სიახლეები
სიახლეები

აქტივობები, რომლებიც მოსწავლეებს ტექსტის გაგება-გააზრებაში დაეხმარება
04-06-2023
-
+


წაკითხულის გააზრებაში აღმოჩენილი ხარვეზები ფართოდ გავრცელებული პრობლემაა. თუ მოსწავლეებს დაწყებითი კლასებიდანვე ასაკთან შესაფერის აქტივობებს შევთავაზებთ, ტექსტის გააზრება არ გაუჭირდებათ.

ბავშვებს წაკითხულ შინაარსს უკეთესად გაიგებენ, თუ მათ წაკითხვის შემდეგ ვთხოვთ, რომ დახატონ ან გააფერადონ პერსონაჟი. ასევე შედეგიანია აქტივობა „წაიკითხე და გამოიცანი“, რომლის მიხედვითაც მოსწავლემ წაკითხული ტექსტი ან წინადადება უნდა შეუსწაბამოს ნახატებს. გარდა ამისა, ტექსტის გაგება-გააზრებისთვის ეფექტურია შემდეგი აქტივობები:

„წაიკითხე და შეასრულე“ - აქტივობის შინაარსი ასეთია: მოსწავლეებს ურიგდებათ ინსტრუქცია, რა უნდა გააკეთონ (მაგ,: გამოძერწე მთავარი პერსონაჟი, დახატე ტექსტის შესაბამისი ილუსტრაცია, ტექსტის მიხედვით შექმენი კომიქსი და ა.შ) მათი დავალებაა ზედმიწევნით შეასრულონ ინსტრუქცია.

„დაალაგე თანმიმდევრულად“ - მოსწავლეებს არეულად დაურიგდებათ სიტყვები და ვთხოვთ, ააწყონ წინადადება.

„გააცალკევე გადაბმული სიტყვები“ - მასწავლებელი მოსწავლეებს წარუდგენს გადაბმულ სიტყვებს ან წინადადებას. დავალება კი არის ის, რომ მოსწავლეებმა უნდა გამოყონ ისინი ერთმანეთისაგან ხაზის ჩამოსმით.

„იპოვე რომელი სიტყვაა ზედმეტი“ - აქტივობისას მასწავლებელი მოსწავლეებს შესთავაზებს სიტყვების გროვას, საიდანაც ბავშვებმა უნდა აღმოაჩინონ ისეთი სიტყვა, რომელიც შინაარსობრივად არ შეეფერება დანარჩენს (მაგ,: ვაშლი, მსხალი, ატამი, ტელევიზორი...)

„არეული დიალოგი“ – მოსწავლეებს არეულად ურიგდებათ დიალოგის მონაწილეთა რეპლიკები, ტექსტები და უნდა ეცადონ, დიალოგის ტექსტები  ერთმანეთთან დააკავშირონ მართებულად.

„არეული კომიქსი“ - მოსწავლეებს არეული თანამიმდევრობით ურიგდებათ წინადადებები და მათი შესაბამისი სურათები. დავალების პირობაა, რომ მათ წინადადებები დააკავშირონ შესაბამისს სურათთან.

აღნიშნული აქტივობების საშუალებით, მოსწავლეებისთვის ტექსტებზე მუშაობა დამღლელი და მომაბეზრებელი არ იქნება.

ექსპერტების განმარტებით, კითხვის გაგება-გააზრებისთვის ტექსტის თავიდან ბოლომდე ჩაკითხვა და ზოგად კითხვებზე პასუხი ეფექტური არაა, ამ დროს მოსწავლეთა დიდ ნაწილს გული უცრუვდება კითხვაზე. სასურველია ტექსტზე მუშაობისას, მოსწავლეებმა თავად გამოთქვან ვარაუდები წაკითხვამდე (მაგ,: რაზე შეიძლება იყოს ტექსტი სათაურის ან ნახატის მიხედვით?), დამოუკიდებლად მოძებნონ პასუხები ტექსტში, შეადარონ, იმსჯელონ. წაკითხულის გაგება-გააზრებისთვის ყოველივე ზემოთ ჩამოთვლილი დადებით შედეგს იძლევა.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

როგორ უნდა მოიქცეთ თუ სსსმ ბავშვი პირველ კლასში უნდა შეიყვანოთ - დეტალური ინფორმაცია 

სააღდგომოდ 18 წლამდე ბავშვები 100 ლარის ღირებულების პროდუქტს მიიღებენ - მუნიციპალური ბიუჯეტი

პიროვნება

„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

სკოლები

ბავშვები ღონისძიებისთვის განსაკუთრებულად ემზადებოდნენ

ბავშვებისთვის აღნიშნულ აქტივობაში მონაწილეობა არა მხოლოდ ემოციური, არამედ ძალზე საინტერესო გახლდათ

ღონისძიებაში მე-3 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობდნენ, ხოლო ხელმძღვანელი გახლდათ პედაგოგი ივეტტა პეტროსიანი

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება