მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მელანია დოლიძე სპორტის მასწავლებლია, რომელმაც საგნის გამოცდა წარმატებით ჩააბარა უმაღლეს ქულაზე, მასწავლებლის მომზადების 60-კრედიატიანი პროგრამაც გაიარა და სკოლაში მუშაობის დაწყების შემდგომ აღმოაჩინა, რომ მასწავლებლის სახლი უფროსი პედაგოგის სტატუსს არ ანიჭებს... პრობლემა, რომლის წინაშეც პედაგოგი აღმოჩნდა განათლების კვალიფიკაციის დამადასტურებელ დიპლომს უკავშირდება, რომლის მიხედვითაც მას უფლება არ ჰქონდა 60-კრედიტიანი პროგრამა გაევლო, რაც თავის მხრივ მასწავლებლის სახლს, მისთვის სტატუსის მინიჭების ნებას არ აძლევს.
როგორც მელანია დოლიძე etaloni.ge-სთან საუბრისას ამბობს, უნივერსიტეტში სწავლის დასრულების დამადასტურებელი დიპლომი 2006 წელს აიღო, სადაც მითითებულია, საშუალო პროფესიული განათლების სრული კურსი, თუმცა მისი კურსელის შემთხვევაში, რომელმაც დამთავრებისთანავე აიღო დიპლომი, არ არის ნახსენები „პროფესიული განათლება“ და ფაკულტეტი გათანაბრებულია უმაღლესი განათლების ხარისხთან.
„მე მაქვს დამთავრებული 1995-1999 წლებში ბათუმის სახელმწიფო უმაღლესი პედაგოგიური კოლეჯი. მიმართულება - დაწყებითი განათლება პედაგოგიკა და მეთოდიკა. დიპლომში მიწერია დაწყებითი კლასის მასწავლებლის კვალიფიკაცია. ვარ ვეტერანი სპორტსმენი, საქართველოს ნაკრების წევრი გახლდით, შესაბამისად ჩავაბარე 10 კრედიტი და დავადასტურე სპორტის კომპეტენცია. ამის შემდეგ სწავლა გავაგრძელე ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტში 60-კრედიტიან პროგრამაზე სპორტის განხრით, პროგრამა გაიარე და სკოლაში გასაუბრების წესით ამიყვანეს სპორტის მასწავლებლად. სწორედ აქ იწყება პრობლემა, სკოლა აგზავნის დოკუმენტაციას მასწავლებელთა სახლში და პასუხი მოდის უარი იმ მიზეზით, რომ ჩემი დიპლომის საფუძველზე მე არ მქონდა უფლება მესწავლა 60-კრედიტიან პროგრამაზე, თუმცა ვისწავლე და დავამთავრე.
სამი თვეა, რაც ამ უსამართლობას ვებრძვი მარტო და უშედეგოდ. მე მთელი სამი წელი დავკარგე იმაში, რომ მოვმზადებულიყავი, 10 კრედიტქულით დამედასტურებინა კომპეტენცია და 60-კრედიტიან პროგრამაზე სახელმწიფო დაფინანსებით ჩავრიცხულიყავი, თუმცა გამოვიდა რომ სრულიად უშედეგო იყო ეს ყველაფერი“- გვიყვება მელანია.
ცნობისთვის განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ბრძანების მიხედვით, პროგრამის გავლის უფლება აქვს ბაკალავრის ან მასთან გათანაბრებული აკადემიური ხარისხის ან შესაბამისი სამხედრო/სასპორტო პროფესიული განათლების მქონე პირს. იმის გათვალისწინებით, რომ მელანიას პროფესიული განათლების ხარისხი ჰქონდა, უპრობლემოდ ჩაირიცხა და გაიარა მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამა.
საკითხის გასარკვევად, რატომ მისცა უნივერისტეტმა მელანიას უფლება მასწავლებლის მომზადების 60-კრედიტიანი პროგრამა გაევლო შეუსაბამო განათლების საფუძველზე? - etaloni.ge-მ ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტიში, 60-კრედიტიანი პროგრამის განმახორციებელს მიმართა, რომელმაც აღნიშნა:
„მელანიას სხვა პროფილით ჰქონდა განათლება მიღებული, საგანი სპორტული მიმართულებით ჩააბარა და ჩვენთანაც სპორტის განხრით გაიარა პროგრამა. ჩვენ ვესაუბრეთ მელანიას, ავუხსენით, რომ გაიპარა შეცდომა და ეს მხოლოდ და მხოლოდ იმიტომ მოხდა, რომ სასპორტო პროფესიული განათლების მქონე პირს უფლება აქვს მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამაზე ჩარიცხვის“.
საკითხთან დაკავშირებით, etaloni.ge განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრსაც დაუკავსირდა რომელიც პასუხისმგებელია განათლების დამადასტურებელი დოკუმენტის გაცემაზე. უწყებაში განგვიმარტეს,რომ თუ მელანიას დიპლომი არასწორად გაიცა, ხარვეზის გამოსასწორებლად ცენტრს პირადად უნდა მიმართოს განცხადებით.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცნობილია, რომელი უმაღლესის ავტორიზაციის ხელახალი განხილვა იქნება 27 დეკემბერს
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეებმა დიდი ინტერესი გამოიჩინეს და ყურადღებით მოუსმინეს პრეზენტაციას
ამჯერად, გიმნაზიის IIIბ კლასის მოსწავლეებმა (დამრიგებელი ქეთევან გაგოშიძე) სკოლაში წარადგინეს ღონისძიება - „ტყის საშობაო ზღაპარი“
დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს
ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა - ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...