სიახლეები
სიახლეები

როგორ შევაფასოთ მოსწავლე კომპლექსურ დავალებაში ისე, რომ მისი სწავლისადმი მოტივაცია გაიზარდოს?
26-05-2023
-
+


მოსწავლეებს საჭიროებების მიხედვით შეთავაზებული დავალებები ავითარებს, თუმცა არანაკლებ მნიშვნელოვანია შესრულებული დავალების შესწორება ისე, რომ მიღებულმა შეფასებამ ბავშვს სწავლისადმი მოტივაცია გაუჩინოს და არა პირიქით.

ნებისმიერ დავალებას, რომელსაც მოსწავლეებს ვთავაზობთ, უნდა ახლდეს შეფასების რუბრიკაც. მოსწავლემ დავალების შესრულებამდე გარკვევით უნდა იცოდეს, რას ითხოვთ მისგან, რას მიექცევა ყურადღება მის ნამუშევარში და რის მიხედვით შეფასდება ის.

მოსწავლის ცოდნის დასადგენად შეგიძლიათ ჰოლისტური და ანალიტიკური რუბრიკის გამოყენება. აქვე უნდა აღინიშნოს, რომ ჰოლისტური რუბრიკა ნაკლები ინფორმაციის შემცველია, ამიტომ თუ აპირებთ, რომ მოსწავლეს განმსაზღვრელი შეფასება დაუწეროთ, უმჯობესია, ანალიტიკური რუბრიკა გამოიყენოთ.

ექსპერტები აღნიშნავენ, რომ კომპლექსური დავალებები სოლო ტაქსონომიის მიხედვით უნდა შეფასდეს, რათა მოსწავლის ცოდნის დონე გამოიკვეთოს და პედაგოგმა მოსწავლის საჭიროებები უკეთესად დაადგინოს. მიუხედავად იმისა, მოსწავლეთა ნამუშევრებს რომელი ხერხით შეამოწმებთ, ყველა შემთხვევაში განმავითარებელი უკუკავშირი აუცილებელია.

მოსწავლეების სწავლისადმი მოტივაცია გაიზრდება თუ გაითვალისწინებთ შემდეგს:

  • მოსწავლეებს მიეცით საშუალება, თავად შეაფასონ საკუთარი ნამუშევარი და ჩაუღრმავდნენ შეცდომებს.
  • გაეცით ეფექტური უკუკავშირი, რომელიც ფოკუსირებული იქნება მიღწეული შედეგების ხარისხზე.
  • მოსწავლეებს აუხსენით, რა უნდა გააკეთონ სწავლის გაუმჯობესებისთვის.
  • მოსწავლეებს ასწავლეთ საკუთარი შედეგების ანალიზი, რათა გააცნობიერონ, რა არის მათი ძლიერი მხარე, რა უნდა გააუმჯობესონ, რას უნდა მიაქციონ მეტი ყურადღება და ა.შ.
  • შეაფასეთ ისე, რომ მოსწავლეს არ გაუჩნდება შეცდომების დაშვების შიში. არ დააკნინოთ ცუდად შესრულებული დავალების გამო. შთააგონეთ, რომ შეცდომები სწავლის თანმდევია.

შექმენით გარემო, სადაც მოსწავლეს არ გაუჩნდება შეცდომების დაშვების შიში - ყველაფერი, რაც განმავითარებელ შეფასებას ეფექტურს გახდის

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

თუ ეროვნულებზე რეგისტრაციისას ზედმეტი თანხა გადაიხადეთ - ინსტრუქცია  აბიტურიენტებისთვის 

მნიშვნელოვან იინფორმაცია მასწავლებელისა და სპეციალური მასწავლებლის გამოცდაზე გასვლის მსურველებისთვის

როგორ ფასდება სტუდენტი სასწავლო კომპონენტში და რა წერია კანონში

ფსიქოლოგები გვთავაზობენ რამდენიმე რჩევას, რომელიც ბავშვებს დაეხმარება იმპულსების კონტროლში

როგორ უნდა მოიქცეთ თუ სსსმ ბავშვი პირველ კლასში უნდა შეიყვანოთ - დეტალური ინფორმაცია 

პიროვნება

„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

სკოლები

ახალქალაქის N3 საჯარო სკოლაში პედაგოგთა ორგანიზებით შთამბეჭდავი ღონისძიება გაიმართა

„ყველა ქალბატონი იმსახურებს იცხოვროს მშვიდობიან, თანასწორ და ჯანსაღ სამყაროში“

ღონისძიება ჩატარდა ქართულ ენაზე, რომლის ორგანიზატორი გახლდათ ქართულის, როგორც მეორე ენის მასწავლებელი ლია ტონოიანი

ხელოვნების პედაგოგის, ლუსინე მზიკიანის ხელმძღვანელობით, ჩატარდა გაკვეთილი-ღონისძიება

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება