მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
2023 წელს ერთიანი ეროვნული გამოცდების შედეგად, სტუდენტის სტატუსი 34 800-ზე მეტმა აპლიკანტმა მიპოვა. ისინი უმაღლეს სასწავლებლებში სწავლას უახლოეს მომავალში შეუდგებიან და ცხოვრების ახალ ეტაპზე გადავლენ.
პირველკურსელებისთვის პირველი სემესტრი, როგორც წესი, საუნივერსიტეტო ცხოვრებაში გარკვევასა და რიგი ტერმინების მნიშვნელობების გაცნობიერებას ეთმობა. გარდა ამისა, სტუდენტები სასწავლო გარემოს ათვალიერებენ, აუდიტორიების, ბიბლიოთეკის, ადმინისტრაციისა და სხვა აუცილებელი ოთახების მდებარეობას იმახსოვრებენ.
მნიშვნელოვანია, რომ თითოეულმა პირველკურსელმა იცოდეს, თუ რა ელოდება უნივერსიტეტში. ამისთვის კი, რიგი ტერმინების ცოდნა სასურველია.
ადმინისტრაციული რეგისტრაცია - გულისხმობს სტუდენტის უნივერსიტეტის ბაზაში დარეგისტრირებას, რომელიც უმაღლესი სასწავლებლის მოთხოვნილი დოკუმენტაციის წარდგენისა და თანხის გადახდის საფუძველზე ხდება.
აკადემიური რეგისტრაცია - ეს შემდგომი ეტაპია. აკადემიური ანუ საგნობრივი რეგისტრაცია ყოველი სემესტრის დაწყებამდე სტუდენტის მიერ ინდივიდუალური ცხრილის ფორმირებას, ანუ დადგენილ ვადაში სასწავლო დისციპლინების არჩევას
გულისხმობს.
სილაბუსი – ახსნილია კონკრეტულ საგანში რას და რომელ კვირაში ისწავლით, რომელი სახელმძღვანელოები დაგჭირდებათ, ამასთან მოცემულია ლექციების მიხედვით შესასრულებელი დავალებები, მისაღწევი მიზნები და ა.შ.
ლექცია/სემინარი - არიან პირველკურსელები, რომლებმაც არ იციან რა განსხვავებაა ლექციასა და სემინარს შორის. ლექციაზე ლექტორი ახალ მასალას ხსნის და დავალებას გაძლევთ. რაც შეეხება სემინარს, ეს თქვენი - სტუდენტების დროა. სემინარზე ცოდნა უნდა წარმოაჩინოთ და ლექტორს ნაწავლი მასალის შესახებ ესაუბრობთ. ქულები სწორედ სემინარზე იწერება.
კრედიტები - ერთი სასწავლო წლის განმავლობაში სტუდენტი 60 კრედიტს აგროვებს. რიგ უნივერისტეტებში, როგორც წესი, საგნების უმეტესობა 5 ან 6-კრედიტიანია. სტუდენტი საგნისთვის განსაზღვრულ კრედიტებს მისი წარმატებით ჩაბარების შემთხვევაში მოიპოვებს.
GPA (Grade Point Average) - სტუდენტების საერთო შეფასებისათვის ფართოდ გამოყენებული უნივერსალური საზომია, რომელსაც თითქმის ყველა უნივერსიტეტი იყენებს. კურსდამთავრებულთა დიპლომის საშუალო ნიშნის დასაანგარიშებლად, თავდაპირველად, სტუდენტის მიერ მიღებული შეფასებების შესაბამისობა GPA–სთან ქვემოთ წარმოდგენილი პრინციპით დგინდება:
შეფასების 100-ქულიანი სისტემის შემთხვევაში:
A - 91-100 ქულობრივი მაჩვენებელი GPA - 4.0;
B - 81-90 ქულობრივი მაჩვენებელი GPA - 3.0;
C - 71-80 ქულობრივი მაჩვენებელი GPA- 2.0;
D - 61-70 ქულობრივი მაჩვენებელი GPA- 1.0;
E - 51-60 ქულობრივი მაჩვენებელი GPA- 0,5;
F-FX - 0-50 ქულობრივი მაჩვენებელი GPA 0.
„ქვიზი“ - სტუდენტის შეფასების ერთ-ერთი საშუალებაა. ეს არის ტესტირება, რომელშიც ლექტორი ერთი ან რამდენიმე ლექციის მასალას აერთიანებს და განვლილ მასალას ასე აბარებთ.
შუალედური გამოცდა, კოლოქვიუმი - სასწავლო სემესტრის განმავლობაში, სტუდენტი მინიმუმ ერთ შუალედურ გამოცდას აბარებს. შეიძლება ითქვას, რომ ეს წინასაფინალო გამოცდაა.
ფინალური გამოცდა - სტუდენტის საბოლოო შეფასების საშუალებაა. სემესტრის ბოლოს სტუდენტი მთელ გავლილ მასალას აბარებს, როგორც წესი, წერილობითი ფორმით. ძირითადად ფინალური გამოცდა 40-ქულიანია, თუმცა კონკრეტულ უნივერსიტეტში შესაძლებელია უფრო მეტი ან ნაკლებქულიანიც იყოს. იმისთვის რომ სტუდენტს საგანი წარმატებით ჩაბარებულად ჩაეთვალოს, საჭიროა, რომ მან ფინალურ გამოცდაზე მიღებული შედეგთან ერთად, მინიმუმ 51 ქულა უნდა ჰქონდეს დაგროვებული.
გადაბარება - თუ სტუდენტმა ფინალური გამოცდის ჩაბარების შემდგომ, მინიმალური 51 ქულა ვერ დააგროვა, მას უნივერსიტეტი საშუალებას აძლევს გამოცდაზე მეორედ გავიდეს, რათა ქულა გაიუმჯობესოს.
საგნის „შეტენვა“ ან ჩარჩენა - იმ შემთხვევაში თუ სტუდენტი სემესტრის ბოლოს საგნის დასაძლევად გამოყოფილ მინიმალურ ბარიერს ვერ გადალახავს, მას საგანი ჩაბარებულად არ ეთვლება. იმ შემთხვევაში თუ ეს საგანი სავალდებულოა, ის სტუდენტმა მომდევნო სემესტრში უნდა გაიაროს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
საჯარო და კერძო სკოლის მასწავლებლების განცხადება - „დღეს დუმილი დანაშაულია“
განათლების მინისტრი სკოლებსა და უნივერსიტეტებში სწავლის შეჩერებასთან დაკავშირებით განცხადებას ავრცელებს
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“
პრობლემის გადასაჭრელად მნიშვნელოვანია სწორი ბალანსის პოვნა სასკოლო მოთხოვნებსა და მოსწავლის ფსიქოლოგიურ კეთილდღეობას შორის
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები