მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სამხრეთ კორეის განათლების მინისტრმა სკოლის მოსწავლეებისა და მათი მშობლების მხრიდან მასწავლებელთა უფლებების დარღვევის საწინააღმდეგოდ ზომები მიიღო. ამის შესახებ საინფორმაციო სააგენტო Yonhap იტყობინება. ახალი წესები, მათ შორის, მოწოდებულია მასწავლებელი დაიცვას მშობლების შეურაცხმყოფელი საჩივრებისგან.
სამინისტრო მხარს დაუჭერს დადგენილებაში ჩასწორებას, რათა მასწავლებლები დაიცვას განურჩეველი ბრალდებებისგან და, ასევე, უზრუნველყოს დისციპლინური ღონისძიებების გამოყენება, ისეთის როგორიცაა, მაგალითად, მეცადინეობას ჩამოშორება.
სამხრეთ კორეის ხელისუფლების გადაწყვეტილება საზოგადოებრივ რეზონანსს მოჰყვა, რომელიც დაწყებითი კლასების 23 წლის სეულელი მასწავლებლის თვითმკვლელობამ გამოიწვია. როგორც Yonhap-ი იტყობინება, პოლიცია შემთხვევის მიზეზს ჯერ კიდევ იძიებს. მაგრამ არსებობს ვერსია, რომ ახალგაზრდა მასწავლებელი ვერ გაუმკლავდა ერთ-ერთი მოსწავლის მშობლებთან კონფლიქტის გამო გამოწვეულ სტრესს. მშობლებმა მასწავლებელი შვილზე ძალადობაში დაადანაშაულეს, სკოლამ კი ბრალდებები უარყო.
ტრაგიკული ინციდენტი 18 ივლისს მოხდა და საზოგადოებაში შოკი გამოიწვია, შემდეგ კი ცხარე დებატები სამხრეთ კორეაში პედაგოგების თანამედროვე მდგომარეობის შესახებ. ტრაგედიასთან დაკავშირებით, მასწავლებელთა ინტერესების წარმომადგენელმა სამმა პროფესიულმა კავშირმა მთავრობას, მასწავლებელთა დასაცავად ღონისძიებების დაუყოვნებლივ შემუშავებისკენ მოუწოდა.
ამის შემდეგ კი ქვეყნის პრეზიდენტმა იუნ სოკ იოლმა ხელისუფლებას 2010-2012 წლებში მოსწავლეთა უფლებების დაცვის შესახებ მიღებული დადგენილების გადახედვა დაავალა. ამ დოკუმენტის თანახმად, მასწავლებელს მოსწავლეზე ფიზიკური ზემოქმედების უფლება არცერთ შემთხვევაში არ აქვს.
რა ახალი წესები იქნება სამხრეთკორეულ სკოლებში?
როგორც The Korea Herald წერს, ახლა, დაწყებითი, საშუალო და უმაღლესი სკოლის მასწავლებლებს წესრიგის დამრღვევთა კლასიდან გაძევების უფლება აქვთ. თუ მოსწავლე სმარტფონს ვერ წყდება და ეს კლასის მუშაობას უშლის ხელს, პედაგოგს უფლება აქვს სიტყვიერი გაფრთხილების შემდეგ მოსწავლეს სმარტფონი ჩამოართვას.
ფიზიკური დასჯა უწინდებურად აკრძალულია, მაგრამ გამოუვალ სიტუაციებში მასწავლებლებს უფლება ექნებათ მიმართონ ფიზიკურ ძალას მოსწავლის შესაკავებლად, თუ ის ფიზიკურ საფრთხეს წარმოადგენს მასწავლებლისთვის ან სხვა ბავშვებისთვის და სიტყვიერი მოწოდება უძლურია.
ასევე, მასწავლებელს ექნება შესაძლებლობა დირექტორს მოსწავლის დასჯის ნებართვის თხოვნით მიმართოს. ასეთი დასჯა შესაძლოა იყოს, მაგალითად, მოთხოვნა მოსწავლემ საკუთარი ქცევის გამო ბოდიში წერილობით მოიხადოს.
ახალი წესები ეხება მასწავლებლის მშობლებთან ურთიერთობასაც. მაგალითად, ახლა, მშობლები ვეღარ შეძლებენ მასწავლებელს საჩივრებით უშუალოდ მიმართონ. მსგავს სიტუაციებს რამდენიმე მასწავლებლისგან შემდგარი ჯგუფი დირექტორის ხელმძღვანელობით განიხილავს. განათლების მართვის ადგილობრივ ორგანოებში, ასევე, სპეციალურ კომისიებს შექმნიან - რათა ისეთი კონფლიქტების გადაწყვეტაში ჩაერიონ, რომელთა მოგვარების ძალა თავად სკოლას არ შესწევს.
საპილოტო რეჟიმში ახალ წესებს სექტემბრიდან შემოიღებენ, ახალ სასწავლო წელს კი ყველგან გავრცელდება - სამხრეთ კორეაში, სასწავლო წელი მარტში იწყება.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
გალაკტიონს მცირე ხელფასი ჰქონდა, ისევე, როგორც ყველა მის კოლეგას...
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე