სიახლეები
სიახლეები

სიყვარული - რა აქტივობები და რომელი მხატვრული ნაწარმოებები შევთავაზოთ მოსწავლეებს სადამრიგებლო პროგრამის ფარგლებში?
09-02-2023
-
+


სიყვარული - ეს ის თემაა, რომელზეც ყველა ბავშვთან შესაძლებელია საუბარი, თუმცა როგორ და რა ფორმით, ეს მოსწავლის ასაკზეა დამოკიდებული.

სადამრიგებლო საათის ფარგლებში სიყვარულის თემა მე-9 კლასის პროგრამას განეკუთვნება. დამრიგებელს შეუძლია, მოსწავლეებს, საკითხის უკეთ გასააზრებლად სხვადასხვა აქტივობა შესთავაზოს.

როგორც დამრიგებლებისთვის განკუთვნილ გზამკვლევშია აღნიშნული. თავდაპირველად პედაგოგმა მოსწავლეებს შემდეგი შეკითხვები უნდა დაუსვას: რა არის სიყვარული? ყველას აქვს სიყვარულის უნარი? რაში ვლინდება სიყვარული? რაში გვეხმარება სიყვარული?

მოსწავლეთა პასუხების მოსმენის შემდეგ კი აქტივობის დაგეგმვა შეგიძლიათ. სთხოვეთ მოსწავლეებს, იმუშაონ წყვილებში და ამოირჩიონ 3 ზმნა, რომელიც, მათი აზრით, მეტად გამოხატავს სიყვარულის არსს, შემდეგ კი დაასაბუთონ, რატომ გააკეთეს ასეთი არჩევანი.

  • მოქმედება;
  • პასიურობა;
  • ზრუნვა;
  • პატიოსნება;
  • ცოდნა;
  • ინტერესი;
  • განვითარების ხელშეწყობა.

დამრიგებელმა უნდა ესაუბროს მოსწავლეებს სიყვარულის არსზე, რომ სიყვარული, პირველ რიგში, არის სხვებთან ურთიერთობის სურვილი და მარტოობიდან თავის დაღწევის საშუალება. სიყვარული არის ზრუნვა სხვებზე. აქ შესაძლებელია მაგალითების მოყვანა, როგორ ზრუნავს დედა შვილზე, ოჯახის წევრები ერთმანეთზე და ა.შ.

სიყვარულის ობიექტი შეიძლება იყოს არა მხოლოდ ადამიანი, არამედ ცხოველი, მცენარე და ა.შ. თუმცა ყველა შემთხვევაში სიყვარული არის აქტიური ზრუნვა სიყვარულის ობიქტის განვითარებაზე. სადაც არ არის ინტერესი და ზრუნვა, იქ არც სიყვარულია. სიყვარულისა და ზრუნვის კავშირის უკეთესად გასააზრებლად შესაძლებელია, ბავშვებს დაუსვათ კითხვა, მაგალითად, შეიძლება ვთქვათ ადამიანზე, რომელსაც მუდმივად ავიწყდება სახლის ყვავილების მორწყვა, რომ უყვარს მცენარეები? შეიძლება ადამიანს, რომელიც არასდროს ზრუნავს ცხოველების კვებასა და მოვლაზე, ვუწოდოთ, რომ ის ცხოველთა მოყვარულია?

ეროვნული სასწავლო გეგმების ცენტრის მიერ რეკომენდებული კიდევ ერთი აქტივობა, რომელიც მასწავლებელმა შეიძლება დაგეგმოს, შემდეგია: დამრიგებელი მოსწავლეებს სთავაზობს სადისკუსიო თემას: არის თუ არა რაიმე საერთო შრომასა და სიყვარულს შორის?

მოსწავლეები გამოთქვავენ მოსაზრებებს. დამრიგებელი აჯამებს, რომ სიყვარული არის ზრუნვა და შრომა ვინმესთვის. სიყვარული და შრომა განუყოფელია. გვიყვარს ის, ვის ან რის გამოც ვშრომობთ და ვშრომობთ იმისთვის, ვინც ან რაც გვიყვარს. ზრუნვასა და ინტერესს მივყავართ პასუხისმგებლობამდე. მოყვარული ადამიანი ყოველთვის გრძნობს პასუხისმგებლობას იმის მიმართ, ვინც უყვარს. დედა ყოველთვის ზრუნავს შვილზე და პასუხისმგებელია მასზე.

დამრიგებელი უსვამს მოსწავლეებს შეკითხვას: რაში ვლინდება თქვენი პასუხისმგებლობა მეგობრების, ოჯახის წევრების მიმართ?

პასუხისმგებლობა და სიყვარული არის პატივისცემა. პატივისცემა ნიშნავს ადამიანის დანახვას, მიღებას და აღიარებას ისეთად, როგორის ის არის და არა ისეთად, როგორსაც გინდა რომ ხედავდე.

დამრიგებელმა, შესაძლოა, მოსწავლეებს ურჩიოს მხატვრული ნაწარმოებების წაკითხვა: ო. ჰენრი „უკანასკნელი ფოთოლი“, „მოგვთა საჩუქარი“, ნ. დუმბაძის „მე ვხედავ მზეს“, ჯ. ლონდონის „ზღაპრის დასასრული“ და თემასთან დაკავშირებით დისკუსია აღნიშნულ ნაწარმოებებზე დაყრდნობით წარიმართოს.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

„ერთიანი ეროვნული გამოცდების ჩატარების დებულებისა და სახელმწიფო სასწავლო გრანტის განაწილების წესის დამტკიცების შესახებ“  ბრძანება

მასწავლებელთა გამოცდებზე რეგისტრაციის ვადებთან დაკავშირებით NAEC ინფორმაციას ავრცელებს

ცნობილია ვინ ჩაუტარებს აღმზრდელ-პედაგოგებს ტრენინგებს - მასწავლებლის სახლი ინფორმაციას ავრცელებს

ბაღის აღმზრდელები, მასწავლებლები და მოსწავლეები ჯილდოს ან საპატიო წოდებას მიიღებენ - რა წერია მუნიციპალურ ბიუჯეტში

ცნობილია, რომელ მასწავლებლებს მიენიჭებათ პრიორიტეტი

პიროვნება

„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

სკოლები

მოსწავლეებს ყუთიდან ამოჰქონდათ ფურცლები და ცდილობდნენ მოცემული სიტყვების მნიშვნელობა აეხსნათ

ღონისძიება ქართული ენის პედაგოგების ხელმძღვანელობით ჩატარდა

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

გაიცანით 14 წლის ბიჭი, რომელიც ზეპირად, გონებაში ყველაზე სწრაფად ამრავლებს, ყოფს  უმატებ რიცხვებს ერთმანეთს

სიახლეები
საზოგადოება