფლები, სადაც ტრანსპორტი არ არის და მასწავლებელები ტაქსით დადიან, შესაბამისად ამ პრობლემის მოგვარებაც კარგი იქნებოდა.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„ერთიანი ეროვნული გამოცდების ჩატარების დებულებისა და სახელმწიფო სასწავლო გრანტის განაწილების წესის დამტკიცების შესახებ“ ბრძანება
„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა