მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მოსწავლის შეფასების მიზანია როგორც სწავლა-სწავლების ხარისხის მონიტორინგი, ასევე სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებაზე ზრუნვა. რაც მთავარია, შეფასება უნდა იძლეოდეს ინფორმაციას მოსწავლის ინდივიდუალური პროგრესის შესახებ.
მასწავლებელმა მოსწავლე არ უნდა შეაფასოს სუბიექტურად, მის მიმართ დადებითი ან უარყოფითი დამოკიდებულებიდან გამომდინარე. შეფასების პროცესი ბევრად უფრო ღრმა და რთულია.
მოსწავლის შეფასების მიზნები, პრინციპები და ამოცანები კანონით არის განსაზღვრული. მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით, მოსწავლის შეფასების ძირითადი ამოცანებია:
რამდენად შეუძლია მოსწავლეს ძირითადი ამოცანების გადაჭრა, ამის გარკვევა კომპლექსური დავალებებითაა შესაძლებელი. სწორედ ამგვარი დავალებების შესრულება მოსწავლეს უბიძგებს მიღებული ცოდნა პრაქტიკაშიც ეფექტურად გამოიყენოს. პედაგოგებმაც მოსწავლის შეფასებისას სწორედ ამით უნდა იხელმძღვანელონ, თუ როგორ ართმევს ბავშვი თავს კომპლექსურ დავალებებს. დოკუმენტში ვკითხულობთ:
„ძირითადი ამოცანების გადასაჭრელად მოსწავლის შეფასებაში პრიორიტეტი მიენიჭება კომპლექსურ, კონტექსტის მქონე დავალებებს, რომელთა შესრულება მოსწავლეს უბიძგებს ცოდნის სხვადასხვა კომპონენტის ინტერაქტიულად და თანადროულად გამოყენებისკენ“.
აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს
ყველაზე მარტივ გამოცდას აბიტურიენტები ასახელებენ - „ამ საგნით ეროვნულები დავამთავრე“
etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს კვირიკეს N2 საჯარო სკოლის დირექტორი ინგა ქარცივაძე პასუხობს
მეცადინეობები მოიცავს არაფორმალურ და სახალისო აქტივობებს
„მე არასდროს მიფიქრია საჯარო სკოლაში გადასვლაზე, დიდი და წარმატებული ოჯახის წევრი ვარ და ეს ძალიან მახარებს“
ესპანეთში, ბავშვები დაახლოებით 10-12 კვირა ისვენებენ, სკოლები ივნისის დასასრულს ასრულებენ სასწავლო პროცესს