სიახლეები
სიახლეები

თემა: „უნდა ვენდოთ თუ არა ხელმწიფეს“ - ლიტერატურის გამოცდიდან გამოსული აბიტურიენტები ტესტებს აფასებენ 
25-07-2023
-
+


დღეს, 1300-მდე აბიტურიენტი ერთიან ეროვნულ გამოცდაზე ლიტერატურას აბარებს. საგამოცდო ცენტრიდან პირველი აპლიკანეტები უკვე გამოვიდნენ და ტესტში მოსულ საკითხებთან ერთად, მის სირთულეზეც ისაუბრეს etaloni.ge - სთან.


„ტესტურ ნაწილში, ჰაგიოგრაფიიდან დაწყებული თითქმის ყველა საპროგრამო ნაწარმოებიდან იყო კითხვები და დეტალურ ცოდნას მოითხოვდა. შედარებით გამიჭირდა რაღაც საკვანძო კითხვებზე პასუხის გაცემა, რაც საფუძვლიან ცოდნას მოითხოვდა, მაგალითად, ვეფხისტყაოსნიდან. 

ანალიტიკური წერის ნაწილში, ერთი ტექსტი ნაცნობი იყო, მეორე უცნობი. პირველი ტექსტი სულხან-საბა ორბელიანის იგავ-არაკებიდან ლეონის წარმოჩენა იყო. უცნობი ლექსი იყო მურმან ლებანიძის „არამც და არამც არ ჩაუჯდე ხელმწიფეს ნავში!”
ამის მიხედვით გქვონდა დასაწერი, უნდა ვენდოთ თუ არა ადამიანებს და ხელმწიფესთან დაკავშირებით, რა ხდება“;

„ანალიტიკურ წერაში ერთი ტექსტი იყო „სიბრძე სიცრუისა“,  მეორე კი ლექსი. ეს ორი ტექსტი ერთმანეთთან უნდა შეგვედარებინა, წამოჭრილი საკითხები უნდა განგვეხილა, დაგვეწერა, რასთან იყო დაკავშირებული და მსგავსება-განსხვავებები გამოგვეკვეთა. სულხან-საბა ორბელიანის იგავიდან ხელმწიფისა და ლეონის საკითხი იყო. უნდა დაგვეწერა ნდობასთან დაკავშირებით.

ტესტური ნაწილი ჰაგიოგრაფიიდან, ძველი და ახალი ქართულიდან. ზოგადად, ყველაფერზე იყო ყურადღება გამახვილებული. შედარებით, კითხვები „დიდოსტატის მარჯვენიდან“ გამიჭირდა, რადგან ამაში კარგად არ მიმეცადინია. ტესტები დეტალურ ცოდნას მოითხოვდა. ნანახი მაქვს წინა წლების ტესტებიც და ვფიქრობ, ისინი უფრო რთული იყო. გამოცდის შემდეგ დადებითი მოლოდინები მაქვს, მგონი, თავი მშვენივრად გავართვი“. 

„ანალიტიკური წერის ნაწილში ერთი ტექსტი მურმან ლებანიძის ლექსი იყო, მეორე სულხან-საბა ორბელიანის იგავ-არაკებიდან. ორივე მათგანს ერთი სათქმელი ჰქონდა - მეფესთან ახლოს მდგომი ადამიანი, როგორ უნდა იქცეოდეს, ზომიერება რომ უნდა დაიცვას. დავალება ხელმწიფის ნდობასთან დაკავშირებით იყო. ტესტური ნაწილი კი მართლა ყველაფერს მოიცავდა, ჩემთვის მარტივი იყო. თუმცა, შედარებით, „კაცი, რომელსაც ლიტერატურა ძლიერ უყვარდა“ გამიჭირდა. ვფიქრობ, წინა წლების ტესტებთან შედარებით, მარტივი იყო“; 

„ტესტებში კითხვები პროგრამული ნაწილიდან იყო. შემიძლია, თამამად ვთქვა, რომ, ფაქტობრივად, არაფერი გამირთულდა. ჰაგიოგრაფიაც კი არ ყოფილა რთული. ანალიტიკური წერა ნდობაზე იყო, ერთი სულხან-საბა ორბელიანის იგავებიდან, ლეონისა და ხელმწიფის დამოკიდებულებაზე და მეორე ლექსი იყო. მარტივად დავწერე, ერთმანეთს შევადარე, პარალელები გავავლე და კარგი მოლოდინები მაქვს“.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

4-დღიანი დასვენება სკოლებისა და ბაღებისთვის - მომდევნო კვირის უქმეები შრომის კოდექსითაა განსაზღვრული

ორი საგამოცდო საგანი, რომელთა ტესტის სტრუქტურას საგნის ჯგუფის ექსპერტები აპლიკანტებს გააცნობენ

პიროვნება

„უნდა გიყვარდეს ყველა მოსწავლე, მიუხედავად იმისა, კარგად სწავლობს თუ ცუდად“...

 

„დამრიგებლებად დავამატებდი მათ, ვისაც საათობრივი დატვირთვა არ ექნება და მშობელთან ერთდ დაგეგმავს მოსწავლის დღეს“ - თეონა ადეიშვილი, ვანის N2 საჯარო სკოლის დირექტორი

„განათლება ქმნის თავისუფალ და მოაზროვნე ადამიანს“ – ძველი აბაშის საჯარო სკოლის დირექტორის ხედვა მოსწავლეზე, სკოლასა და მომავალზე
სკოლები
 
„სკოლის დირექცია მადლობას უხდის საინტერესო აქტივობისათვის პედაგოგებს: ნაზი ხუციშვილსა და სერგო ბერიძეს“

აქტივობას ხელმძღვანელობდა ვარდითერ იუზბაშიანი

„პატარა ძიუდოისტის  სახელი არაერთჯერ გაჟღერდება მსოფლიო არენებზე“
 
საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება