მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
საქართველოში ბავშვების 38% მატერიალურ და სოციალურ დანაკლისს განიცდის - სტატისტიკის ეროვნული სამსახურის მიერ გაეროს ბავშვთა ფონდის მხარდაჭერით ჩატარებულ „ბავშვთა კეთილდღეობის კვლევაში“.
ბავშვის მატერიალური და სოციალური დანაკლისი გულისხმობს ოჯახის ფინანსური შესაძლებლობის არქონას, რაც არ აძლევს ოჯახს საშუალებას, უზრუნველყოს ბავშვი მისი ზრდა-განვითარებისათვის მინიმალურად აუცილებელი საჭიროებებით (საკვები,
ტანსაცმელი, ასაკის შესაბამისი წიგნები, სათამაშოები, გართობა, მეგობრებთან დროის გატარების შესაძლებლობა, თუ სხვა). 16 საჭიროებიდან სულ მცირე სამის დანაკლისის მქონე ბავშვების წილი განსაზღვრავს მატერიალური და სოციალური დანაკლისის ინდექსს.
კვლევის მიხედვით, ბავშვების 24.4% ხორცის დანაკლისს განიცდის, 21%-ზე მეტს სახლში გათბობას, 15% ფეხსაცმელის, ხოლო 14% ახალი ტანსაცმლისა და წიგნების ნაკლებობას.. აღსანიშნავია, რომ ბავშვების 10% სასკოლო ექსკურსიებზეც ვერ დადის.
ბავშვის მატერიალური და სოციალური დანაკლის ინდექსის შემადგენელი საჭიროებები:
1 რამდენიმე ახალი (არა მეორადი) ტანსაცმელი
2 ორი წყვილი ფეხსაცმელი, რომელიც კარგად ერგება
3 ნედლი ხილი და ბოსტნეული ყოველდღიურად
4 ხორცი, ქათამი, თევზი ან მათი ვეგეტარიანული ეკვივალენტი ყოველდღიურად
5 ბავშვის ასაკის შესაფერისი წიგნები სახლში (სასკოლო წიგნების გამოკლებით)
6 გასართობი მოწყობილობები ღია ცის ქვეშ
7 ოთახის თამაშები
8 გართობა/დასვენების რეგულარული აქტივობები
9 განსაკუთრებული შემთხვევების აღნიშვნა
10 დროდადრო მეგობრების დაპატიჟება სათამაშოდ ან საჭმელად
11 მონაწილეობა სასკოლო ექსკურსიებსა და სასკოლო ღონისძიებებში, რაც ჯდებათანხა
12 არდადეგები სახლიდან მოშორებით
13 დავალიანებები (ქირა, იპოთეკა, კომუნალური გადასახადები და სხვ.)
14 ადეკვატურად თბილი სახლი
15 კერძო მოხმარებისთვის ავტომობილის ხელმისაწვდომობა
16 ინტერნეტის ხელმისაწვდომობა
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„ხელფასები სკოლებში 26-27 იანვრისთვის ჩაირიცხება“ - სამინისტროს განმარტება
„არებისთვის“ რომელ მოსწავლეებს ენიშნებათ გამოცდა და აქვს თუ არა მნიშვნელობა, საგანი ერთი სემესტრი ისწავლება თუ - ორი
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
აქტივობებს ჰქონდა როგორც სასწავლო-შემეცნებითი ასევე გასართობი სახე
გადაწყვეტილება სკოლამ მშობელთა კომიტეტთან შეთანხმებით მიიღო
დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას
საახალწლო დეკორაციების დაშლა სკოლაში არის არა მხოლოდ ორგანიზაციული პროცესი, არამედ მნიშვნელოვანი სასწავლო გამოცდილება