სიახლეები
სიახლეები

„ღია წრე“, „ბრაზის თერმომეტრი“, „მადლიერების ყულაბა“ - სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობი პრაქტიკული სტრატეგიები მასწავლებლებისთვის
26-05-2023
-
+


ბოლო წლებში თანამედროვე სკოლის ერთ-ერთ პრიორიტეტად მოსწავლის სოციალური და ემოციური განვითარება მიიჩნევა, რადგან ეს არის საზოგადოების კეთილდღეობის ერთ-ერთი მთავარი საყრდენი.

სოციო-ემოციური სწავლის შესაძლებლობის მიცემა მოსწავლისთვის ნებისმიერ საფეხურზე, ნებისმიერ კლასსა და საგანში შეიძლება.

მოსწავლე აქტიურ მოქალაქედ ჩამოყალიბდება თუ სწავლისას სოციო-ემოციური განვითარების ხელშემწყობ სტრატეგიებს გამოიყენებთ. ამგვარი სტრატეგიაა: „ბრაზის თერმომეტრი“, რომლის შედეგად: მოსწავლეები სწავლობენ, რომ გაბრაზება ბუნებრივი მოვლენაა, რომ ყველა შეიძლება გაბრაზდეს სხვადასხვა მიზეზის გამო; აცნობიერებენ, რომ ზოგჯერ გაბრაზებას განსაკუთრებით ჭარბი ემოციები ახასიათებს და ამ დროს შეიძლება ადამიანმა წონასწორობა დაკარგოს; აცნობიერებენ, რომ სხვადასხვა სიტუაციაში ბრაზის ტემპერატურამ შეიძლება ისე მოიმატოს, როგორც წყლის ტემპერატურა იმატებს ნელ-ნელა, სანამ ადუღდება.

„ბრაზის თერმომეტრი“ - საინტერესო აქტივობა, რომელიც მოსწავლეებს ემოციების მართვას ასწავლის

სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობ აქტივობებს, ტექნიკებსა და თამაშებს შორის ძალზე გავრცელებულია „მადლიერების ყულაბა“. ის ხელს უწყობს მოსწავლეებში ისეთი კომპეტენციების განვითარებას, როგორებიცაა: თვითშემეცნება; საკუთარი და სხვების ემოციების ანალიზი; პატივისცემა; ემპათია; მადლიერება; კომუნიკაცია; პროსოციალური კომპეტენცია; ყურადღება და დაკვირვება; კრიტიკული აზროვნება.

„მადლიერების ყულაბა“ - სახალისო აქტივობა, რომელიც მოსწავლეებს ემპათიის უნარს გამოუმუშავებს და სხვების პატივისცემას ასწავლის

წარმატებულ პროგრამად მიიჩნევა „ბილიკები“, რადგან ის საუკეთესო საშუალებაა: პრობლემის გაჭრისა და დაგეგმვის უნარების განვითარებისთვის; ფრუსტრაციასთან გამკლავების უნარის განვითარებისთვის; მეხსიერების გავარჯიშებისთვის; იმპულსების კონტროლის უნარის განვითარებისთვის.

სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობი წარმატებული პროგრამა ასევე „ღია წრე“. მის განხორციელებაში ჩართულია სასკოლო საზოგადოების ყველა წევრი. „ღია წრე“ ეხმარება სასკოლო საზოგადოების წარმომადგენლებს საერთო ენის გამონახვაში; აუმჯობესებს სასკოლო კლიმატს; ეხმარება მოსწავლეებს კრიტიკული აზროვნებისა და პროსოციალური უნარების გამოყენებაში; ამცირებს ნეგატიურ ქცევას, აგრესიას, ძალადობას; აუმჯობესებს როგორც მოსწავლეთა, ასევე, მასწავლებელთა და სასკოლო საზოგადოების სხვა ზრდასრულ წევრთა სოციო-ემოციურ უნარებს; ქცევის მართვის პროაქტიული მიდგომის საფუძველზე, უზოგავს დროს მასწავლებლებს მოსწავლეთა აკადემიური მიზნების მიღწევისთვის.

პროგრამა 4R (Reading, Writing, Respect and Resolution – კითხვა, წერა, პატივისცემა და გადაწყვეტილება) მიიჩნევა სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობ ერთ-ერთ ეფექტურ მიდგომად, განსაკუთრებით, სკოლამდელი და დაწყებითი განათლების საფეხურებისთვის. პროგრამა ძირითადად ორიენტირებულია მოსწავლეთა ქცევის გაუმჯობესებაზე შემდეგი მიმართულებებით: ერთ გუნდად შეკვრა; ემოციებისა და გრძნობების აღქმა-გააზრება; მოსმენა; თავდაჯერებულობა; პრობლემის გადაჭრა; მრავალფეროვნების დაფასება და თანამშრომლობა.

სოციო-ემოციური სწავლის ხელშემწყობი პრაქტიკული სტრატეგიების ცოდნა სტატუსის ამაღლების მსურველ ყველა მასწავლებელს მოეთხოვება. პედაგოგებისთვის ხელმისაწვდომია შესაბამისი ლიტერატურაც. უფრო კონკრეტულად სოციო-ემოციური სწავლის ნაბიჯებსა და აქტივობებს გაეცანით ბმულზე.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

მასწავლებლის 6 სტანდარტი, რომელთა დაკმაყოფილება აუცილებელია პროფესიული განათლების პედაგოგებისთვის

ხელფასების ცვლილება სკოლებში - დირექტორებმა საშტატო განრიგი სამინისტრისთან უნდა შეათანხმონ 

უმაღლესების საყურადღებოდ - რა დოკუმენტები უნდა წარადგინოთ რეგისტრაციისთვის

საჯარო ბაღებში სამსახურის დაწყება კონკურსის გარეშეა შესაძლებელი - რა უფლებები და ვალდებულებები აქვს სკოლამდელ დაწესებულებას

სკოლებში სრულწლოვანი მოსწავლეების რიცხვი 3600-ს აჭარბებს - დეტალური ინფორმაცია

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

სასწავლო პროცესს მასწავლებელი თეონა ქურდიანი ხელმძღვანელობდა

ბავშვები დეკორაციების შექმნას შემოქმედებითად მიუდგნენ. მათი ნამუშევრები სასიამოვნო სანახავია

მსგავსი ღონისძიებები სპორტული ცხოვრების წახალისებისა და პოპულარიზაციისთვის მეტად მნიშვნელოვანია

მოსწავლეებმა მრავალფეროვანი საზეიმო პროგრამა წარმოადგინეს

მოსწავლეებმა საზეიმოდ მორთუოლ გარემოში დრო შთამბეჭდავად გაატარეს და სასკოლო საზოგადოებასაც დაუვიწყარი მომენტები აჩუქეს 

საინტერესო

დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას

საახალწლო დეკორაციების დაშლა სკოლაში არის არა მხოლოდ ორგანიზაციული პროცესი, არამედ მნიშვნელოვანი სასწავლო გამოცდილება 

მასთან დაკავშირებით საინტერესო ლეგენდა არსებობს 

ერთ-ერთი დავალების შესასრულებლად, მთელი გუნდი გიგანტური სანტას ქუდის ქვეშ გადაადგილდება

სიახლეები
საზოგადოება