მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სანდრო ხახვა ბათუმის ელიტური სკოლა „გორდას“ მე-10 კლასის მოსწავლეა. მას ცხოველები ბავშვობიდან ძალიან უყვარს, განსაკუთრებით კი ქვეწარმავლებითა და რეპტილიებითაა გატაცებული. სკოლაში გაკვეთილებსაც ხშირად ატარებს და თანაკლასელებს ქვეწარმავლების შესახებ საინტერესო ინფორმაციებსაც უზიარებს. ხვლიკები სახლში თავადაც ჰყავს, რომლებსაც ძალიან უფრთხილდება და უვლის.
რეპტილიების მიმართ როდის და რატომ გაუჩნდა ინტერესი, როგორ უვლის მოშინაურებულ ხვლიკებს და რას გეგმავს სამომავლოდ - ამასთან დაკავშირებით მეათეკლასელ სანდრო ხახვას etaloni.ge დაუკავშირდა:
როგორც თავად გვიამბო, თავდაპირველად მე-4 კლასში დინოზავრებითა და პრეისტორიული არსებებით იყო გატაცებული. 12 წლის ასაკში კი გველების მიმართ გაუჩნდა დიდი ინტერესი და მათ შესახებ ინფორმაციების მოიძიება დაიწყო.
„გველი პირველად სოფელში ვიპოვე. საკმაოდ იშვიათი სახეობა იყო, მისი შეფერილობით მოვინუსხე. გველებისა და რეპტილიების მიმართ ინტერესიც აქედან დაიწყო. თავდაპირველად, რა თქმა უნდა, ვერ ვარჩევდი შხამიან გველებს და ხელით შეხებაც კი მინდოდა, შიშის გრძნობა არ გამჩენია. დავიწყე მათი კვლევა და სიღრმისეული შესწავლა, ბუნებაშიც ხშირად გავდიოდი გველების, ხვლიკების, რეპტილიების მოსაძებნად... მათ ფოტოებს ვუღებდი, სოციალურ ქსელებში ვავრცელებდი და საზოგადოებას ვაცნობდი. ზოგადად ცხოველები ძალიან მიყვარს, მაგრამ ქვეწარმავლების მიმართ განსაკუთრებულ ინტერესსა და სიყვარულს ვგრძნობ“ - გვეუბნება სანდრო ხახვა.
რეპტილიებით გატაცებულ მეათეკლასელს სახლშიც ჰყავს ხვლიკები, რომელსაც ძალიან უფრთხილდება და დიდი მონდომებით უვლის - „სახლის პირობებში ხვლიკებს განსაკუთრებული მოვლა სჭირდებათ. აუცილებელია, რომ შევუქმნათ შესაბამისი პირობები. ხვლიკები სპეციალურ აკვარიუმებში მყავს, სადაც დამონტაჟებულია ულტრანათურები, რაც მათი არსებობისათვის აუცილებელია. კვებას რაც შეეხება - ერთი სახეობის ხვლიკი ბოსტნეულითა და მწერებით იკვებება, მეორე კი მხოლოდ მწერებით“.
როგორც თავად აღნიშნავს, მშობლებიც გვერდით უდგანან. მიუხედავად იმისა, რომ თავდაპირველად გაოცებულნი იყვნენ, ახლა პირიქით, მხარს უჭერენ.
„მშობლებმა, როდესაც გაიგეს ჩემი ჰობისა და ინტერესების შესახებ, თავიდან ძალიან გაოცდნენ. ბუნებრივია, როდესაც ბავშვი ადრეულ ასაკში ქვეწარმავლებით, გველებითაა გატაცებული გასაკვირია, თუმცა შემდგომ მიეჩვივნენ. არასდროს დაუშლიათ ჩემთვის მათთან ურთიერთობა, პირიქით ჩემს საქმიანობაში დღემდე მიწყობენ ხელს“, - გვეუბნება სანდრო და აღნიშნავს, რომ ველური ბუნების ფოტოგრაფიითაც გატაცებულია.
„ბუნებაში მაქვს არჩეული ადგილები - სხვადასხვა კონკრეტული წერტილი, სადაც ხშირად ვპოულობ სხვადასხვა სახის ქვეწარმავლებს. სიუჟეტისთვის, როცა მჭირდება 1-2 დღე შეიძლება ბუნებას მოვპარო, თუმცა შემდგომ ადგილზე ვაბრუნებ“ - აღნიშნა მეათეკლასელმა.
ის ასევე საგანმანათლებლო და საინფორმაციო შეხვედრებს ხშირად აწყობს და ცდილობს, სერიოზულად მიუდგეს თავის გატაცებას. უამრავ ინფორმაციას იძიებს, მუდმივად ცოდნას იმაღლებს და წიგნებსაც წერს.
„დაახლოებით 3 წლის წინ დავიწყე პირველ წიგნზე მუშაობა, რომელიც შემდგომ დაიბეჭდა. სულ მინდოდა, ყველა იმ ინფორმაციისთვის, რომელსაც ვიძიებდი თავი ერთად მომეყარა და წიგნად, ან ენციკლოპედიად გამომეცა. ეს სურვილი ავიხდინე - დავბეჭდე ჩემი საკუთარი წიგნები“, - აღნიშნა სანდრომ.
სანდრო აჟამად ახალ წიგნზე მუშაობს, რომელიც „მსოფლიო გველებს“ შეეხება. მას წიგნში 200-მდე სახეობის გველი ჰყავს წარმოდგენილი და მის დაბეჭდვას უახლოეს მომავალში გეგმავს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„ხელფასები სკოლებში 26-27 იანვრისთვის ჩაირიცხება“ - სამინისტროს განმარტება
„არებისთვის“ რომელ მოსწავლეებს ენიშნებათ გამოცდა და აქვს თუ არა მნიშვნელობა, საგანი ერთი სემესტრი ისწავლება თუ - ორი
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
გადაწყვეტილება სკოლამ მშობელთა კომიტეტთან შეთანხმებით მიიღო
დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას
საახალწლო დეკორაციების დაშლა სკოლაში არის არა მხოლოდ ორგანიზაციული პროცესი, არამედ მნიშვნელოვანი სასწავლო გამოცდილება