მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ჩვენი პირველი ინტერვიუდან რამდენიმე წელი გავიდა... თუმცა, კოვიდპანდემიის ფონზეც კი იმას ნატრობდა, მალე დაბრუნებულიყო მშობლიურ მხარეში... სურვილი და მიზანი ახლაც უცვლელია - საუბარი იმით დაიწყო, იმედი მაქვს, შემდეგ ინტერვიუს უკვე აფხაზეთში, მშობლიურ სკოლაში ჩავწერთ და იქ სათანადოდ გიმასპინძლებთო...
მანამდე კი, აფხაზეთის N2 საჯარო სკოლის ხელმძღვანელს, ნანა ჯალაღონიას, კოლეგებთან ერთად, პატარა აფხაზეთი აქვე, თბილისში „მოუწყვია“ და მიუხედავად იმისა, მათმა მოსწავლეებმა ენგურსგაღმა ამბები მხოლოდ ოჯახის წევრებისგან, გადმოცემით იციან, პატარა გულებში დიდი იმედის ნაპერწკალი უღვივით, რომ აუცილებლად დაბრუნდებიან.
აფხაზეთის N2 საჯარო სკოლაში აფხაზური ენაც ისწავლება და სხვადასხვა თემატურ ღონისძიებასაც ხშირად მართავენ, ქალბატონი ნანა კი მიიჩნევს, რომ ეს თუნდაც მცირე, მაგრამ მნიშვნელოვანი ნაბიჯია დასაახლოვებლად...
როგორია განათლების რეფორმა? ემხრობა თუ არა დირექტორების გამოცდებს? რა არის მათი მთავარი მიზანი? etaloni.ge-ს კითხვებს აფხაზეთის N2 საჯარო სკოლის დირექტორი, ნანა ჯალაღონია პასუხობს:
- ქალბატონო ნანა, რადგან „ცხელი თემაა“, პირველ რიგში, დირექტორობის მსურველთა გამოცდებზე გკითხავთ... თუ ემხრობით სკოლის ხელმძღვანელთა სერტიფიცირებას?
- ვერ შევაფასებ, რადგან გამოცდაზე გასვლა არ მეკუთვნოდა... ვფიქრობ, მნიშვნელოვანია დირექტორების გამოცდა და ურიგო არც ის იქნებოდა, გამოცდაჩაბარებული დირექტორებისთვის დანამატიც არსებობდეს, თუმცა ზოგადად, სკოლის ხელმძღვანელობა სულ სხვა რამაა... ჩვენ ისეთ დიდ საქმეს ვეჭიდებით, თუ საკუთარი პროფესია არ გიყვარს, წინ ვერც ერთი ნაბიჯით ვერ წაიწევ. სწორედ საქმის სიყვარული განსაზღვრავს შენს დამოკიდებულებასაც.
- და რა განაპირობებს დირექტორის წარმატებას?
- იცით, მხოლოდ დირექტორი ვერ მიაღწევს წარმატებას, თუ, რა თქმა უნდა, გუნდიც არ უწყობს ხელს... ერთმუშტად შეკრული კოლექტივი, მოსწავლეები, მშობლები... ამ ადამიანების ერთიანობითა და თანამშრომლობით მიიღწევა წარმატება დირექტორისაც და სკოლისაც.
- სკოლის წარმატება ახსენეთ... არის თუ არა წარმატებული სკოლის ერთგვარი ინდიკატორი ეროვნულებზე აბიტურიენტების შედეგები?
- ეროვნულებზე მიღებული შედეგები სკოლის წარმატების საზომი სრულად ვერ იქნება, თუმცა ერთ-ერთ განმსაზღვრელად შეიძლება მივიჩნიოთ... ეროვნულების შედეგები სკოლის უმთავრესი მიზანი ვერ იქნება!
- რა არის თქვენი სკოლის მთავარი მიზანი?
- სრულფასოვანი, განათლებული, კარგზე კარგი მოქალაქეების აღზრდა.
- დიდი პასუხისმგებლობაა, იყო დაკავშირებული აფხაზეთის N2 საჯარო სკოლასთან?
- მარტო პასუხისმგებლობას ვერ ვიტყოდი... ასე, არ შორდები ოჯახს, მშობლიურ მხარეს... არ მაძლევს აფახაზეთის სკოლა საშუალებას, ბოლომდე მოვწყდეთ აფხაზეთს... ეს სულ სხვა გრძნობაა, უფრო სათუთი, უფრო ძვირფასი, უფრო „შენი“...
- უკვე არაერთი თაობა გამოიცვალა. ქალბატონო ნანა, იციან ბავშვებმა აფხაზეთი? რა განწყობა აქვთ თქვენ მოსწავლეებს?
- ბუნებრივია, ჩვენთან სწავლობენ მოსწავლეები, რომლებიც თბილისში დაიბადნენ, მაგრამ, რა თქმა უნდა, ბავშვებს აქვთ ინფრომაცია ოჯახებიდან, მშობლებისგან... საოცარი ისტორიებია და ჩვენს სკოლაში სასწავლო პროცესი ისე გვაქვს დაგეგმილი, იქნება ეს პროექტი, გაკვეთილი თუ სხვა აქტივობა, გვეძლევა შესაძლებლობა, მოსწავლეებს რაც შეიძლება მეტი ინფორმაცია მივაწოდოთ - სად ვცხოვრობდით, როგორი იყო იქაურობა და რას ნიშნავს ჩვენთვის აფხაზეთი.
- ალბათ უკრაინის ომმა ჭრილობები განაახლა...
- მახსოვს პირველი დღე, როდესაც უკრაინაში ომი დაიწყო... ეს არ იყო ჩვეულებრივი დღე, ყველა ფიქრებით იქ „მოგაზურობდა“, ენგურსგაღმა... სამწუხაროდ, ჩვენმა ბავშვებმა იციან ომის ისტორიები და პარალელებსაც ავლებენ. ერთ-ერთი თემატური პროექტი გვქონდა, რომელიც სამოქალაქო განათლების კლუბის მიერ გახლდათ ორგანიზებული; ასევე მივიღეთ მონაწილეობა საქველმოქმდო აქციაში, ჰუმანიტარული ტვირთის გაგზავნაში ჩვენც ჩავერთეთ და დიახ, ყველა ჭრილობა თავიდან გაიხსნა... ჩვენი სკოლის პედაგოგიური კოლექტივის უმრავლესობა სწორედ აფხაზეთიდანაა.
- რა ნაბიჯები იდგმება ურთიერთობების დასალაგებლად და კიდევ, ენგურსგარმა თქვენს კოლეგებთან თუ გაქვთ კავშირი?
- ამ მიმართულებით ძალიან ბევრი სამუშო ტარდება, ბევრი რამაა დაგეგმილი და ჩემი სკოლის ფარგლებში, შემიძლია გითხრათ, აფხაზეთის N2 საჯარო სკოლაში ისწავლება აფხაზური ენა; ვდგამთ სპეტაკლებს, კიდევ ბევრი ღონისძიებაა დაგეგმილი, რაც ვფიქრობ, კიდევ ერთი ნაბიჯით დაგვაახლოებს აფხაზეთთან.
ჩვენს კოლეგებს რაც შეეხება, ვფიქრობ, ისინი ნამდვილი გმირები არიან! იქ, ძალიან რთულია, უერთგულო პროფესიას და ეს ადამიანები ბევრს აკეთებენ ქართული ენის დასაცავად, რასაც მოწმობს იქიდან გადმოსული მოსწავლეების მიღწევები.
- ქალბატონო ნანა, განათლების სისტემაზეც რომ ვისაუბროთ... მოგწონთ რეფორმა?
- ზოგადად, მივესალმები ყველა სიახლეს, რომელიც სამინისტრომ სასწავლო წლის დასაწყისში შემოგვთავაზა... ვფიქრობ, ეს იყო გონივრული გადაწყვეტიელბა, ჭადრაკის დანერგვა, საქართველოს ისტორიის ცალკე საგნად სწავლება, პროექტები...
- და კომპლექსური დავალებები, რომელბიც მშობლებისვის „ტანჯვად“ იქცა.
- სწორად დგეგემილი კომპლექსური დავალება არის ნაყოფიერი როგორც მოსწავლეების, ისე მასწავლებლებისთვის და ძალიან კარგ შედეგზე გადის; რა თქმა უნდა, დავალების შემთხვევაში, მოსწავლის შესაძლებლობები უნდა იქნეს გათვალისწინებული და ისიც მესმის, რომ ახალი ხილია, მაგრამ თუ კარგად ჩავუღრმავდებით და გონივრულად დავგეგმავთ, ესაა ძალიან კარგი საშუალება, გავიდეთ სასურველ შედეგზე
- თავად რა შედეგს ელით სასწავლო წლის ბოლოს?
- ჩემი მასწავლებლებსიგან ველოდები წინსვლას, მოსწავლეებისგან ველი წარმატებებს და ჩვენი დიდი სურვილია - მალე მშობლიურ აფხაზეთში ჩავატაროთ გაკვეთილები...
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
გალაკტიონს მცირე ხელფასი ჰქონდა, ისევე, როგორც ყველა მის კოლეგას...
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე