მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
დღეს, 21 აპრილს, განათლების მინისტრი, გიორგი ამილახვარი, პედაგოგებს შეხვდება და მოისმენს, თუ რა საჭიროებები აქვთ სასკოლო საზოგადოების წარმომადგენლებს, რატომ სურთ წამყვანობისა და მენტორობისთვის საჭირო პორტფოლიოს გაუქმება, საბაზო ხელფასის მატება და ა.შ. პარალელურად, სხვადასხვა ჯგუფში ვრცელდება სასკოლო საზოგადოების მოთხოვნები, რომლებსაც მინისტრის ყურამდე მიტანას სთხოვენ მათ, ვინც 21 აპრილის შეხვედრაზე იქნება. გთავაზობთ იმ საკითხებს, რომელთა გაჟღერებაც ჩაქვის N2 საჯარო სკოლის დირექტორს, ბადრი დავითაძეს სურს მინისტრთან:
„მსჯელობის საკითხია, რამდენად სამართლიანია სტატუსის ამაღლების გზა, რომელსაც პედაგოგები გადიან“ - მინისტრი მასწავლებლებს 21 აპრილს შეხვდება
კოლეგებო, ვინც გეგმავთ მინისტრთან შეხვედრას, იქნებ ჩვენი მოსაზრებებიც გაითვალისწინოთ და მიიტანოთ სამინისტრომდე...
პედაგოგები მინისტრისგან სტატუსის მინიჭებას ელიან - სამინისტროს განმარტება, განსაკუთრებული ღვაწლის მქონე მასწავლებლებისთვის
1. გადაიხედოს სკოლის ადმინისტაციისა და ტექნიკური პერსონალის ხელფასები (განსაკუთრებით ტექ პერსონალისა)
2. პენსიონერ პედაგოგებს მიეცით ღირსეული პენსია სტაჟისა და დამსახურების მიხედვით.
3. მასწავლებელთა ტრენინგები დაიგეგმოს საჭიროებისამებრ, სკოლის მოთხოვნით.
4. მე-10 კლასში დაინიშნოს მისაღები გამოცდები, რომელსაც ჩაატარებს გამოცდების ეროვნული ცენტრი.
5. პირველკლასელების მიღება მოხდეს 31 დეკემბრამდე დაბადებულების, ოღონდ სკოლის მიერ დაკომპლექტებული კომისიის გადაწყვეტილებით.
6. კლასი გაიყოს 25-ზე ზემოთ ყოველგვარი დათქმის გარეშე; (არ იყოს დათქმა სკოლას თუ აქვს ფინანსები).
7. მე-12 კლასელთათვის აღდგეს გამოსაშვები გამოცდები (ე.წ. KAT-ის გამოცდები).
8. გადაიხედოს მე-3 თაობას ესგ, რამდენად გავალთ მიზანზე კომპლექსური დავალებებით.
9. სახელმწიფო ენის სწავლებისას, ლიტერატურისა და ენის სწავლება გაიყოს.
10. უმაღლეს სასწავლებლებში გაიზარდოს საგამოცდო ბარიერები.
11. ესგ რევიზირებისას და სახელმძღვანელოების შექმნისას გათვალისწინებული იქნას საქართველოში არსებული განათლების დონე.
12. შევქმნათ „ეროვნული“ ესგ და ნუ მოვახდენთ მაღალგანვითარებული ქვეყნებიდან კოპირებას.
13. პედაგოგები ოპტიმისტურად არიან განწყობილი ახალი მინისტრის მიმართ, მის მიერ შერჩეული ახალი კადრების მიმართ და ვიმედოვნებთ მოგვისმენენ და შედეგებიც ეტაპობრივად დადგება.
14. შეხვედრები გაიმართოს რეგიონებშიც.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„ხელფასები სკოლებში 26-27 იანვრისთვის ჩაირიცხება“ - სამინისტროს განმარტება
„არებისთვის“ რომელ მოსწავლეებს ენიშნებათ გამოცდა და აქვს თუ არა მნიშვნელობა, საგანი ერთი სემესტრი ისწავლება თუ - ორი
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
აქტივობებს ჰქონდა როგორც სასწავლო-შემეცნებითი ასევე გასართობი სახე
გადაწყვეტილება სკოლამ მშობელთა კომიტეტთან შეთანხმებით მიიღო
დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას
საახალწლო დეკორაციების დაშლა სკოლაში არის არა მხოლოდ ორგანიზაციული პროცესი, არამედ მნიშვნელოვანი სასწავლო გამოცდილება