მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
- ქალბატონო ფატიმა, როგორი წელი ჰქონდა თქვენს სკოლას, რა მიღწევები აქვთ მოსწავლეებს და როგორც ხელმძღვანელი, რამდენად კმაყოფილი ხართ?
- მიმდინარე სასწავლო წელი, განსხვავებით პანდემიის მძიმე ორწლიანი პერიოდისგან, განსაკუთრებით წარმატებულად შეიძლება ჩაითვალოს; პირველ კლასში 100-ზე მეტი მოსწავლე დავარეგისტრირეთ, სკოლა 89 მოსწავლემ დაამთავრა და მათგან 26 ოქროს, 2 კი ვერცხლის მედალოსნობის კანდიდატია; ასევე განსაკუთრებული აქცენტი გვქონდა გაკეთებული სასწავლო პროცესის სწორად დაგეგმვასა და წარმართვაზე; დაიგეგმა გაკვეთილები სხვა გარემოსა და სივრცეში, სსსმ მოსწავლეთა ჩართულობით; განხორციელდა ინტელექტუალური ვიქტორინები, პარალელური კლასების გაერთიანებით... ვამაყობ, რომ ინტელექტუალური შეჯიბრების ფინალისტი გახდა ჩემი სკოლის გუნდი; სტატუსის ამაღლებაზე წარდგენილი გვყავს 4 მასწავლებელი; ჩვენთან დიდი ყურადღება ეთმობა არაფორმალურ განათლებას და მნიშვნელოვან პროექტებს ვახორციელებთ; ჩატარდა ბოლო ზარის ულამაზესი ღონისძიება და ასევე მივიღეთ მონაწილეობა მუნიციპალურ ღონისძიებაში, რომელშიც, მოსწავლეებთან ერთად, უკვე მშობლებიც ჩაერთნენ და რომელსაც ადგილობრივი საგანმანათლებლო რესურსცენტრი ხელმძღვანელობდა. აქვე აღსანიშნავია, რომ გვაქვს კლუბური მუშაობის კარგი პრაქტიკა, სამინისტროს ეგიდით გამოცხადებულ კონკურსებშიც ვმონაწილეობთ და თამამად ვიტყვი - ჩვენს სკოლაში ფორმალური თუ არაფორმალური განათლების მიმართულებით მრავალფეროვანი აქტივობები ხორციელდება. მე, როგორც დირექტორი, ძალიან კმაყოფილი ვარ მიმდინარე სასწავლო წლით, აქვე მინდა ხაზი გავუსვა მასშტაბურ პროექტს, რომელშიც მუნიციპალური მასშტაბით ერთადერთი, ჩვენი სკოლა მონაწილეობს, ჩართულია სრულად სასკოლო თემი და ვამაყობ, რომ ვმონაწილეობთ პროექტში - „დემოკრატია იწყება სკოლიდან!“
- პირველკლასელთა შთამბეჭდავი რაოდენობა დაასახელეთ... აქვს სკოლას საჭირო რესურსი, რომ 100-ზე მეტი პირველკლასელი მიიღოს?
- 4 პარალელურ კლასს ველით მომავალ სასწავლო წელს და დიახ, რესურსი ნამდვილად გვაქვს, გვყავს პედაგოგებიც... იცით, ახლა კლასიდან კლასში გადასაყვანი გამოცდები ტარდება ჩვენს სკოლაში, რომლის შედეგების საფუძველზე, კვლევის ანალიზს გავაკეთებთ პედაგოგიური საბჭოს სხდომისთვის, რაც აისახება მასწავლებელთა შორის საათობრივ გადანაწილებაზეც...
- რას გულისხმობთ?
- გამოცდების საფუძველზე კვლევის ანალიზს გავაკეთებთ, პედაგოგიური საბჭოს სხდომაზე წარსადგენად და განსაკუთრებით მესამე საფეხურის საათობრივი განაწილების დროს გავითვალისწინებთ პედაგოგთა მზაობას - ვინ შეიძლება შევიდეს მესამე საფეხურის მოსწავლეებთან. შეიძლება, ძალიან გამოცდილი, კვალიფიციური პედაგოგი იყო, მაგრამ მესამე საფეხურის მოსწავლეებთან გაკვეთილზე შესვლას ცოტა სხვა უნარები სჭირდება...
- მასწავლებლები არ აპროტესტებენ ასეთ მიდგომას?
- მასწავლებლებმა ეს იციან! მათთვის სიურპრიზი ნამდვილად არ არის და პრეტენზიაც არ ექნებათ, უფრო სწორად ვერ ექნებათ იმის გამო, რომ მესამე საფეხურზე მაქსიმალურ აქცენტს ვაკეთებთ მოსწავლეთა სკოლაში გამოცხადებაზე, განსაკუთრებით მეთორმეტე კლასელების შემთხვევაში; ასეთ დროს მოსწავლე გაკვეთილზე რომ იჯდეს, კი გესმით, როგორი მომზადებული უნდა შევიდეს მასწავლებელი გაკვეთილზე და როგორი რესურსები უნდა შესთავაზოს.
- ბავშვებიც ემხრობიან კლასიდან კლასში გადასასვლელ გამოცდებს, ქალბატონო ფატიმა?
- სკოლის შინაგანაწესს ვალდებულია დაემორჩილოს სკოლის ყველა მოსწავლე! არც ერთ მოსწავლეს არ აკლია ჩვენგან ხელშეწყობა, თუმცა უნდა იცოდნენ, რომ ბევრი გაცდენის შემთხვევაში ექსტერნატის გამოცდის ჩაბარება მოუწევთ... ასე რომ, სკოლაში ყველამ უნდა იაროს, ჩვენ კი ვიზრუნებთ, რომ მათ დახვდეთ საჭირო რესურსებით და საინტერესო აქტივობებით დატვირთული გაკვეთილი...
- რეალურად, რამდენად შედეგიანია შიდასასკოლო გამოცდები?
- ჩვენ გამოცდებსა და მათ შედეგებზე არ ვართ ორიენტირებულნი და არც ასეთი მიდგომა მიმაჩნია სწორად, მაგრამ ამ გამოცდებით, მე, როგორც სკოლის ხელმძღვანელად, ვხედავ რეალურ სურათს, რა ვითარებაა სკოლაში განათლების ხარისხის კუთხით.
- საატესტატო გამოცდების დაბრუნებაზე უკვე ალაპარაკდნენ... თქვენ რას ფიქრობთ ამ საკითხთან დაკავშირებით და ზოგადად, როგორი დირექტორი ჰყავს თქვენს სკოლას?
- გააჩნია რა ფორმატით აღდგება ეს გამოცდები... რაც შეეხება ჩემს დირექტორობას, მკაცრი ნამდვილად არ ვარ, თანამშრომლობით მიდგომებს ვანიჭებ უპირატესობას და რაც მთავარია, ყველა ბავშვმა იცის - მათი უფროსი მეგობარი ვარ! აქტიურად ვარ ჩართული სასკოლო ცხოვრებაში, ვატარებთ გამოკითხვებს მშობლებთან, ბავშვებთან და ვითვალისწინებთ მათ ძლიერ და სუსტ მხარეებს. ისე კი სკოლის დირექტორი უნდა იყოს კარგი საგანმანათლებლო ლიდერი, რომელიც ყოველთვის დაიცავს თავისი უსაყვარლესი მოსწავლეების ინტერესებს, ვფიქრობ, ჩვენი მოღვაწეობის მთავარი მიზანი სწორედ ესაა.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
სკოლებში სრულწლოვანი მოსწავლეების რიცხვი 3600-ს აჭარბებს - დეტალური ინფორმაცია
სახელმწიფო გრანტის მოპოვება 1-დან 6 წლამდეა შესაძლებელი - გრანტის ხანგრძლივობა სწავლების საფეხურების მიხედვით
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეებმა საზეიმოდ მორთუოლ გარემოში დრო შთამბეჭდავად გაატარეს და სასკოლო საზოგადოებასაც დაუვიწყარი მომენტები აჩუქეს
მათი დავალება იყო სხვადასხვა მარცვლები ერთმანეთთან ისე დაეკავშირებინათ, რომ მიეღოთ და წაეკითხათ სიტყვები
დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას