მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
კუბის მეთოდი მოსწავლეთა სააზროვნო უნარების განსავითარებელი საინტერესო მეთოდია, ამასთან, ის სასწავლო პროცესს ააქტიურებს. აღნიშნული მეთოდი საშუალებას იძლევა, მოსწავლეებმა თემა სხვადასხვა კუთხიდან დაინახონ.
მეთოდის აღწერა და მისი გამოყენების ინსტრუქცია მასწავლებლებისთვის განკუთვნილ ინტერაქტიური მეთოდების სახელმძღვანელოშია მოცემული.
როგორ გამოვიყენოთ?
მასწავლებელმა წინასწარ უნდა მოამზადოს კუბის ფორმის პატარა ყუთი ან დახაზოს კუბის შლილი დაფაზე, რომლის თითოეულ გვერდზე უნდა ეწეროს მოქმედებები: აღწერე, შეადარე, გააანალიზე, გამოიყენე, დაიცავი, საწინააღმდეგო გამოთქვი.
მასწავლებელს შეაქვს სასწავლო თემა და განუმარტავს მოსწავლეებს, რომ დაწერონ მოცემული თემის, მოვლენისა თუ ლიტერატურული პერსონაჟის შესახებ კუბის გვერდებზე მოცემული ოპერაციების მიხედვით. სამუშაო დრო წინასწარ უნდა იყოს განსაზღვრული.
I გვერდი - აღწერეთ საგანი, მოვლენა, პერსონაჟი და ა.შ.
II გვერდი - შეადარეთ რას/ვის ჰგავს საგანი, მოვლენა, პერსონაჟი. რას გახსენებთ? რასთან დააკავშირებთ?
III გვერდი - გააანალიზეთ რა გამოიწვია აღნიშნული მოვლენა? რისგანაა დამზადებული საგანი? რა დამახასიათებელი ნიშნები აქვს პერსონაჟს?
IV გვერდი - გამოიყენეთ. როგორ გამოიყენებთ?
V გვერდი - დაიცავით. მოიყვანეთ საჭირო არგუმენტები.
VI გვერდი - გამოთქვით საწინააღმდეგო აზრი და გაამყარეთ არგუმენტით.
პირველ ეტაპზე მასწავლებელი მოსწავლეებს აწყვილებს და ავალებს, მეწყვილეებმა გაინაწილონ კუბის გვერდები (3-3), შემდეგ კი ფურცელზე დაწერონ ნააზრევი. აქტივობისთვის აძლევს გარკვეულ დროს. შემდეგ ეტაპზე მეწყვილეებმა ერთმანეთს უნდა წაუკითხონ ნამუშევრები და დაუსვან კითხვები. მოსწავლეებმა კონკრეტულად უნდა განმარტონ რა მოეწონათ და რა - არა. ბოლო ეტაპზე კი მოსწავლეებმა, სურვილის მიხედვით, საკუთარი ნამუშევარი კლასს უნდა წაუკითხონ.
მეთოდის მიმდინარეობისას მასწავლებელმა უნდა დაიცვას კუბის მხარეების თანმიმდევრობა ბლუმის საფეხურების მიხედვით დაბალი სააზროვნო უნარებიდან მაღალი სააზროვნო უნარებისკენ.
კუბის მეთოდი ხელს უწყობს:
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
როგორ უნდა მოიქცეთ თუ სსსმ ბავშვი პირველ კლასში უნდა შეიყვანოთ - დეტალური ინფორმაცია
„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
ბავშვები ღონისძიებისთვის განსაკუთრებულად ემზადებოდნენ