4 სტრატეგია, რომელიც ყველა სპეცმასწავლებელმა უნდა იცოდეს, რომელიც დასაქმებულია საბავშვო ბაღში
ხარისხიანი ინკლუზიური განათლების დანერგვის ერთ-ერთი მთავარი წინაპირობაა, სისტემაში დასაქმებულ ყველა ადამიანს კარგად ესმოდეს თავისი ფუნქცია და როლი ადრეულ და სკოლამდელ განათლებასთან მიმართებაში.გთავაზობთ, სპეციალური განათლების პედაგოგის როლს საბავშვო ბაღებში.
1: ინკლუზიური გარემოს შექმნის ხელშეწყობა და ცნობიერების ამაღლება ბაგა-ბაღში სტრატეგიები:ინდივიდუალური საუბრები და კონსულტაციების გაწევა ბაგაბაღში მომუშავე ყველა პირისათვის; მათთვის შეხვედრებისა და სემინარების ორგანიზება;
ბაგა-ბაღში ინკლუზიური განათლების პოლიტიკის შემუშავება ყველა თანამშრომლის მონაწილებით და მისი დანერგვის ხელშეწყობა;
ინკლუზიური გარემოს დამადასტურებელი ვიზუალური მინიშნებების გამოფენა;
ყველა დაინტერესებული მშობლის კონსულტირება და ცნობიერების ამაღლება;
ბავშვებისათვის ინფორმაციის მიწოდება, მათი ასაკის შესაბამისი აქტივობების გამოყენებით. საჭირო უნარები და კომპეტენციები: ინკლუზიური განათლების ფილოსოფიისა და პრინციპების ცოდნა, სკოლამდელი დაწესებულებების ინკლუზიური პოლიტიკის დოკუმენტების ცოდნა, პრეზენტაციებისა და სემინარების ორგანიზების უნარი, პოზიტიური კომუნიკაციური უნარები, ბავშვებისათვის სხვადასხვა აქტივობებისა და საუბრების დაგეგმვა-განხორციელების უნარი.
2: ბავშვზე დაკვირვება და ბავშვის შეფასება ბაღის გარემოში სტრატეგიები:ბავშვის შეფასების ინსტრუმენტებისა და დაკვირვება-შეფასების სხვადასხვა სტრატეგიების გამოყენებით, ბავშვის შეფასება.
საჭირო უნარები და კომპეტენციები: ბავშვის განვითარების კანონზომიერების ცოდნა, დაკვირვებისა და შეფასების ინსტრუმენტების გამოყენების ცოდნა.
3: სსსმ ბავშვის საჭიროებებზე გუნდური მუშაობა სტრატეგიები:სსსმ ბავშვების მშობლების კონსულტირება და მისი ჩართვა გუნდის მუშაობაში; აღმზრდელის დახმარება ბავშვის საჭიროებების
გაცნობიერებასა და ინდივიდუალიზაციის სტრატეგიების განხორციელებაში; აღმზრდელთან ბაგა-ბაღის ფსიქოლოგთან, ლოგოპედთან და ბავშთან მომუშავე გარე სპეციალისტთან (ასეთის არსებობის შემთხვევაში) ბავშვის ბაღის გარემოში ჩართვასთან დაკავშირებული გრძელვადიან და მოკლევადიან მიზნებსა და სტრატეგიებზე შეთანხმება; გუნდური შეხვედრების ოქმების
წარმოება; ინდივიდუალური გეგმის შედგენის ტექნიკური უზრუნველყოფა, ყველა ჩართული მხარის მონაწილეობით, და მისი შესრულების მონიტორინგი; გეგმის გადაფასება.
საჭირო უნარები და კომპეტენციები: მშობლების კონსულტირებისა და მათთან პოზიტიური ურთიერთობის სტრატეგიების ცოდნა; სხვადასხვა მდგომარეობებისა და დარღვევებისათვის დამახასიათებელი ნიშნების ცოდნა; ინდივიდუალიზაციის სტრატეგიების ცოდნა; ინდივიდუალური გეგმის შექმნისა და მისი მონიტორინგის უნარი.
4: რთული ქცევის მართვასა და პოზიტიურ გაძღოლაში აღმზრდელთან და ფსიქოლოგთან თანამშრომლობა სტრატეგიები:ფსიქოლოგთან ერთად, რთული ქცევის მართვისა და პოზიტიური გაძღოლის პოლიტიკის შემუშავება ბაღისათვის და ფსიქოლოგთან თანამშრომლობით ამ პოლიტიკის დანერგვის ხელშეწყობა.
საჭირო უნარები და კომპეტენციები: პოზიტიური აღზრდისა და რთული ქცევის მართვის პრინციპების ცოდნა და გამოყენება.