სიახლეები
სიახლეები, სკოლები, პიროვნება, ინტერვიუ

„მხოლოდ საგნობრივი კომპეტენციით არ უნდა განისაზღვრებოდეს პედაგოგის პროფესიონალიზმი“ - ნელი ლიქოკელი, რუსთავის N17 საჯარო სკოლის დირექტორი
31-03-2023
-
+


არაერთი წელია ლევან გოთუას სახელობის რუსთავის N17 საჯარო სკოლას ხელმძღვანელობს და etaloni.ge-სთან საუბრისას, ამაყობს - სკოლაში უსაფრთხო და პოზიტიური გარემო რომ აქვს.

ნელი ლიქოკელი, ერთ-ერთი იშვიათი გამონაკლისია იმ სკოლის ხელმძღვანელებს შორის, რომელიც ჯერ სკოლის დირექტორად დაინიშნა და შემდეგ ეზიარა მასწავლებლობას - დღეს სკოლის ხელმძღვანელი სამოქალაქო განათლებას ასწავლის ბავშვებს.

რის შეცვლას ისურვებდა განათლების სისტემაში? რა მოლოდინი აქვს ახალი მინისტრისგან? როგორ ახერხებს, მოსწავლეებს, პედაგოგებსა და მშობლებს ჰქონდეთ ყველა საგანმანათლებლო სიახლის მიმღებლობა? – etaloni.ge-ს კითხვებს, რუსთავის N17 საჯარო სკოლის დირექტორი და საკუთარი მოსწავლეების მთავარი უფლებადამცველი - ნელი ლიქოკელი პასუხობს.

- ქალბატონო ნელი, გიორგი ამილახვარი ახლახან დანიშნა განათლების მინისტრად და ამიტომ პირველ რიგში გკითხავთ, რა მოლოდინი გაქვთ? ან რის შეცვლას ისურვებდით სისტემაში?

- დღეს ყველა სკოლის ერთობლივად რეაბილიტაცია ვერ ხდება; არადა სასწავლო პროცესის სრულფასოვნად მიმდინარეობისთვის, 21-ე საუკუნის ახალგაზრდებს სჭირდებათ მატერიალურ-ტექნიკური აღჭურვილობა და სრულად რეაბილიტირებული შენობები, რათა სასწავლო პროცესი სათანადოდ წარიმართოს... აქედან გამომდინარე, ვისურვებდი და მოლოდინიც მაქვს, რომ ინფრასტრუქტურული საკითხები უფრო სწრაფად მოგვარდება, რადგან დისტანციურზე გადასვლა ხშირად უწევთ სკოლებს და ამის გამო, პროტესტი ყოველთვის აქვთ მშობლებს. ხომ გესმით, პანდემიურმა ორმა წელმა ისეთი გამოცდილება მოგვცა, არავის აქვს დისტანციური სწავლების სურვილი.

- საბოლოოდ ყველამ აღიარა, რომ დისტანციური სწავლება გამოწვევა იყო, ხომ ასეა?

- გამოწვევა ნამდვილად იყო, ორი წელი; თუმცა ეს იყო შესაძლებლობაც, რადგან სხვა შემთხვევაში ასე სწრაფად სასწავლო პროცესში ელექტრონული რესურსების გამოყენება ვერ მოხერხდებოდა.

- სკოლების რეაბილიტაციაზე საუბრით დაიწყეთ ინტერვიუ... როგორც ჩანს თქვენთვის ეს მტკივნეული საკითხია.

- ჩვენი სკოლა არ არის რეაბილიტირებული, ახლა იგეგმება და ალბათ, ამ ზაფხულს მოგვიწევს გადაბარგება... ველით პროექტის განხილვას.

- მოსწავლეები და მშობლები მოთმინებით ეკიდებიან საკითხს, ქალბატონო ნელი?

- დიდ იმედს ვიტოვებ, რომ ასეა... პოზიტიურად ვართ განწყობილნი, გვაქვს მოლოდინი, რომ სწრაფად დასრულდება ეს პროცესი და მალე დავბრუნდებით უკეთეს გარემოში - იმ პირობებში, რომელიც საჭიროა სასწავლო პროცესისა და ჩვენი ბავშვებისთვის.

- ახლა სამინისტროში დირექტორობის მსურველებთან გასაუბრებები მიმდინარეობს. იყავით გასული გამოცდაზე?

- არა, რადგან სერტიფიცირებული დირექტორი ვარ, ზოგადად კი მივესალმები დირექტორობის მსურველთა ტესტირებას. ბევრ სკოლას ჰყავდა მოვალეობის შემსრულებელი და უდავოდ, დროული იყო ამ გასაუბრებების ჩატარება.

- დირექტორების ახალი სტანდარტი მოგწონთ?

- ჩვენი სკოლა სრულადაა ჩართული რეფორმებში... ახლახან დავამთავრეთ მასწავლებელთა კარიერული წინსვლის სქემაში შესული ცვლილებების პრეზენტაცია და მიმაჩნია, რომ  სკოლა ამ კუთხით წინ უნდა წავიდეს. ერთია ადამიანური რესურსი, პროფესიონალი კადრები, რასაც ეფუძნება სასწავლო პროცესის ხარისხი და მეორე - სასკოლო თემი, კომუნიკაცია, რაც დიდ როლს ასრულებს სკოლის განვითარებაში. პირადად ჩემთვის, მისაღებია დირექტორის ახალი სტანდარტიც და სქემის ცვლილებაც, რადგან მიმაჩნია, რომ მხოლოდ ერთი მიმართულებით - საგნობრივი კომპეტენციით არ უნდა განისაზღვრებოდეს პედაგოგის პროფესიონალიზმი.

- ამას თქვენი სკოლის მაგალითზე ამბობთ?

- სკოლაც, მასწავლებლებიც მუდმივად უნდა ვითარდებოდნენ... მაგალითად, ჩვენი სკოლისთვის წინგადადგმული ნაბიჯია ის, რომ მოვიპოვეთ თანხმობა - გავხდეთ გაძლიერებული გერმანული ენის სკოლა.

2022-2023 სასწავლო წელს დავიწყეთ გერმანულის, მეორე უცხოური ენის გაძლიერებული სწავლება, ვცდილობთ ჩავერთოთ სხვადასხვა პროექტში და ამ მიმართულებით უფრო მეტ სიახლესა თუ მეთოდს დავნერგავთ, სტატუსისთვის შესაბამისი დოკუმენტაცია უკვე გვაქვს, სამინისტროში წარვადგენთ და სექტემბრიდან ახალი სტატუსით გავაგრძელებთ სასწავლო პროცესს.

- სიახლეები ახსენეთ, რაც 2022-2023 სასწავლო წელს სამინისტრომაც მრავლად შესთავაზა სკოლებს - პროექტებით სწავლება, ჭადრაკი პირველ კლასში, თავდაცვის გაკვეთილები... რამდენად აქვთ მოსწავლეებსა და პედაგოგებს ზოგადად სიახლეების მიმღებლობა და რა უნდა გააკეთოს სკოლის ხელმძღვანელმა ინოვაციური მიდგომების წარმატებით დანერგვისთვის?

- ვფიქრობ, სკოლის ხელმძღვანელს უნდა ჰქონდეს უნარი, მიაწოდოს ინფორმაცია სასკოლო საზოგადოებას და დაამყაროს სწორი კომუნიკაცია... სიახლეების მიმღებლობა მაშინ აქვთ, როდესაც უხსნი, რამდენად კარგია ესა თუ ის სიახლე, რას მოუტანს ზოგადად სასკოლო გარემოს გაუმჯობესებას, რამდენად კარგი იქნება პროფესიული წინსვლისთვის... თუ სწორად იქნებიან მშობლები ინფორმირებულნი, რამდენად პერსპექტიულია ეს მიდგომები მათი შვილებისთვის, სიახლეების დანერგვა გამარტივდება.

- როგორც ვხვდები, საკმაოდ ხშირი კომუნიკაცია გაქვთ არა მხოლოდ კოლეგებსა და მოსწავლეებთან, ასევე მშობლებთან.

- ჩვენს სკოლაში 500 ბავშვია და ყველა მოსწავლის მშობელთან მაქვს პირადი შეხვედრები, ღია საუბრები... მინდა მათი მოლოდინის გაგება, გვაქვს ფოკუსჯგუფებთან  შეხვედრები... და როდესაც კომუნიკაცია არის ჯანსაღი, თანამშრომლობასა და თანასწორობაზე დამყარებული, არის ნდობაც!

- ნდობა თუ საგნის სიყვარული - რა უფრო მნიშვნელოვანია მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში, ქალბატონო ნელი?

- ვფიქრობ, ორივე თანაბრად... სულ ვამბობ - ბავშვი ჯერ უნდა გიყვარდეს, რათა შემდეგ კარგად ასწავლო! პროფესიონალიზმი მხოლოდ საგნის ცოდნა ხომ არ არის? ვალდებულება - იყოს საგნის ექსპერტი - პედაგოგს ისედაც აქვს, მაგრამ მხოლოდ მოსწავლისადმი დიდი სიყვარულის შემდეგ შეგვიძლია ვისაუბროთ სწავლის ხარისხზე.

- და რა უნარები უნდა გამოუმუშაოს სკოლამ მოსწავლეებს, რომ ვთქვათ - 12 წელს ფუჭად არ ჩაუვლია?

- მთავარია, ჩვენგან წაღებული ცოდნა სწორად გამოიყენონ ცხოვრებაში, რა მიმართულებითაც უნდა წავიდნენ... ისინი ღირსეული ადამიანები უნდა იყვნენ! იცით, ჩვენს სკოლაში ბევრი სპორტსმენი, ასევე სხვადასხვა ნიჭით დაჯილდოებული მოსწავლე სწავლობს, რაც ძალიან გვეამაყება...

- მათი ხელშეწყობა სკოლის მოვალეობაა?

- მაქსიმალურად ვცდილობთ, მივცეთ მეტი მოტივაცია... მაგალითად, მასწავლებელმა ერთ-ერთ პირველკლასელს შეატყო, რომ ხელოვნების გაკვეთილზე საოცარ ნახატებს ქმნიდა და ჩვენ გამოფენა მოვუწყვეთ... ნიჭს მოტივაცია სჭირდება.

- ასეთ დროს, ხომ შეიძლება სხვა მოსწავლეებს გული დასწყდეთ?

- თუ ბავშვების ინტერესებს, შესაძლებლობებს გავითვალისწინებთ და ამის მიხედვით ვაღიარებთ, დემოტივაცია აღარ მოხდება.

- ისე, როგორი დირექტორი ჰყავს რუსთავის N17 საჯარო სკოლას?

- მკაცრი არ ითქმის ჩემზე... მთავარია, ბავშვს შევუქმნა კომფორტული, უსაფრთხო გარემო... თუმცა მომთხოვნიც ვარ. პარალელურად, ვასწავლი სამოქალაქო განათლებას და ჩემთვის მთავარი საზრუნავია ისეთი ახალგაზრდების აღზრდა, რომლებიც  საზოგადოებაში დაიმკვიდრებენ ღირსეულ ადგილს და ორიენტირებულნი იქნებიან იმაზე, რომ თავისი ცოდნა თავის ქვეყანას მოახმარონ.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

როგორია ხალი წელი ხელოვნების გაკვეთილზე? - დღეს მოგიყვებით კრეატიულობისა და მხიარულების სინთეზზე... 

ანაზღაურება 2640 ლარია და საკვალიფიკაციო მოთხოვნები ცნობილია - ვაკანსიაზე განაცხადის გაგზავნისთვის ბოლო ვადა დღეს არის

საქართველოში მოსწავლეთა 11.3%, ელექტრონულ სიგარეტს, 11.6% კი თამბაქოს მოიხმარს - დაავადებათა კონტროლის ეროვნული ცენტრი

განათლებული მასწავლებელი ინვესტიციაა განათლებულ მომავალში

რა ცვლილებები შეეხება ადგილობრივ სკოლამდელ დაწესებულებებს ცნობილია

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

როგორც სკოლაში გვითხრეს, პროექტი ტრადიციად იქვევა 

16 დეკემბერს კი, მე-8 კლასის მოსწავლეებმა ინგლისური ენის მასწავლებლის სოფიო ალფაიძის ორგანიზებით ჩაატარეს ინგლისურენოვანი ღონისძიება 

მოსწავლეებმა თავიანთი ნიჭიერების წყალობით, სასკოლო საზოგადოების მოწონება დაიმსახურეს

დაწყებითი კლასის მოსწავლეებმა სხვადასხვა პერსონაჟის როლები მოირგეს. წაიკითხეს ლექსები, იმღერეს, იცეკვეს... 

ბავშვბმა გაცვალეს „საიდუმლო სანტას“, საჩუქრები, გადაიღეს სამახსოვრო ფოტოები და ერთმანეთს ბედნიერი ახალი წელი უსურვეს 

საინტერესო

როგორია ხალი წელი ხელოვნების გაკვეთილზე? - დღეს მოგიყვებით კრეატიულობისა და მხიარულების სინთეზზე... 

დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს 

ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა -   ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა

ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული... 

სიახლეები
საზოგადოება