სიახლეები
სიახლეები

არჩევანის მატრიცა - როდის გამოიყენება მეთოდი და რომელი უნარების განვითარებას უწყობს ხელს?
09-03-2023
-
+


არჩევანის მატრიცას გადაწყვეტილების მიღების მეთოდსაც უწოდებენ. ის საშუალებას გვაძლევს, გუნდური ან ინდივიდუალური მუშაობის დროს გაანალიზდეს და შეფასდეს სხვადასხვა ინფორმაციას შორის არსებული კავშირი.

არჩევანის მატრიცა განსაკუთრებით სასარგებლოა, როდესაც საჭიროა გადაწყვეტილების მიღებისას გავითვალისწინოთ მრავალი ფაქტორი და შევაფასოთ თითოეული ფაქტორის შედარებითი მნიშვნელობა.

როდის გამოიყენება არჩევანის მატრიცა?

მეთოდი გამოიყენება დაგეგმვის დროს, როდესაც საჭიროა კონკრეტული ნაბიჯების გაანალიზება და ალტერნატივების შეფასება. მატრიცა ასევე ეფექტურია პრობლემის ალტერნატიული გადაწყვეტილების შეფასებისას.

რა უნარებს ავითარებს აღნიშნული მეთოდი მოსწავლეებში?

არჩევანის მატრიცა ხელს უწყობს: ანალიტიკური და კრიტიკული აზროვნების ჩამოყალიბებას, შემოქმედებით აზროვნებასა და კომუნიკაციის უნარს.

როგორ უნდა გამოვიყენოთ არჩევანის მატრიცა? - ამის შესახებ მასწავლებლებისთვის განკუთვნილ ინტერაქტიური მეთოდების კრებულშია განმარტებული:

განსაზღვრეთ ალტერნატივები: გუნდის საჭიროებებიდან გამომდინარე, ეს შეიძლება იყოს პოტენციური გადაწყვეტილებები - ვარიანტები, რომელთა შორისაც ვაკეთებთ არჩევანს. ჩამოწერეთ ისინი მატრიცის ზედა ნაწილში.

განსაზღვრეთ გადაწყვეტილებების/არჩევის კრიტერიუმები. ეს საკვანძო კრიტერიუმები შესაძლოა გამოიმუშაოთ გონებრივი იერიშით. დარწმუნდით, რომ ყველას ნათლად ესმის ყველა კრიტერიუმის მნიშვნელობა. ასევე დარწმუნდით, რომ კრიტერიუმები ისეა შედგენილი, რომ მათდამი მინიჭებული მაღალი ქულა ნიშნავს სასურველ შედეგს, ხოლო დაბალი ქულა ნიშნავს არასასურველ შედეგს. ჩამოწერეთ კრიტერიუმები მატრიცის მარცხენა მხარეს.

მიანიჭეთ წონა - თუ რომელიმე კრიტერიუმი უფრო მნიშვნელოვანია ვიდრე სხვა, შეთანხმდით და მიანიჭეთ მას შესაბამისი წონები (მაგ: 1,2,3).

შექმენით ქულების სისტემა: ალტერნატივების შეფასების წინ, გუნდი უნდა შეთანხმდეს ქულების სისტემაზე. განსაზღვრეთ დიაპაზონი (მაგ: 1-დან 5-მდე ან 1,3,5) და დარწმუნდით, რომ გუნდის ყველა წევრს კარგად ესმის, თუ რა არის დაბალი, საშუალო და მაღალი ქულა.

შეაფასეთ ალტერნატივები: შეაფასეთ თითოეული ალტერნატივა თითოეული კრიტერიუმის მიხედვით. ეს უნდა მოხდეს ჯგუფური კონსესუსით ან ქულების საშუალო არითმეტიკულის გამოთვლის გზით (გუნდის წევრების ინდივიდუალური ქულებიდან).

შეაჯამეთ ქულები - გადაამრავლეთ თითოეული კრიტერიუმის ქულა მის წონის მაჩვენებელზე. შემდეგ შეაჯამეთ თითოეული ალტერნატივის ქულა და გააანალიზეთ შედეგები“.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

როგორ უნდა მოიქცეთ თუ სსსმ ბავშვი პირველ კლასში უნდა შეიყვანოთ - დეტალური ინფორმაცია 

სააღდგომოდ 18 წლამდე ბავშვები 100 ლარის ღირებულების პროდუქტს მიიღებენ - მუნიციპალური ბიუჯეტი

პიროვნება

„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

სკოლები

ბავშვები ღონისძიებისთვის განსაკუთრებულად ემზადებოდნენ

ბავშვებისთვის აღნიშნულ აქტივობაში მონაწილეობა არა მხოლოდ ემოციური, არამედ ძალზე საინტერესო გახლდათ

ღონისძიებაში მე-3 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობდნენ, ხოლო ხელმძღვანელი გახლდათ პედაგოგი ივეტტა პეტროსიანი

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება