მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ბოლო წლებში თანამედროვე სკოლის ერთ-ერთ პრიორიტეტად მოსწავლის სოციალური და ემოციური განვითარება მიიჩნევა, რადგან ეს არის საზოგადოების კეთილდღეობის ერთ-ერთი მთავარი საყრდენი.
სოციო-ემოციური სწავლის შესაძლებლობის მიცემა მოსწავლისთვის ნებისმიერ საფეხურზე, ნებისმიერ კლასსა და საგანში შეიძლება.
მოსწავლე აქტიურ მოქალაქედ ჩამოყალიბდება თუ სწავლისას სოციო-ემოციური განვითარების ხელშემწყობ სტრატეგიებს გამოიყენებთ. ამგვარი სტრატეგიაა: „ბრაზის თერმომეტრი“, რომლის შედეგად: მოსწავლეები სწავლობენ, რომ გაბრაზება ბუნებრივი მოვლენაა, რომ ყველა შეიძლება გაბრაზდეს სხვადასხვა მიზეზის გამო; აცნობიერებენ, რომ ზოგჯერ გაბრაზებას განსაკუთრებით ჭარბი ემოციები ახასიათებს და ამ დროს შეიძლება ადამიანმა წონასწორობა დაკარგოს; აცნობიერებენ, რომ სხვადასხვა სიტუაციაში ბრაზის ტემპერატურამ შეიძლება ისე მოიმატოს, როგორც წყლის ტემპერატურა იმატებს ნელ-ნელა, სანამ ადუღდება.
„ბრაზის თერმომეტრი“ - საინტერესო აქტივობა, რომელიც მოსწავლეებს ემოციების მართვას ასწავლის
სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობ აქტივობებს, ტექნიკებსა და თამაშებს შორის ძალზე გავრცელებულია „მადლიერების ყულაბა“. ის ხელს უწყობს მოსწავლეებში ისეთი კომპეტენციების განვითარებას, როგორებიცაა: თვითშემეცნება; საკუთარი და სხვების ემოციების ანალიზი; პატივისცემა; ემპათია; მადლიერება; კომუნიკაცია; პროსოციალური კომპეტენცია; ყურადღება და დაკვირვება; კრიტიკული აზროვნება.
წარმატებულ პროგრამად მიიჩნევა „ბილიკები“, რადგან ის საუკეთესო საშუალებაა: პრობლემის გაჭრისა და დაგეგმვის უნარების განვითარებისთვის; ფრუსტრაციასთან გამკლავების უნარის განვითარებისთვის; მეხსიერების გავარჯიშებისთვის; იმპულსების კონტროლის უნარის განვითარებისთვის.
სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობი წარმატებული პროგრამა ასევე „ღია წრე“. მის განხორციელებაში ჩართულია სასკოლო საზოგადოების ყველა წევრი. „ღია წრე“ ეხმარება სასკოლო საზოგადოების წარმომადგენლებს საერთო ენის გამონახვაში; აუმჯობესებს სასკოლო კლიმატს; ეხმარება მოსწავლეებს კრიტიკული აზროვნებისა და პროსოციალური უნარების გამოყენებაში; ამცირებს ნეგატიურ ქცევას, აგრესიას, ძალადობას; აუმჯობესებს როგორც მოსწავლეთა, ასევე, მასწავლებელთა და სასკოლო საზოგადოების სხვა ზრდასრულ წევრთა სოციო-ემოციურ უნარებს; ქცევის მართვის პროაქტიული მიდგომის საფუძველზე, უზოგავს დროს მასწავლებლებს მოსწავლეთა აკადემიური მიზნების მიღწევისთვის.
პროგრამა 4R (Reading, Writing, Respect and Resolution – კითხვა, წერა, პატივისცემა და გადაწყვეტილება) მიიჩნევა სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობ ერთ-ერთ ეფექტურ მიდგომად, განსაკუთრებით, სკოლამდელი და დაწყებითი განათლების საფეხურებისთვის. პროგრამა ძირითადად ორიენტირებულია მოსწავლეთა ქცევის გაუმჯობესებაზე შემდეგი მიმართულებებით: ერთ გუნდად შეკვრა; ემოციებისა და გრძნობების აღქმა-გააზრება; მოსმენა; თავდაჯერებულობა; პრობლემის გადაჭრა; მრავალფეროვნების დაფასება და თანამშრომლობა.
სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობი პრაქტიკული სტრატეგიების ცოდნა სტატუსის ამაღლების მსურველ ყველა მასწავლებელს მოეთხოვება. პედაგოგებისთვის ხელმისაწვდომია შესაბამისი ლიტერატურაც. უფრო კონკრეტულად სოციო-ემოციური სწავლის ნაბიჯებსა და აქტივობებს გაეცანით ბმულზე.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მნიშვნელოვან იინფორმაცია მასწავლებელისა და სპეციალური მასწავლებლის გამოცდაზე გასვლის მსურველებისთვის
„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„მადლობა ყოველი უძილო ღამისთვის და უპირობო მარადიული სიყვარულისთვის“