სიახლეები
საინტერესო

მოსწავლეთა შეფასების პრობლემა - 4 მნიშვნელოვანი კრიტერიუმი მასწავლებლებისთვის
09-09-2023
-
+


მოსწავლეთა შეფასების სისტემის პრობლემა აქტუალური საკითხია სკოლებში. როგორც უცხოელი მკვლევარები აღნიშნავენ, ამ პრობლემის მთავარი სირთულე ისაა, რომ ტრადიციული სწავლების შემთხვევაში, მასწავლებელს ზუსტად შეუძლია, წინასწარ განსაზღვროს, რა უნდა გააკეთოს მოსწავლემ დავალებაში, ხოლო შეფასების სისტემაში ნათლად და კონკრეტულად აღნიშნოს, რა ნაკლოვანებები ან შეცდომები აღინიშნება ნამუშევარში.

მკვლევართა განმარტებით, წინასწარ განსაზღვრული ცოდნისა და უნარ-ჩვევების შეძენა შესაძლებელია ბეჯითი სწავლისა და ვარჯიშის შედეგად, ხოლო მათი პრაქტიკაში შემოწმება ცალკე საკითხია. შემოქმედებითობის მთავარი არსი კი სიახლეებშია: მოსწავლეები შესასრულებელი დავალების პასუხებს ინტერნეტში ვერ მოძებნიან. ამ შემთხვევაში მათი ინოვაციურობა მომენტალურად გაქრებოდა.

შემოქმედებითობაზე ორიენტირებული დავალებების მთავარი არსი ისაა, რომ მათი შედგენა, შეფასება და შედეგების გაზიარება ძირითად მასალაზე დაყრდნობით და დავალების პასუხების შედარებით ხდება, რომლის შემდეგაც განისაზღვრება, „სწორად“ არის შესრულებული დავალება, თუ „არასწორად“.

გარეგნული შეფასება მოწონება-არმოწონებით არ უნდა შემოიფარგლოს და შეფასებითი ინფორმაციის ელემენტს უნდა მოიცავდეს. ინფორმაცია კი, რამდენადაც შეიძლება, დიფერენცირებული უნდა იყოს. უნდა აღინიშნოს, რომ გარეგნული შეფასების სფერო მაინც აზრთა სხვადასხვაობის გავლენის ქვეშ ექცევა და მასწავლებლებისთვის, ისაა მნიშვნელოვანი, რომ მათ ზუსტად იცოდნენ, რას ითხოვენ მოსწავლეებისგან და რომ შეეძლოთ:

  1. ამოიცნონ მოსწავლის ნამუშევრის „შემოქმედებითი“ ასპექტები;
  2. გასაგები და კონკრეტული ენით აუხსნან მოსწავლეებს, რითი გამოიხატებოდა ნამუშევარში მათი
    შემოქმედებითობა;
  3. აჩვენონ სუსტი მხარეები;
  4.  მისცენ რჩევები გაუმჯობესებისთვის.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული... 

რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს 

სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ

გაკვეთილი უცხო ენის ოთხივე კომპონენტს - listening, speaking, reading and writing მოიცავდა

საინტერესო

ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული... 

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

როგორ მოვრთოთ საკლასო ოთახი ორიგინალურად ნაკლები ხარჯებით?

რატომ და როდიდან ვრთავთ ნაძვის ხეს საახალწლოდ?

ხელოვნური თოვლი და საახალწლო ვულკანი არის მარტივი, სახალისო და შემოქმედებითი ექსპერიმენტები

სიახლეები
საზოგადოება