სიახლეები
სიახლეები

რა უნდა ვასწავლოთ ბავშვებს, როდესაც ინტერვიუს სასწავლო მეთოდად ვიყენებთ?
20-05-2023
-
+


ინტერვიუ ინფორმაციის მოპოვების ფართოდ გავრცელებული საშუალებაა. ის არ განეკუთვნება მხოლოდ ჟურნალისტიკის საინფორმაციო ჟანრს, ინტერვიუ ეფექტურად გამოიყენება სწავლების პროცესშიც.

ინტერვიუ, როგორც სასწავლო მეთოდი, ავითარებს: კომუნიკაციისა და სოციალურ უნარებს, ასევე კრიტიკულ, ანალიტიკურ და შემოქმედებით აზროვნებას.

თუ სასწავლო პროცესში ინტერვიუს სასწავლო მეთოდად გამოყენება გსურთ, მაშინ აუცილებელია, მოსწავლეებს გაააზრებინოთ, რომ ინტერვიუ მხოლოდ კითხვა-პასუხი არაა და მას დაგეგმვა სჭირდება.

ინტერვიუს ეტაპებია: თემის შერჩევა, კითხვების ჩამოყალიბება, ინტერვიუ, მიღებული ინფორმაციის ანალიზი, კვლევის შედეგების შეჯამება, პრეზენტაცია და შეფასება.

პირველ ეტაპზე საჭიროა, დადგინდეს, რამდენად კომპეტენტურ რესპონდენტებს ვირჩევთ. ასევე წინასწარ უნდა დაიგეგმოს ინტერვიუს დრო და ადგილი.

თემის შერჩევისას მოსწავლეებს ევალებათ, წინასწარ მოიძიონ არჩეული თემის შესაბამისი მასალა და შეისწავლონ.

კითხვების ჩამოყალიბებისას უმჯობესია, ჩამოიწეროს ბევრი კითხვა, შემდეგ კი მიზანშეწონილობიდან გამომდინარე შეირჩეს რამდენიმე საკვლევი კითხვა. მოსწავლეებს გაცნობიერებული უნდა ჰქონდეთ, რა მიზნით აირჩიეს ესა თუ ის საკვლევი კითხვა. თუ კითხვაში პასუხი მოიაზრება, ასეთი კითხვა ინტერვიუსთვის გამოუსადეგარია.

ინტერვიუს დროს საჭიროა დიალოგის ჩაწერა, რესპონდენტთან პოზიტიური დამოკიდებულება, საუბრის ყურადღებით მოსმენა, მოთმინება (რესპონდენტს სათქმელი დაასრულებინო). დაუშვებელა რესპონდენტთან კამათი. ორაზროვანი პასუხის მიღების შემთხვევაში საჭიროა დამაზუსტებელი კითხვების დასმა, რათა უნებურად ფაქტები არ შევცვალოთ. თუ საუბრისას ისეთი კითხვა გაჩნდა, რომელიც დაგეგმილი არ იყო, საჭიროა ამ კითხვის დასმაც. ინტერვიუს დასრულების შემდეგ რესპონდენტს მადლობა უნდა გადავუხადოთ და შევუთანხმდეთ, რომ საჭიროების შემთხვევაში (რაიმეს დაზუსტების მიზნით) კვლავ დავუკავშირდებით.

მიღებული ინფორმაციის ანალიზის დროს მოსწავლეებმა უნდა გაითვალისწინონ შემდეგი: სცემდა თუ არა რესპონდენტი კითხვებს ლოგიკურ პასუხს? შეიძლება თუ არა მიღებული პასუხების სანდოდ მიჩნევა? საჭიროა თუ არა მიღებული ინფორმაციის გადამოწმება? ჩანს თუ არა პასუხებში ტენდენცია? არის თუ არა ღირებული ინტერვიუ?

კვლევის შედეგები ნაშრომის სახით უნდა ჩამოყალიბდეს, სადაც აღწერილი იქნება: არჩეული თემის მიმოხილვა, წარმოდგენილი იქნება რაოდენობრივი ანალიზი და თვალსაჩინოებები, ბოლოს კი დასკვნაა საჭირო, რაც მოსაზრებების შეჯამებას მოიაზრებს.

პრეზენტაციაში წარმოდგენილი უნდა იყოს ინტერვიუს მთავარი მიგნებები და თვალსაჩინოებები.

ინტერვიუს და მისი საბოლოო შედეგების შეფასება კი ხდება წინასწარ მომზადებული კრიტერიუმების საფუძველზე.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

„პედაგოგი არ არის ბევრი...  უნდა შეიქმნას სტანდარტი, სახელმძღვანელო...“

ორი საგამოცდო საგანი, რომელთა ტესტის სტრუქტურას საგნის ჯგუფის ექსპერტები აპლიკანტებს გააცნობენ

„პედაგოგების კვალიფიკაცია არის დღეს ერთ-ერთი მთავარი გამოწვევა“ - სკოლამდელი განათლების მართვის დოკუმენტი

მასწავლებლებს ორი ენის ცოდნას კანონი ავალდებულებს - რომელ პედაგოგებს ეხება მოთხოვნა

რეგისტრაციებთან დაკავშირებით სამინისტრო ინფორმაციას ავრცელებს - ვადა 22 დღეა

პიროვნება

„უნდა გიყვარდეს ყველა მოსწავლე, მიუხედავად იმისა, კარგად სწავლობს თუ ცუდად“...

 

„დამრიგებლებად დავამატებდი მათ, ვისაც საათობრივი დატვირთვა არ ექნება და მშობელთან ერთდ დაგეგმავს მოსწავლის დღეს“ - თეონა ადეიშვილი, ვანის N2 საჯარო სკოლის დირექტორი

„განათლება ქმნის თავისუფალ და მოაზროვნე ადამიანს“ – ძველი აბაშის საჯარო სკოლის დირექტორის ხედვა მოსწავლეზე, სკოლასა და მომავალზე

„სასწავლო წლის დასასრულს საბაზისო საგნებში გამოცდებს დავამატებდი“,- მუხრანას საჯარო სკოლის მასწავლებელი მედეა ჩალაური

სკოლები

გამარჯვებულებსა და საპრიზო ადგილებზე გასულ სპორტსმენებს თასები, მედლები და სიგელები გადაეცათ

„ჩატარებული ღონისძიებები ნათლად წარმოაჩენს, რომ წიგნი კულტურის, შემოქმედების, თავისუფალი აზრის უნივერსალური პლატფორმაა“

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება