მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სიყვარული - ეს ის თემაა, რომელზეც ყველა ბავშვთან შესაძლებელია საუბარი, თუმცა როგორ და რა ფორმით, ეს მოსწავლის ასაკზეა დამოკიდებული.
სადამრიგებლო საათის ფარგლებში სიყვარულის თემა მე-9 კლასის პროგრამას განეკუთვნება. დამრიგებელს შეუძლია, მოსწავლეებს, საკითხის უკეთ გასააზრებლად სხვადასხვა აქტივობა შესთავაზოს.
როგორც დამრიგებლებისთვის განკუთვნილ გზამკვლევშია აღნიშნული. თავდაპირველად პედაგოგმა მოსწავლეებს შემდეგი შეკითხვები უნდა დაუსვას: რა არის სიყვარული? ყველას აქვს სიყვარულის უნარი? რაში ვლინდება სიყვარული? რაში გვეხმარება სიყვარული?
მოსწავლეთა პასუხების მოსმენის შემდეგ კი აქტივობის დაგეგმვა შეგიძლიათ. სთხოვეთ მოსწავლეებს, იმუშაონ წყვილებში და ამოირჩიონ 3 ზმნა, რომელიც, მათი აზრით, მეტად გამოხატავს სიყვარულის არსს, შემდეგ კი დაასაბუთონ, რატომ გააკეთეს ასეთი არჩევანი.
დამრიგებელმა უნდა ესაუბროს მოსწავლეებს სიყვარულის არსზე, რომ სიყვარული, პირველ რიგში, არის სხვებთან ურთიერთობის სურვილი და მარტოობიდან თავის დაღწევის საშუალება. სიყვარული არის ზრუნვა სხვებზე. აქ შესაძლებელია მაგალითების მოყვანა, როგორ ზრუნავს დედა შვილზე, ოჯახის წევრები ერთმანეთზე და ა.შ.
სიყვარულის ობიექტი შეიძლება იყოს არა მხოლოდ ადამიანი, არამედ ცხოველი, მცენარე და ა.შ. თუმცა ყველა შემთხვევაში სიყვარული არის აქტიური ზრუნვა სიყვარულის ობიქტის განვითარებაზე. სადაც არ არის ინტერესი და ზრუნვა, იქ არც სიყვარულია. სიყვარულისა და ზრუნვის კავშირის უკეთესად გასააზრებლად შესაძლებელია, ბავშვებს დაუსვათ კითხვა, მაგალითად, შეიძლება ვთქვათ ადამიანზე, რომელსაც მუდმივად ავიწყდება სახლის ყვავილების მორწყვა, რომ უყვარს მცენარეები? შეიძლება ადამიანს, რომელიც არასდროს ზრუნავს ცხოველების კვებასა და მოვლაზე, ვუწოდოთ, რომ ის ცხოველთა მოყვარულია?
ეროვნული სასწავლო გეგმების ცენტრის მიერ რეკომენდებული კიდევ ერთი აქტივობა, რომელიც მასწავლებელმა შეიძლება დაგეგმოს, შემდეგია: დამრიგებელი მოსწავლეებს სთავაზობს სადისკუსიო თემას: არის თუ არა რაიმე საერთო შრომასა და სიყვარულს შორის?
მოსწავლეები გამოთქვავენ მოსაზრებებს. დამრიგებელი აჯამებს, რომ სიყვარული არის ზრუნვა და შრომა ვინმესთვის. სიყვარული და შრომა განუყოფელია. გვიყვარს ის, ვის ან რის გამოც ვშრომობთ და ვშრომობთ იმისთვის, ვინც ან რაც გვიყვარს. ზრუნვასა და ინტერესს მივყავართ პასუხისმგებლობამდე. მოყვარული ადამიანი ყოველთვის გრძნობს პასუხისმგებლობას იმის მიმართ, ვინც უყვარს. დედა ყოველთვის ზრუნავს შვილზე და პასუხისმგებელია მასზე.
დამრიგებელი უსვამს მოსწავლეებს შეკითხვას: რაში ვლინდება თქვენი პასუხისმგებლობა მეგობრების, ოჯახის წევრების მიმართ?
პასუხისმგებლობა და სიყვარული არის პატივისცემა. პატივისცემა ნიშნავს ადამიანის დანახვას, მიღებას და აღიარებას ისეთად, როგორის ის არის და არა ისეთად, როგორსაც გინდა რომ ხედავდე.
დამრიგებელმა, შესაძლოა, მოსწავლეებს ურჩიოს მხატვრული ნაწარმოებების წაკითხვა: ო. ჰენრი „უკანასკნელი ფოთოლი“, „მოგვთა საჩუქარი“, ნ. დუმბაძის „მე ვხედავ მზეს“, ჯ. ლონდონის „ზღაპრის დასასრული“ და თემასთან დაკავშირებით დისკუსია აღნიშნულ ნაწარმოებებზე დაყრდნობით წარიმართოს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
სკოლებში სრულწლოვანი მოსწავლეების რიცხვი 3600-ს აჭარბებს - დეტალური ინფორმაცია
სახელმწიფო გრანტის მოპოვება 1-დან 6 წლამდეა შესაძლებელი - გრანტის ხანგრძლივობა სწავლების საფეხურების მიხედვით
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეებმა საზეიმოდ მორთუოლ გარემოში დრო შთამბეჭდავად გაატარეს და სასკოლო საზოგადოებასაც დაუვიწყარი მომენტები აჩუქეს
მათი დავალება იყო სხვადასხვა მარცვლები ერთმანეთთან ისე დაეკავშირებინათ, რომ მიეღოთ და წაეკითხათ სიტყვები
დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას