მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჩხორიის საჯარო სკოლის მოსწავლეები სხვადასხვა საინტერესო აქტივობაში ხშირად ერთვებიან.
ამჯერად, ეკოსკოლების პროგრამის ფარგლებში, ჩხორიის საჯარო სკოლის ეკოსკოლელების (კოორდინატორი: ლ.ხვიჩავა ) ინიციატივით, ვიზიტი მოცვის პლანტაციაში შედგა. ინიციატივას ეკოკლუბი „ფესვები“ (ხელმძღვანელი: მ.ქარდავა) და სამოქალაქო განათლების კლუბ „ნიკეს“ წევრები (ხელმძღვანელი: მ.არახამია) შეუერთდნენ.
მოსწავლეებმა ინტერვიუ ფერმერთან, სკოლის კურსდამთავრებულ მალხაზ კუხალეიშვილთან ჩაწერეს, რომელმაც ლურჯი მოცვის კულტურაზე და მის განაშენიანებაზე ძალიან საინტერესოდ ისაუბრა. მან მოსწავლეთა კითხვებსაც ამომწურავად უპასუხა.
ვიზიტი საკმაოდ ნაყოფიერი და საინტერესო იყო, რაზეც მოსწავლეთა ჩართულობაც მეტყველებს.
„მალხაზ კუხალეიშვილმა აღნიშნა, რომ დღეისათვის მსოფლიოში გაკულტივირებული ჯიშებიდან ყველაზე მეტი გავრცელება ლურჯი მოცვის სახეობამ ჰპოვა, რომლის კულტივირებაც საკმაოდ წარმატებით მიმდინარეობს დასავლეთ საქართველოს რეგიონებში. მოცვი სრულ მსხმოიარობას აღწევს 6-10 წლის ასაკში. ფერმერმა ისაუბრა მოცვის დარგვაზე და მის მოვლა-პატრონობაზე, რომ გაშენებულ მოცვის პლანტაციებში პირველ სამ წელიწადს მცენარის გამოკვება ხდება წინასწარ მომზადებული მინერალური სასუქების ნაზავით. სასუქის მიღების შემდეგ სასურველია მცენარე მოირწყას. მოცვის ბუჩქის ირგვლივ ნიადაგის დამუშავება დაუშვებელია 2-3 სმ-ის სიღრმეზე მეტად, რათა ფესვთა სისტემა არ დაზიანდეს. ახალ მოზარდ ბუჩქს რეგულარულად სხლავენ. სათბურში მოყვანილია ლურჯი მოცვის შემდეგი ჯიშები: ლეგასი, ბერკლი, დიუკი. მოსავლის აღება იწყება ივნისის შუა რიცხვებიდან. ნაყოფი მდიდარია ნახშირწყლებით, ორგანული მჟავებით, მინერალური ელემენტებით. ლურჯ მოცვს აქვს მაღალი პროფილაქტიკური სამკურნალო თვისებები“,- აღნიშნავენ სკოლაში.
იხილეთ ვიდეო და ფოტოები:
აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს
საკითხის აქტუალობიდან გამომდინარე, გთავაზობთ განმარტებას
„დავიწყე წერა და მთელი 45 წუთი თავი არ ამიწევია - გულით ვწერდი, საგამოცდო საკითხების ნაცვლად, „აღსარებას“
ეს არის ის საბოლოო შედეგი, რომლითაც დგინდება, გადალახა თუ არა გამოცდებში მონაწილემ ზღვარი ტესტის ამა თუ იმ ნაწილში
სკოლაში კურსდამთავრებულებს გულმხურვალედ გულშემატკივრობენ
„დავიწყე წერა და მთელი 45 წუთი თავი არ ამიწევია - გულით ვწერდი, საგამოცდო საკითხების ნაცვლად, „აღსარებას“