სიახლეები
სკოლები

„ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლების აუცილებლობა სკოლებში“ - გაეცანით, ნაგების საჯარო სკოლის მასწავლებლის - ლელა მამულაძის სტატიას
19-04-2023
-
+


გარდაბნის მუნიციპალიტეტის სოფელ ნაგების საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლელა მამულაძე აქტიური, პროფესიულ წინსვლასა და განვითარებაზე ორიენტირებული პედაგოგია, რომელიც სხვადასხვა საინტერესო პროექტზე მუშაობს და გამოცდილებას კოლეგებს სიხარულით უზიარებს.

ლელა მამულაძემ მოამზადა სტატია თემაზე - ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლების აუცილებლობა სკოლებში, რომელსაც უცვლელად გთავაზობთ:

ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლების აუცილებლობა სკოლებში

საქართველო ეთნიკურად ჭრელი ქვეყანაა, რომლის ტერიტორიაზე ცხოვრობენ ქართველები, სომხები, აზერბაიჯანელები, ქურთები, რუსები, ოსები...

სწორედ ეთნიკური სიჭრელიდან გამომდინარე ჩვენს სახელმწიფოში დადგა მულტიკულტურული (ინტერკულტურული) განათლების საკითხი.

რა არის ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლება?

ინტერკულტურული განათლების  მიზანია, შექმნას განათლების მიღების თანაბარი შესაძლებლობები სხვადასხვა კულტურული იდენტობის ჯგუფებისთვის. ის ემსახურება კულტურული ეგოიზმის მინიმუმამდე დაყვანასა და ინდივიდთა შორის განსხვავებული ღირებულებების განვითარებას.

მულტიკულტურული განათლება მიზნად ისახავს საზოგადოებაში ტოლერანტობის, დემოკრატიის, თანასწორუფლებიანი და სამართლიანი გარემოსა და ჰარმონიული ურთიერთობების დამყარებას.

განათლება და საგანმანათლებლო სივრცე წარმოადგენს მიზანსა და საშუალებას ინტერკულტურული განათლების მისაღწევად. მაშასადამე, ჩვენი, როგორც მასწავლებლების, მოქალაქეობრივი ვალია, დავნერგოთ ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლება სკოლებში და ხელი შევუწყოთ ჰარმონიული ურთიერთობების ჩამოყალიბებას ეთნიკურად ჭრელ გარემოში.

ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნები და განათლების ხელმისაწვდომობის კანონი ის დოკუმენტებია, რომელთა გააზრების შედეგად ჩვენ ნათლად დავინახავთ ინტერკულტურული განათლების აუცილებლობას სკოლებში.

ინტერკულტურული განათლების პრობლემები

სამწუხაროდ, ხშირად  მთავარი პრობლემა სახელმძღვანელოებს უკავშირდება, რადგან მათში არაა გათვალისწინებული  მულტიკულტურული განათლების აუცილებლობა სახელმწიფოში.

ჩვენს ეთნიკურად ჭრელ ქვეყანაში ინტერკულტურული განათლება აქტუალურ საკითხს წარმოადგენს. აღნიშნული პრობლემა არ მოიცავს მხოლოდ საგანმანათლებლო სივრცეს, რადგან ჩვენ (ქართველებს, აზერბაიჯანელებს, სომხებს...) ერთ გარემოში ვცხოვრობთ. აქედან გამომდინარე, აუცილებელია, ეთნიკურმა  უმცირესობებმა იცოდნენ სახელმწიფო ენა, რათა გახდნენ სოციუმის სრულფასოვანი წევრები და შეძლონ საკუთარი თავის რეალიზება.

გარდა ამისა, ზოგიერთი მასწავლებლის კომპეტენცია ინტერკულტურული განათლების შესახებ არაა საკმარისი, რის გამოც ის ვერ ახერხებს  მულტიკულტურული განათლების საგაკვეთილო სივრცეში დანერგვას. მეტიც, სამწუხარო ფაქტია, რომ მასწავლებელთა კატეგორია მოსწავლეებს ეთნიკური ნიშნის მიხედვითაც აფასებს, რაც გამოწვეულია დამახინჯებული, სტერეოტიპული დამოკიდებულებით.

ამდენად, ვთვლი, რომ ჩვენ (მასწავლებლებს) განსაკუთრებული როლი გვაკისრია, გავზარდოთ დემოკრატიული კომპეტენციის მქონე , საღად მოაზროვნე მოქალაქეები, რომელთაც გაააზრებული ექნებათ ტოლერანტობის აუცილებლობა ეთნიკურად ჭრელ გარემოში.

ავტორი - გარდაბნის მუნიციპალიტეტის სოფელ ნაგების საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლელა მამულაძე ლელა მამულაძე.


კომენტარები


ეტალონი

აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს

„როდესაც ამბობ, რომ „ეტალონში“ მონაწილეობდი და „ეტალონელი“ ხარ, ეს ძალიან საამაყო გრძნობაა“

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

სიახლეები

ვის დაუბრუნდება თანხები უკან - NAEC-მა განაცხადების მიღება დაიწყო

 აბიტურიენტთა რანჟირებულ სია ფაკულტეტებისა და არჩევითი საგნების მიხედვით ცნობილია

ქულათა გათანაბრების ცხრილი და იმ კანდიდატთა სია, რომლებმაც წარმატებით ჩააბარეს საერთო სამაგისტრო გამოცდა

 მინიმალური საგრანტო ქულები საგნების მიხედვით ცნობილია - ინფორმაცია აბიტურიენტებისთვის

2024 წლის სტუდენტთა საგრანტო  კონკურსში მონაწილეობის სურვილი 3 000-ზე მეტმა სტუდენტმა გამოთქვა

პიროვნება
სკოლები

სკოლის კურსდამთავრებულებმა ერთიანი ეროვნული გამოცდები წარმატებით ჩააბარეს

„გილოცავთ, ბედნიერი და წარმატებული სტუდენტობა თქვენ!“, - აღნიშნავენ სკოლაში 

„საუკეთესო 2023-2024 სასწავლო წელი“, - ასე აფასებენ წელს სკოლაში, სასკოლო საზოგადოება ხარობს, რომ სკოლის ყველა აბიტურიენტი სტუდენტი გახდა 

საინტერესო

„დავიწყე წერა და მთელი 45 წუთი თავი არ ამიწევია - გულით ვწერდი, საგამოცდო საკითხების ნაცვლად, „აღსარებას“ 

„მგონი, არც არავის უნდა ეწყინოს, თუ ასე დაუძახებენ, რადგან ერთგვარი ტრადიციაა“

ექსპერტი მასწავლებლები კარგად ფლობენ პედაგოგიურ თეორიას, იციან როგორ შეიმეცნებენ ბავშვები და მოზარდები

„ვფიქრობ, სრულიად მზად ვართ მოვერგოთ ცვლილებას და ახალი ენერგიით გავაგრძელოთ საქმიანობა“ 



„სკოლაში სულ მეცადინეობა მიწევს და ბაღში ბევრი გასაფერადებელი  გვქონდა, ვხატავდით, კიდე სასრიალოები იყო და გართობა“

სიახლეები
საზოგადოება