მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ეროვნული გამოცდები 2023 - დარჩენილია 1 კვირა და დუღილის ტემპერატურაც სულ უფრო იმატებს... აბიტურიენტებს შორის მუდმივად მიდის განხილვა, რა საკითხები შეიძლება მოვიდეს ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაზე, რაზეც პასუხი ნამდვილად არ არსებობს... თუმცა, ალბათ ინტერესსმოკლებული არ იქნება იმ საკითხების ჩამონათვალი, რომელიც გასული წლის აპლიკანტებს შეხვდათ გამოცდაზე.
მაშ ასე: 1-ელ სესიაზე იყო გურამიშვილის „დავითიანი“ და ნიკო ლორთქიფანიძის „ამაყი“; ესე კი გახლდათ თემაზე: აქვს თუ არა აზრი ბრძოლას, როდესაც იგი იმთავითვე მარცხისთვისაა განწირული;
მე-2 სესიაზე არაპროგრამული გახლდათ ოთარ ჭილაძის „თიხის სამი ფირფიტა“, პროგრამული კი - ალექსანდრე ყაზბეგის ხევისბერი გოჩა; ესეს თემა - „უნდა ეპატიოს თუ არა ადამიანს შეცოდება მისი ყმაწვილკაცობის გამო“
მე-3 სესიაზე „ვეფხისტყაოსნის“ მონაკვეთი იყო, რომელშიც მოთხრობილია ხატაელებთან ომში გამარჯვებული ტარიელის ინდოეთში დაბრუნების ამბავი, ესე კი - გამართლებულია თუ არა დამარცხებული მტრის მიმართ შემწყნარებლური დამოკიდებულება“, არაპროგრამულ ნაწილში გურამ დოჩანაშვილის რომანიდან „სამოსელი პირველი“ უნდა დაეწერათ ესე - მოძალადის აღზევებას თავად საზოგადოება უწყობს ხელს.
მე-4 სესია - გივი გეგეჭკორის ლექსი „ფეოდალი“ და იოანე საბანისძის თხზულებიდან „აბო თბილელის წამება“, ესე - „საკუთარი პრინციპების ერთგულება ადამიანს შიშის დაძლევაში ეხმარება“.
მე-5 სესიაზე იყო პაოლო იაშვილის ლექსი „წერილი დედას“- რამდენად რთული და მტკივნეულია ახალ გარემოსთან შეგუება; პროგრამულ ნაწილს რაც შეეხება - აპლიკანტებს შეხვდათ მიხეილ ჯავახიშვილის მოთხრობა „ჯაყოს ხიზნები“, ესე - „აქვს თუ არა ფასი ცოდნას, თუ მას ცხოვრებაში ვერ გამოვიყენებთ“
მე-6 სესიაზე იყო ნიკოლოზ ბარათაშვილის ლექსი „ფიქრნი მტკვრის პირას“, რაც შეეხება ესეს, მისი თემა გახლდათ - „პასუხისმგებლობა და მოვალეობის გრძნობა ადამიანს ავალდებულებს, რომ არ განუდგეს საზოგადოებრივ ცხოვრებას“;
არაპროგრამულ ნაწილში მოვიდა ჭაბუა ამირეჯიბის რომანიდან „დათა თუთაშხია“: უნდა გაითვალისწინო თუ არა მოსალოდნელი შედეგი, როდესაც სხვის დახმარებას გადაწყვეტ“.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
სკოლებში სრულწლოვანი მოსწავლეების რიცხვი 3600-ს აჭარბებს - დეტალური ინფორმაცია
სახელმწიფო გრანტის მოპოვება 1-დან 6 წლამდეა შესაძლებელი - გრანტის ხანგრძლივობა სწავლების საფეხურების მიხედვით
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეებმა საზეიმოდ მორთუოლ გარემოში დრო შთამბეჭდავად გაატარეს და სასკოლო საზოგადოებასაც დაუვიწყარი მომენტები აჩუქეს
მათი დავალება იყო სხვადასხვა მარცვლები ერთმანეთთან ისე დაეკავშირებინათ, რომ მიეღოთ და წაეკითხათ სიტყვები
დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას