სიახლეები
სიახლეები, პიროვნება

„სკოლა არ არის საწარმო, სადაც ნივთები მზადდება, სკოლაში ადამიანი პიროვნულად ვითარდება“ - თბილისის N177 სკოლის დირექტორი გელა ოდიშელიძე
10-03-2023
-
+


„სკოლის დირექტორი უნდა იყოს პოზიტიური კომუნიკაციის, სამართლიანი გადაწყვეტილებების, შრომისმოყვარეობის, სხვა ადამიანის და უპირველეს ყოვლისა, მოსწავლეების ღირსების პატივისცემის, მათი პიროვნული აღიარების მაგალითი“, - ამბობს თბილისის N177 საჯარო სკოლის დირექტორის მ/შ გელა ოდიშელიძე. 

ის სკოლაში მეგობრული, პატივისცემაზე დამყარებული გარემოს შესაქმნელად აქტიურად ზრუნავს. ამისთვის კი სხვადასხვა მიდგომას იყენებს - უპირველეს ყოვლისა კი, ცდილობს, რომ სხვებისთვის მაგალითი თავად იყოს. 

გელა ოდიშელიძე etaloni.ge-სთან საუბრისას ამბობს, რომ სასკოლო საზოგადოების წარმატებისა თუ წარუმატებლობის საფუძველი ადამიანური ურთიერთობებია და აუცილებელია, დირექტორს მასწავლებლებთან, მოსწავლეებთან და მშობლებთან აქტიური კომუნიკაცია ჰქონდეს. 

„თავიდანვე უნდა ითქვას, რომ სასკოლო საზოგადოების წარმატებისა თუ წარუმატებლობის საფუძველი ადამიანური ურთიერთობებია. სკოლა არ არის საწარმო, სადაც ნივთები მზადდება, სკოლაში მიმდინარეობს ადამიანის პიროვნული განვითარების პროცესი, რომელ სივრცეშიც სოციალურ და აკადემიურ უნარებს საფუძველი ეყრება, ვითარდება და მტკიცდება.

წარმატებების მიღწევა მხოლოდ ისეთ სასკოლო საზოგადოებაშია შესაძლებელი, სადაც ურთიერთობები ადამიანის ღირსების პატივისცემასა და აღიარებაზეა დაფუძნებული. ასეთი გარემოს უზრუნველყოფა მხოლოდ ერთ ადამიანზე ვერ იქნება დამყარებული, თუმცა, სკოლის დირექტორი საუკეთესო მაგალითია. სკოლის დირექტორი უნდა იყოს პოზიტიური კომუნიკაციის, სამართლიანი გადაწყვეტილებების, შრომისმოყვარეობის, სხვა ადამიანის და უპირველეს ყოვლისა, მოსწავლეების ღირსების პატივისცემის, მათი პიროვნული აღიარების მაგალითი. დაუშვებელია ძალაუფლების ბოროტად გამოყენება, სასკოლო საზოგადოების ფავორიტ თუ აუტსაიდერ ჯგუფებად დაყოფა“,- ამბობს გელა ოდიშელიძე.

დირექტორი აღნიშნავს, რომ სკოლაში მეგობრული ატმოსფერო მაშინ ყალიბლება, როდესაც მოსწავლეები გრძნობენ, რომ მასწავლებელი მათ მხარესაა და მათი განვითარებისთვის ზრუნავს. 

„მნიშვნელოვანია სკოლის დირექტორი აქტიურ კომუნიკაციაში იყოს მოსწავლეებთან, მასწავლებლებთან (თანამშრომლებთან) და მოსწავლეთა მშობლებთან, რაც ორმხრივი ნდობის თუ აღიარების საფუძველი უნდა გახდეს. აუცილებელია სასკოლო და საკლასო დონეზე არაფორმალური განათლების მრავალფეროვანი პროცესის მხარდაჭერა და წახალისება.

საკლასო დონეზე, მეგობრული ატმოსფეროს ჩამოყალიბება ეფექტიანად ხერხდება, როცა მოსწავლეს აქვს განცდა, რომ მასწავლებელი მისიანია, მის მხარესაა და მისთვისაა სკოლაში მოსული. ამგვარი განცდა მოსწავლეებს მაშინ ეუფლებათ, როდესაც მასწავლებელი პატივს სცემს მათ, არ ამცირებს და შეურაცხყოფს მაშინაც კი, როდესაც შეცდომა დაუშვა; ეს განცდა ეუფლებათ მაშინ, როდესაც მასწავლებელი პოზიტიური და სამართლიანია, ხელს უწყობს თვითშეფასების ამაღლებას და არ ახდენს მოსწავლეთა სეგრეგაციას რაიმე ნიშნით.

მხარდაჭერილი, აღიარებული, წახალისებული ადამიანი (არასრულწლოვანიც და სრულწლოვანიც), ხშირ შემთხვევაში, ბედნიერი და ემპათიურია; ასეთი ადამიანები ენდობიან, მეგობრობენ, თანამშრომლობენ და ეხმარებიან ერთმანეთს. მხოლოდ ასეთ სასკოლო გარემოში იბადება მაღალი აკადემიური და პროფესიული მიღწევები“,- აღნიშნავს გელა ოდიშელიძე.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

„ერთიანი ეროვნული გამოცდების ჩატარების დებულებისა და სახელმწიფო სასწავლო გრანტის განაწილების წესის დამტკიცების შესახებ“  ბრძანება

მასწავლებელთა გამოცდებზე რეგისტრაციის ვადებთან დაკავშირებით NAEC ინფორმაციას ავრცელებს

ცნობილია ვინ ჩაუტარებს აღმზრდელ-პედაგოგებს ტრენინგებს - მასწავლებლის სახლი ინფორმაციას ავრცელებს

ბაღის აღმზრდელები, მასწავლებლები და მოსწავლეები ჯილდოს ან საპატიო წოდებას მიიღებენ - რა წერია მუნიციპალურ ბიუჯეტში

ცნობილია, რომელ მასწავლებლებს მიენიჭებათ პრიორიტეტი

პიროვნება

„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

სკოლები

მოსწავლეებისთვის პროექტი სასწავლო-შემეცნებითთან ერთად, სახალისო და თავშესაქცევი აღმოჩნდა
საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

გაიცანით 14 წლის ბიჭი, რომელიც ზეპირად, გონებაში ყველაზე სწრაფად ამრავლებს, ყოფს  უმატებ რიცხვებს ერთმანეთს

სიახლეები
საზოგადოება