სიახლეები
სიახლეები

10 კითხვა, რომლებიც კვლევის დაგეგმვისას მასწავლებელმა საკუთარ თავს უნდა დაუსვას
22-04-2023
-
+


კვლევა მასწავლებლის საქმიანობის შემადგენელი ნაწილია. პედაგოგი თავის პრაქტიკულ საქმიანობაში მუდმივად კვლევა-ძიების პროცესშია, საკვლევი საკითხი კი უამრავი შეიძლება იყოს.

მასწავლებელი სანამ უშუალოდ კვლევის პროცესზე გადავა, იქამდე უნდა განსაზღვროს, რისი გარკვევა სურს? მისი მიზანი კვლევით პრობლემის მიზეზის დადგენაა თუ მისი მოგვარების გზის აღმოჩენა?

მასწავლებელმა პრაქტიკის კვლევა შესაძ­ლებელია განახორციელოს სამი ძირითდი მიზნით: არსებული პრაქ­ტიკის შესწავლა (მაგ.:რა განაპირობებს მოსწავლეების დაბალ შედეგებს?), პრობლემის მოგვარება (მაგ,: რა შეიძლება გაკეთდეს მოსწავლეებში დისციპლინის პრობლემების მოსაგვარებლად?), სასურველი ცვლილების განხორციელება (სასარგებლოა თუ არა ჯგუფური მუშაობა დიფერენცირებული სწავლების თვალსაზრისით?)

კვლევის ფოკუსის განსაზღვრის შემდეგ სასურველია სამოქმედო გეგმის შემუშავება. მასწავლებლებისთვის შედგენილი გზამკვლევის თანახმად, კვლევის დაგეგმვა პედაგოგებს დაეხმარება, თავიდან აიცილონ უსარგებლო საქმიანობა.

მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის მიერ შემუშავებულ სახელმძღვანელოში განმარტებულია, რომ კვლევის დაგეგმვის ეტაპზე მასწავლებლებს დაეხმარება შემდეგ შეკითხვები:

  1. რა სახის ლიტერატურას უნდა გავეცნო ჩემ მიერ შერჩეული საკითხის შე­სახებ საბაზო ინფორმაციის მოპოვების მიზნით?
  2. რა მინდა, რომ გავიგო კვლევის შედეგად?
  3. რატომ მინდა, რომ გამოვიკ­ვლიო ეს საკითხი?
  4. ვინ შეიძლება დამეხმაროს ამ საკითხზე ცოდნისა და კომპეტენციის გაღრმავებაში?
  5. მონაცემთა რომელი წყაროები შეიძლება გამოვიყენო სასურველი ინფორ­მაციის მოპოვების მიზნით?
  6. ვისგან შეიძლება მოვიპოვო მონაცემები – მოს­წავლეებისგან? მასწავლებლებისგან? მშობლებისგან? ადმინისტრაციის­გან?
  7. ვინ შეიძლება დამეხმაროს ჩემ მიერ მონაცემთა მოპოვებისათვის საჭირო ინსტრუმენტების შექმნაში/გაუმჯობესებაში?
  8. ძირითადად რამდენ საქმიანობას განვახორციელებ კვლევის ფარგლებ­ში?
  9. რა დრო დამჭირდება ამისთვის?
  10. ვინ იქნება პასუხისმგებელი თითო­ეულ საქმიანობაზე (იმ შემთხვევაში, თუ კვლევა ერთობლივად ხორციელ­დება მასწავლებლების ჯგუფის მიერ).

ექსპერტები მიუთითებენ, რომ კვლევის ფოკუსის შესახებ საბაზო ინფორმაციის მოძიების­თვის მაწავლებლებმა შეიძლება გამოიყენონ ისეთი სტრატეგიები, როგორე­ბიცაა პროფესიული ლიტერატურისა და კოლეგების გამოცდილების გაცნობა.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

4-დღიანი დასვენება სკოლებისა და ბაღებისთვის - მომდევნო კვირის უქმეები შრომის კოდექსითაა განსაზღვრული

ორი საგამოცდო საგანი, რომელთა ტესტის სტრუქტურას საგნის ჯგუფის ექსპერტები აპლიკანტებს გააცნობენ

პიროვნება

„უნდა გიყვარდეს ყველა მოსწავლე, მიუხედავად იმისა, კარგად სწავლობს თუ ცუდად“...

 

„დამრიგებლებად დავამატებდი მათ, ვისაც საათობრივი დატვირთვა არ ექნება და მშობელთან ერთდ დაგეგმავს მოსწავლის დღეს“ - თეონა ადეიშვილი, ვანის N2 საჯარო სკოლის დირექტორი

„განათლება ქმნის თავისუფალ და მოაზროვნე ადამიანს“ – ძველი აბაშის საჯარო სკოლის დირექტორის ხედვა მოსწავლეზე, სკოლასა და მომავალზე
სკოლები
 
„სკოლის დირექცია მადლობას უხდის საინტერესო აქტივობისათვის პედაგოგებს: ნაზი ხუციშვილსა და სერგო ბერიძეს“

აქტივობას ხელმძღვანელობდა ვარდითერ იუზბაშიანი

„პატარა ძიუდოისტის  სახელი არაერთჯერ გაჟღერდება მსოფლიო არენებზე“
 
საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება