სიახლეები
სკოლები

„სასწავლო მიზნის შესაბამისი შეფასების ფორმების გამოყენება“ - ქარიატის საჯარო სკოლის პედაგოგის - ნანა დოლბაიას საინტერესო სტატია
11-04-2023
-
+


ნანა დოლბაია, ხობის მუნიციპალიტეტის სოფელ ქარიატის საჯარო სკოლის განვითარებისა და პროფესიული ზრდისკენ ორიენტირებული პედაგოგია.

პედაგოგს საგაკვეთილო პროცესში მუდმივი სიახლეები შეაქვს, მოსწავლეებს საინტერესო და ორიგინალურ გაკვეთილებს სთავაზობს.

პედაგოგმა სასწავლო პროცესში აქტუალურ საკითხთან დაკავშირებით, საინტერესო სტატია მოამზადა, სადაც საუბრობს შეფასების სქემასა და მისი ობიექტურობის მნიშვნელობაზე.

გთავაზობთ, პედაგოგ ნანა დოლბაიას სტატიას:

                        სასწავლო მიზნის შესაბამისი შეფასების ფორმების გამოყენება

სასკოლო გარემოში შეფასება სასწავლო პროცესის მნიშვნელოვანი ნაწილია. თუმცა, ამ მიმართულებით მაინც არსებობს  პრობლემები. ხშირია შემთხვევა, როცა მოსწავლეებს ვაცნობთ კონკრეტულ შეფასებას, თუმცა მათთვის ნათელი არაა, როგორ გააუმჯობესონ ეს შედეგი.

როგორც ვიცით, მოსწავლის შეფასების მთავარი მიზანი სწავლა-სწავლების ხარისხის მართვაა. განმავითარებელი შეფასება, ერთი მხრივ, სწავლის ხარისხი გაუმჯობესებას უწყობს ხელს და, მეორე მხრივ, მონიტორინგს უწევს სწავლების ხარისხს.

შეფასების დანიშნულებაა მოსწავლის ინდივიდუალური პროგრესის შეფასება,სწავლის გაცნობიერება და სასწავლო პროცესის უკეთ დაგეგმვა, შესაბამისად, მოსწავლეებისათვის მიწოდებული შესაფასებელი მასალა ან ტესტი უნდა იყოს პრაქტიკული, სტანდარტული, ვალიდური, გამჭირვალე და სტანდარტის შესაბამისი.

სასწავლო პროცესის კარგად და შედეგიანად წარმართვისთვის აუცილებელია მოსწავლეებისათვის განმავითარებელი შეფასების მიცემა. მართალია, განმავითარებელი შეფასება სკოლებში დანერგილია, მაგრამ მისი უკუგება ნაკლებად დახვეწილია, იშვიათი და არასრულყოფილია შემაჯამებელი განმავითარებელი შეფასება. ხშირად თემის დასრულების შემდეგ აკეთებენ განმავითარებელ შეფასებას, რასაც დიდი ეფექტი არ აქვს, რადგან ვერც მოსწავლე და ვერც მასწავლებელი ვერ ახერხებს რაიმეს გამოსწორებას. აქედან გამომდინარე, აუცილებელია განმავითარებელი შეფასების ხშირად და ადეკვატურად გაკეთება, რათა, ერთი მხრივ, მასწავლებელი იყოს ინფორმირებული, თუ რა სუსტი მხარეა კლასში და რა არის გამოსასწორებელი, რომელი კუთხით არის სამუშაო. მეორე მხრივ, მოსწავლეა ინფორმირებული რომ მეტი უნდა იმეცადინოს, აქვს კონკრეტული მითითება თუ რომელი საკითხი უნდა დაძლიოს, ისწავლოს ხელახლა, რომ საბოლოო, შემაჯამებელი სამუშაოს შესრულებისას დაბალი განმსაზღვრელი შეფასება არ დაიმსახუროს.

მასწავლებლები მოსწავლეთა შეფასებისთვის იყენებენ შემაჯამებელ სამუშაოს  სტანდარტული ფორმით, თუმცა გასათვალისწინებელია, რომ შემაჯამებლის შედგენისას არ უნდა იყოს დარღვეული ესგ-ში მოცემული საგნობრივი ჯგუფის შემაჯამებელი შეფასების პრინციპი, ის არ უნდა იყოს შედგენილი მხოლოდ ერთი სახის დავალებებით, რადგან სხვადასხვა კატეგორიის სამუშაო უფრო მეტად აძლევს მოსწავლეს აზროვნების, საკუთარი ცოდნის გამოვლენის შესაძლებლობას და კლასში ქმნის სამართლიანობის განცდას, რადგან ნებისმიერი შესაძლებლობის მქონე მოსწავლეს შეუძლია მინიმალური ზღვარის გადალახვა. ის თავად შეარჩევს იმ დავალებას, რომლის შესრულების უნარიც მას აქვს.

დასკვნის სახით ვიტყოდი, რომ მასწავლებლებს მართებთ უფრო მეტი ყურადღებით შეადგინონ და შეიმუშაონ ვალიდური, საგაკვეთილო მიზნებზე მორგებული დავალებები, რათა შეძლონ შესაბამისი განმავითარებელი შეფასებების მიცემა მოსწავლეებისათვის და, რაც მთავარია, განმავითარებელი შეფასებები უნდა იყოს დროულად გაცემული, რათა მოსწავლეებს დროულადვე ჰქონდეთ ინფორმაცია საკუთარ ძლიერ და სუსტ მხარეებზე კონკრეტულ საკითხებთან მიმართებაში, მათი მხრიდან სწავლის პროცესი იყოს სრულად გაცნობიერებული და დარეგულირებული მათივე უნარებიდან და მოთხოვნებიდან გამომდინარე.

ხობის მუნიციპალიტეტის სოფელ ქარიატის საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნანა დოლბაია


კომენტარები


ეტალონი

აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს

„როდესაც ამბობ, რომ „ეტალონში“ მონაწილეობდი და „ეტალონელი“ ხარ, ეს ძალიან საამაყო გრძნობაა“

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

სიახლეები

2024 წლის მასწავლებლის გამოცდის აპელაციის შედეგები გამოაქვეყნა

განათლების სამინისტრომ ახალი სტანდარტი დაამტკიცა - გათვალისწინებულია თანამედროვე მიდგომები

 საგზაო უსაფრთხოების ეროვნული სტრატეგიის 2024-2025 წლების სამოქმედო გეგმა

პირველკლასელებს სასწავლო წლის დაწყებამდე ყოველთვის ვმასპინძლობ და მშობლებთან ერთად მათ ვეცნობი



ვის დაუბრუნდება თანხები უკან - NAEC-მა განაცხადების მიღება დაიწყო

პიროვნება
სკოლები

„წარმატებულ მომავალს ვუსურვებთ თოთოეულ მათგანს ჩვენი  სკოლის, სოფლის და ქვეყნის საკეთილდღეოდ“

პირველკლასელებს სასწავლო წლის დაწყებამდე ყოველთვის ვმასპინძლობ და მშობლებთან ერთად მათ ვეცნობი



სკოლის კურსდამთავრებულებმა ერთიანი ეროვნული გამოცდები წარმატებით ჩააბარეს

საინტერესო

„დავიწყე წერა და მთელი 45 წუთი თავი არ ამიწევია - გულით ვწერდი, საგამოცდო საკითხების ნაცვლად, „აღსარებას“ 

„მგონი, არც არავის უნდა ეწყინოს, თუ ასე დაუძახებენ, რადგან ერთგვარი ტრადიციაა“

ექსპერტი მასწავლებლები კარგად ფლობენ პედაგოგიურ თეორიას, იციან როგორ შეიმეცნებენ ბავშვები და მოზარდები

„ვფიქრობ, სრულიად მზად ვართ მოვერგოთ ცვლილებას და ახალი ენერგიით გავაგრძელოთ საქმიანობა“ 



„სკოლაში სულ მეცადინეობა მიწევს და ბაღში ბევრი გასაფერადებელი  გვქონდა, ვხატავდით, კიდე სასრიალოები იყო და გართობა“

სიახლეები
საზოგადოება