მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
რეაგირება ზედაპირულ ქცევაზე (და არა ძირითად მიზეზებზე)
თუ ორი მოსწავლე არასწორად იქცევა, მაგალითად, თუ ისინი სკოლის შინაგანაწესს არღვევენ ეს შეიძლება იყოს სხვადასხვა მიზეზის გამო. „სტრატეგია, რომელიც აღმოფხვრის ერთი მოსწავლის ქცევას, შეიძლება გააუარესოს მეორის ქცევა“, - განმარტავენ მკლევარები. რეფლექსური რეაგირების ნაცვლად, მასწავლებელმა უნდა მოძებნოს არასწორი ქცევის ძირითადი მიზეზები. ასევე, პედაგოგები ხშირად ყოველ წვრილმანზე მძაფრად რეაგირებენ. მაგალითად, თუ ერთმა მოსწავლემ მეორეს ყურში რაღაც გადაუჩურჩულა, იმის ნაცვლად, რომ დასაჯოთ და საყვედური უთხრათ, უბრალოდ აგრძნობინეთ, რომ საუბრისას გაკვეთილის საინტერესო ნაწილს ჩამორჩებიან.
კლასის წინაშე საყვედური/დასჯა
კლასელების თანდასწრებით ბავშვისთვის საყვედურის თქმა და მისი დასჯა, მასში დიდ აგრესიას, პროტესტის გრძნობას გამოიწვევს. ასე, შესაძლოა, საგანიც კი შესძულდეს. მკვლევარები ამტკიცებენ, რომ ეს სტრატეგია ვერ აფერხებს სამომავლო არასწორ ქმედებებს, პირიქით, შესაძლოა კიდევ უფრო „გააუარესოს ქცევები“. იმის ნაცვლად, რომ საჯაროდ მიუთითოთ მოსწავლეებს არასწორი ქმედებებისკენ, პირადად მიმართეთ და წაახალისეთ, დაფიქრდნენ არასწორ ქმედებებზე.
მუდმივად პოზიტიური მოლოდინი
არ დაავალდებულოთ ბავშვები, რომ აუცილებელია მუდმივად ყველაფრის სრულყოფილად გაკეთება. ასეთი მოლოდინები ბავშვს სტრესულ მდგომარეობაში აყენებს. მან დავალება და საქმე უნდა აკეთოს პირველ რიგში, იმის გააზრებით, რომ ეს მისთვისაა საჭირო და არა კონკრეტულად პედაგოგისთვის. დაეხმარეთ მათ, გაიაზრონ სწავლის მნიშვნელობა, შედეგიც არ დააყოვნებს...
მიკერძოება, ბავშვების გამოყოფა
თუ მოსწავლეები იგრძნობენ, რომ მათ თანაკლასელს მეტ დროს უთმობთ, ან ის უფრო გიყვართ, გაუჩნდებათ პროტესტის და უსამართლობის გრძნობა. ისინი მიიჩნევენ, რომ მათ დავალებებს არაობიექტურად აფასებთ და დაკარგავენ ნდობას თქვენ მიმართ.
მოსწავლეებთან მეგობრული ურთიერთობის ნაკლებობა
მეგობრული ურთიერთობები ნებისმიერ სიტუაციაში დაგეხმარებათ გამოასწოროთ მოსწავლეთა ქცევები. როდესაც ბავშვი ხედავს, რომ მისი პიროვნებით ნამდვილად დაინტერესებული ხართ ის თქვენ მიმართ ნდობით იმსჭვალება. ხოლო იმ შემთხვევაში, თუ მასთან არ გაქვთ უშუალო ურთიერთობა, შესაძლოა ბევრი ტყუილი მოიფიქროს, იმასთან დაკავშირებით, თუ რატომ ვერ მოახერხა დავალების შესრულება. თუმცა, თუ მას ეცოდინება, რომ პრობლემას ერთად მოაგვარებთ, არ მოგატყუებთ, თქვენი იმედი ექნება და შეცდომასაც გამოასწორებს.
მხოლოდ უარყოფით ქცევაზე ფოკუსირება
ზოგჯერ მასწავლებლები ივიწყებენ კლასში დადებითი ქცევის წახალისებას და მოსწავლეთა შექებას. არ უგულებელყოთ მათი მცდელობები, თუნდაც სწავლაში. ეხ ბავშვს მოტივაციას აუმაღლეს, მუდამ უარყოფით ქცევაზე ხაზგასმა კი უარეს შედეგებს მოგიტანთ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...