სიახლეები
სკოლები

კერძო სკოლა „თაობის“ VIII კლასის მოსწავლე ელისაბედ დიასამიძემ ლიტერატურულ კონკურსში II ადგილი დაიკავა
11-05-2023
-
+


ბათუმის კერძო სკოლაში „თაობა“ მოსწავლეთა განვითარებაზე, მოტივირებასა და წარმატებულ მომავალზე აქტიურად ზრუნავენ. შედეგად, მოსწავლეები საინტერესო პროექტებსა თუ ღონისძიებებში აქტიურად ერთვებიან. 

ამჯერად, კიდევ ერთ წარმატებას VIII კლასის მოსწავლე ელისაბედ დიასამიძემ მიაღწია. მან გამომცემლობა „ინტელექტის“ კონკურში -„დაწერე გაკვეთილების შემდეგ საკითხავზე“, II ადგილი დაიკავა.

მან რეცენზია ასტრიდ ლინდგრენის და სარა შვარტის წიგნზე „შენს წერილებს ლეიბის ქვეშ ვინახავ“ დაწერა. ჩვენ მოსწავლის ნამუშევარს უცვლელად გთავაზობთ:

„ასო­ე­ბი, სიტყ­ვე­ბი, წი­ნა­და­დე­ბე­ბი, სას­ვე­ნი ნიშ­ნე­ბი, ამ­ბე­ბი, ფიქ­რე­ბი, აზ­რე­ბი, გან­ც­დე­ბი, ფურ­ცე­ლი და კა­ლა­მი.
წე­რი­ლე­ბი.
ფოს­ტა­ლი­ო­ნი და ემო­ცი­ე­ბით გაჟ­ღენ­თი­ლი, კონ­ვერ­ტ­ში ჩა­დე­ბუ­ლი გა­შიშ­ვ­ლე­ბუ­ლი ადა­მი­ა­ნის გრძნო­ბე­ბით სავ­სე ფურ­ც­ლე­ბი.
რო­დე­საც პა­ტა­რა ვი­ყა­ვი, წარ­მო­სახ­ვის უნა­რი არ მქონ­და. არ შე­მეძ­ლო მე­მოგ­ზა­უ­რა იქ, სა­დაც მო­მე­სურ­ვე­ბო­და. ეს იქამ­დე სა­ნამ ას­ტ­რიდს შევ­ხ­დე­ბო­დი. ადა­მი­ანს, რო­მელ­მაც ნაც­რის­ფერ, უფან­ჯ­რო კედ­ლე­ბის პატ­რონს მა­ჩუ­ქა ფუნ­ჯე­ბი და სა­ღე­ბა­ვე­ბი. ჰა, ბურ­თი და მო­ე­და­ნიო.
მა­შინ პირ­ვე­ლად გა­ვი­ცა­ნი პე­პი, კარ­ლ­სო­ნი, ლო­ტა, მა­დი­კე­ნი, მიო, ანა, ანი­კა, ტო­მი, რო­ნია და კი­დევ მრა­ვა­ლი… ისი­ნი თა­ვის სამ­ყა­რო­ში მოგ­ზა­უ­რო­ბის უფ­ლე­ბას მაძ­ლევ­დ­ნენ. ას­ტ­რიდ­მა მა­ჩუ­ქა შე­საძ­ლებ­ლო­ბა, რომ ჩემს თვალ­წინ გა­დაშ­ლი­ლი სამ­ყა­რო კი არ და­მე­ნა­ხა — შე­მეგ­რ­ძ­ნო.
ერ­თია იყო მწე­რა­ლი და წერ­დე კარ­გად, მე­ო­რეა იყო ადა­მი­ა­ნი და იყო კარ­გი. ას­ტ­რი­დი ორი­ვე იყო. მარ­თა­ლია, არას­დ­როს მქო­ნია ბედ­ნი­ე­რე­ბა, რომ პი­რა­დად გა­მეც­ნო ის, მაგ­რამ მქონ­და შე­საძ­ლებ­ლო­ბა წა­მე­კითხა მი­სი წე­რი­ლე­ბი.
ვის ეკუთ­ვ­ნო­და ეს წე­რი­ლე­ბი? გო­გოს, რო­მელ­მაც ლინ­დ­გ­რე­ნის გუ­ლი და­იპყ­რო — სა­რა იუნ­გ­კ­რანცს.
და რო­გო­რი იყო ქა­ლი, რო­მელ­მაც ასე ძლი­ერ შეგ­ვაყ­ვა­რა თა­ვი? დაგ­ვ­რ­ჩა მის­გან რა­მე? სა­რა თავს აქ­ნევს და გვა­ი­მე­დებს. ასე იწყე­ბა ეს ის­ტო­რია.
მთელ ქვე­ყა­ნა­ში სა­ხელ­გან­თ­ქ­მულ მწე­რალს, რო­მე­ლიც სხვა­დას­ხ­ვა ასა­კის ხალ­ხის­გან ათა­სო­ბით სა­თაყ­ვა­ნე­ბელ წე­რილს, ძვირ­ფას სა­ჩუქ­რებ­სა და კომ­პ­ლი­მენ­ტებს იღებს, ვის მი­მართ შე­იძ­ლე­ბა გა­უჩ­ნ­დეს ინ­ტე­რე­სი? ალ­ბათ, იმ ემო­ცი­უ­რი, უც­ნო­ბი გო­გო­ნას მი­მართ, ერთ დღეს წე­რილს რომ გა­უგ­ზავ­ნის, მკაც­რი და გა­ბე­დუ­ლი თხოვ­ნით მოს­თხოვს სა­კუ­თა­რი სურ­ვი­ლის ას­რუ­ლე­ბას. არც ას­ტ­რი­დი და­აკ­ლებს და ისეთ წე­რილს გა­მო­უგ­ზავ­ნის, რო­მე­ლიც კა­ნა­ლი­ზა­ცი­ა­ში ჩა­ი­რეცხე­ბა. ას­ტ­რიდ­საც კი აღარ ახ­სოვს რა და­წე­რა წე­რილ­ში, რო­მელ­მაც სა­რა ძა­ლი­ან გა­ნა­რის­ხა. ერ­თი კი ფაქ­ტია, ადა­მი­ა­ნებს ყვე­ლა­ზე მე­ტად სი­მარ­თ­ლე აღი­ზი­ა­ნებთ. ალ­ბათ, მწე­რალ­მა წე­რილ­ში გო­გო­ნას თვა­ლე­ბი აუხი­ლა და მწა­რე რე­ა­ლო­ბა და­ა­ნა­ხა, რა­მაც სა­რას სირ­ცხ­ვი­ლის გრძნო­ბა გა­უღ­ვი­ძა. სირ­ცხ­ვი­ლის გრძნო­ბას, სინ­დი­სის ქენ­ჯ­ნა მოს­დევს, ხო­ლო ამას, სიტყ­ვა „ბო­დი­ში“, რო­მელ­საც იუნ­გ­კ­რან­ცი ლინ­დ­გ­რენს გა­უგ­ზავ­ნის. აქ იწყე­ბა 31-წლი­ა­ნი მი­მო­წე­რა.
სა­რა­სი ძა­ლი­ან შემ­შურ­და. იმი­ტომ არა, რომ ის ას­ტ­რი­დის „კალ­მის მე­გო­ბა­რი“ იყო, არა­მედ იმი­ტომ, რომ, მან ასა­კის მა­ტე­ბას­თან ერ­თად, შეძ­ლო შე­ე­ნარ­ჩუ­ნე­ბი­ნა ბავ­შ­ვო­ბა, რო­მე­ლიც თით­ქ­მის არ ჰქო­ნია. ლინ­დ­გ­რე­ნის წიგ­ნის კითხ­ვი­სას, შენ­ში მყო­ფი მი­ძი­ნე­ბუ­ლი ბავ­შ­ვი უნ­და გა­მო­აფხიზ­ლო. ეს ასე თუ არ მოხ­და, ამ­ბავს ვერ გა­ი­გებ და წიგ­ნიც უაზ­რო მო­გეჩ­ვე­ნე­ბა. წა­მო­ვი­ზარ­დე თუ არა, გა­დავ­წყ­ვი­ტე, ას­ტ­რი­დი სა­ჩე­მო აღარ იყო და სჯობ­და ხე­ლი დი­დი წიგ­ნე­ბის­თ­ვის მო­მე­კი­და. იმ დღეს დას­რულ­და ჩე­მი ბავ­შ­ვო­ბაც. სა­რა კი­დევ მთე­ლი ცხოვ­რე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში ხე­ლით და­ა­ტა­რებ­და ლინ­დ­გ­რე­ნის წიგ­ნებს. თით­ქოს, მის­თ­ვის ამ წიგ­ნებს ჰქონ­დათ ის დახ­მა­რე­ბის ხე­ლი გა­მოწ­ვ­დი­ლი, მთე­ლი ამ დრო­ის გან­მავ­ლო­ბა­ში რომ ელო­დე­ბო­და. ის­ხ­დ­ნენ ას­ტ­რი­დი და სა­რა ან­თე­ბუ­ლი სან­თ­ლის წინ. სა­რა არ წა­სუ­ლა – ის ახ­ლაც იქ არის.
ამ წიგ­ნის წა­კითხ­ვა ას­ტ­რი­დის გა­საც­ნო­ბად გა­დავ­წყ­ვი­ტე, მაგ­რამ ყვე­ლა­ზე მე­ტად სა­რა იუნ­გ­კ­რან­ცის გან­ვი­თა­რე­ბა­ზე თვალ­ყუ­რის დევ­ნე­ბამ გა­მი­ტა­ცა. იგი­ვე მი­ზე­ზი ჰქონ­და ას­ტ­რიდ­საც. წერ­და სა­რას, რად­გან აინ­ტე­რე­სებ­და რო­გორ წა­რი­მარ­თე­ბო­და გო­გო­ნას ცხოვ­რე­ბა. არა, ლინ­დ­გ­რე­ნი მას ლუ­პით ხელ­ში არ აკ­ვირ­დე­ბო­და. ის ყო­ველ­თ­ვის ცდი­ლობ­და სა­რას­თ­ვის ხი­ფა­თის არი­დე­ბას: ალ­კო­ჰო­ლი, მო­წე­ვა, ად­რე­ული გათხო­ვე­ბა… სწო­რედ ის თე­მე­ბი, რომ­ლე­ბიც დღე­საც ისე­თი­ვე აქ­ტუ­ა­ლუ­რია, რო­გორც მა­შინ…
სა­რა გა­ზაფხუ­ლის იმ ყვა­ვილს მა­გო­ნებს, ზამ­თ­რის სი­ცი­ვე­ში რომ აღ­მო­ცენ­და. სხვე­ბის­გან გან­ს­ხ­ვა­ვე­ბუ­ლი, იძუ­ლე­ბით გან­დე­გი­ლი ფე­რა­დი არ­სე­ბა, რომ­ლის­თ­ვი­საც სუს­ხი­ან ქარს ხე­ლე­ბი და­უ­სე­რავს. გო­გო­ნა ემო­ცი­ე­ბით, რო­მე­ლიც მას არა­სო­დეს უგ­რ­ძ­ნია. ფი­ზი­კუ­რი და შემ­დეგ უკ­ვე სექ­სუ­ა­ლუ­რი ძა­ლა­დო­ბის მსხვერ­პ­ლი, სა­კუ­თა­რი თა­ვით უკ­მა­ყო­ფი­ლო სა­რა, რო­მელ­საც თან სდევს სა­კუ­თა­რი ჩრდი­ლი, ასე ძა­ლი­ან რომ ეზიზღე­ბა.
შუ­ა­ღა­მით, თავ­ს­ხ­მა წვი­მა­ში ვე­ლო­სი­პედს მი­აქ­რო­ლებ­და ლა­მა­ზი სა­რა. მი­სი ცრემ­ლე­ბი წვი­მის წვე­თებს უერ­თ­დე­ბო­და და სხე­უ­ლი თვი­თონ წვი­მას ერ­წყ­მო­და. იმ დღეს გო­გო­ნას ამ­ძი­მებ­და სიყ­ვა­რუ­ლის უნა­რი, რო­მე­ლიც რვა მი­ლი­არ­დი ადა­მი­ა­ნი­დან მხო­ლოდ ერთს გა­აჩ­ნია.
სა­რა იყო ადა­მი­ა­ნი, რო­მელ­საც ენატ­რე­ბო­და სიყ­ვა­რუ­ლი, რო­მელსაც ყო­ველ­თ­ვის გას­ცემ­და, მაგ­რამ უკან არა­სო­დეს უბ­რუნ­დე­ბო­და. სა­რას ენატ­რე­ბო­და ბავ­შ­ვო­ბის მე­გობ­რე­ბი, რომ­ლე­ბიც არ ჰყო­ლია. ენატ­რე­ბო­და მზრუნ­ვე­ლი, ყუ­რადღე­ბი­ა­ნი მა­მა, რო­მე­ლიც სრუ­ლი­ად სა­პი­რის­პი­რო აღ­მოჩ­ნ­და, აში­ნებ­და სიბ­ნე­ლე, რო­მე­ლიც თან სდევ­და.
გარ­და­ტე­ხის პე­რი­ოდს თან ახ­ლავს მთე­ლი რი­გი პრობ­ლე­მე­ბი. და­ბა­ლი თვით­შე­ფა­სე­ბა, უკონ­ტ­რო­ლო სიბ­რა­ზე, გა­უცხო­ე­ბა და გან­ს­ხ­ვა­ვე­ბუ­ლი ფიქ­რე­ბი, ამ ყვე­ლაფ­რის გა­მო სა­კუ­თა­რი თა­ვის სი­ძულ­ვი­ლი. რთუ­ლია ეს ყვე­ლა­ფე­რი მარ­ტომ გა­და­ლა­ხო, ამი­ტომ ყვე­ლას გვჭირ­დე­ბა ვი­ღაც, ვინც ბნე­ლი, შა­ვი, ნე­გა­ტი­უ­რი ფიქ­რე­ბის ორ­მო­დან ამოგ­ვათ­რევს.
„თა­ვი და­მა­ნე­ბეთ!“ — ამ­ბობს ხალ­ხით იმედ­გაც­რუ­ე­ბუ­ლი გო­გო­ნა და თან აყო­ლებს — „სი­ა­მოვ­ნე­ბით გა­გაწ­ნავ­დით სი­ლას და შურს ვი­ძი­ებ­დი“. სა­კუ­თა­რი აზ­რე­ბით შე­ში­ნე­ბუ­ლი სა­რა თვლის, რომ ის ბო­რო­ტი და ეგო­ის­ტია, მაგ­რამ ას­ტ­რი­დი პა­სუ­ხობს: „შენ შეყ­ვა­რე­ბუ­ლი ხარ. ეს დი­დე­ბუ­ლი მდგო­მა­რე­ო­ბაა“. და და­სა­შოშ­მი­ნებ­ლად ნილ ფერ­ნი­ლის ლექსს უგ­ზავ­ნის:
„ამი­ტომ ვცდი­ლობ არ ვი­ყო ავი,
კე­თი­ლო ხალ­ხო, გთხოვთ, და­მა­ნე­ბოთ თა­ვი.“
ას­ტ­რი­დი არის ის, ვინც სა­რას არ გან­ს­ჯის, არ მი­უ­თი­თებს. ის მას უბ­რა­ლოდ უს­მენს. მოს­მე­ნა კი ის არის, რაც სა­რას ყვე­ლა­ზე მე­ტად სჭირ­დე­ბო­და. ის არ უღ­რ­მავ­დე­ბო­და დე­ტა­ლებს, არ ეძებ­და მი­ზე­ზებს. მა­ში­ნაც კი, რო­დე­საც სა­რას ქა­და­გე­ბის უკან ხე­დავ­და სუ­ლი­ერ ტკი­ვილს. ას­ტ­რი­დი ამას არ აკე­თებ­და, რად­გან იცო­და, რომ ერ­თი სიტყ­ვაც კი „გან­ხეთ­ქი­ლე­ბის ვაშ­ლი“ იქ­ნე­ბო­და სა­რას მგრძნო­ბი­ა­რე სუ­ლი­სათ­ვის.
და მა­ინც, სად ვი­ნა­ხავთ ადა­მი­ა­ნე­ბი წე­რი­ლებს? მეხ­სი­ე­რე­ბა­ში, გულ­ში, მო­გო­ნე­ბებ­ში თუ რკი­ნის სე­იფ­ში? არა, ჩვენ, ბავ­შ­ვე­ბი, წე­რი­ლებს ლე­ი­ბის ქვეშ ვი­ნა­ხავთ, ყვე­ლა­ზე სა­ი­მე­დო ად­გი­ლას, თავ­და­დე­ბით ვი­ნა­ხავთ იქ, სა­დაც შრე­ბა ჩვე­ნი ცრემ­ლე­ბი. იქ, სა­დაც იმა­ლე­ბი­ან ასო­ე­ბი, სიტყ­ვე­ბი, წი­ნა­და­დე­ბე­ბი, ფიქ­რე­ბი, აზ­რე­ბი, გან­ც­დე­ბი…
ხო­და, ას­ტ­რიდ – „შენს წე­რი­ლებს ლე­ი­ბის ქვეშ ვი­ნა­ხავ“,- წერს მოსწავლე. 

კომენტარები


ეტალონი

აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს

„როდესაც ამბობ, რომ „ეტალონში“ მონაწილეობდი და „ეტალონელი“ ხარ, ეს ძალიან საამაყო გრძნობაა“

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

სიახლეები

ეს არის ის საბოლოო შედეგი, რომლითაც დგინდება, გადალახა თუ არა გამოცდებში მონაწილემ ზღვარი ტესტის ამა თუ იმ ნაწილში


 

ექვსი სკოლა, რომელთა საკითხსაც საბჭო 30 აგვისტოს განიხილავს

„მათემატიკაში 0.57 რომ მომიმატეთ რა უბედურებაა, მეტი ვერ გაიმეტეთ? ინგლისურში ის 3 ქულა გინდ მოგემატებინათ და გინდ არა, მაინც კარგად დავწერე“

„რეკომენდებულია, სხვადასხვა საგანს ერთი მასწავლებელი ასწავლიდეს“ - რვა საგნობრივი ჯგუფი ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით

„სასწავლო დღედ განისაზღვრება შაბათი“ - ვის ეხება დოკუმენტი

პიროვნება
სკოლები

სკოლაში კურსდამთავრებულებს გულმხურვალედ გულშემატკივრობენ

ბეითარ აბჩის საჯარო სკოლაში 2024-2025 სასწავლო წელს 5 პირველკლასელი ეყოლებათ

 ბალხოს საჯარო სკოლა პირველკლასელთა დასახვედრად ემზადება 

საინტერესო

„მგონი, არც არავის უნდა ეწყინოს, თუ ასე დაუძახებენ, რადგან ერთგვარი ტრადიციაა“

ექსპერტი მასწავლებლები კარგად ფლობენ პედაგოგიურ თეორიას, იციან როგორ შეიმეცნებენ ბავშვები და მოზარდები

„ვფიქრობ, სრულიად მზად ვართ მოვერგოთ ცვლილებას და ახალი ენერგიით გავაგრძელოთ საქმიანობა“ 



„სკოლაში სულ მეცადინეობა მიწევს და ბაღში ბევრი გასაფერადებელი  გვქონდა, ვხატავდით, კიდე სასრიალოები იყო და გართობა“

ამგვარად, გონება ვარჯიშდება, ფანტაზიას გასაქანი ეძლევა და ბავშვები ახალ-ახალ რაღაცებს სწავლობენ

სიახლეები
საზოგადოება