მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
განათლების მინისტრმა, გიორგი ამილახვარმა, სატელევიზიო ეთერში ეროვნული სასწავლო გეგმის ცვლილებაზეც ისაუბრა და აღნიშნა, განმსაზღვრელი შეფასებები სკოლებში არ გაუქმებულა, ხოლო თუ ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებს ექნებათ სურვილი, შეუძლიათ დარჩნენ შეფასების არსებულ სისტემაზე, ან შეაფასონ მოსწავლეები თუნდაც 100-ქულიანი სისტემით, ოღონდ შემდეგ ეს უნდა დაკონვერტირდეს 10 ქულიან სისტემაზე.
„სასწავლო გეგმის რეფორმის ამოცანაა - მეტი ავტონომია და აკადემიური თავისუფლება მივცეთ სკოლას, მასწავლებლებს და ეს არაა სამინისტროს მოსაზრება; მასწავლებლების ყველა შეხვედრაზე ჟღერდება მოთხოვნა - მოგვეცით მეტი თავისუფლება და თავად გადავწყვეტთ, შეფასების რომელ მეთოდს გამოვიყენებთ.
ვის შეიძლებოდა აზრად მოსვლოდა, გაგვეუქმებინა განმსაზღვრელი შეფასება? მით უმეტეს, მოსწავლის შეფასების მეთოდი, CAT-ის გამოცდების გაუქმების შემდეგ, სკოლაში საერთოდ არ გვაქვს.
ვმუშაობთ ეროვნულ შეფასებაზე - ვაპირებთ, მე-6, მე-9 და 12 კლასებში პირველ ეტაპზე შემოვიტანოთ განმსაზღვრელი სადიაგნოსტიკო შეფასებები და შემდეგ ეტაპზე, როცა სისტემა კარგად აპრობირებული იქნება, გავხადოთ სავალდებულო.
ჩვენ მივეცით სკოლებს არჩევანის თავისუფლება და თუ მათ მოსწონთ არსებული მოდელი, სრული უფლება აქვთ, ასე გააგრძელონ, ან შეიმუშაონ შეფასების „ეიბისი“ თუ ასქულიანი მოდელი, თუმცა აუცილებლად შემდეგ ეს უნდა დააკონვერტირონ 10-ქულიან სისიტემაში“, განმარტა გიორგი ამილახვარმა.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რომელ საგნებს უნდა მიეთითოს გაუქმება ან წაშლა და რა თარიღით უნდა ასახოთ საგანი, რომელც II სემესტრიდან ისწავლება
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეებმა ახალი წელი იზეიმეს
საახალწლო დეკორაციების დაშლა სკოლაში არის არა მხოლოდ ორგანიზაციული პროცესი, არამედ მნიშვნელოვანი სასწავლო გამოცდილება