მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ახლახან, განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს გადაწყვეტილებით, გაუქმდა განმსაზღვრელი შეფასებების კომპონენტები (საკლასო, საშინაო, შემაჯამებელი) და მოდელები. სკოლებს თავად შეუძლიათ შექმნან განმსაზღვრელი შეფასების ორიგინალური სისტემა და პრინციპები, რომლის მიხედვითაც სასკოლო სისტემაში დაწერილი ნიშნების კონვერტირება მოხდება ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ 10 ბალიან სისტემაში.
შემაჯამებელი და საშინაო დავალებების გაუქმებაზე განმარტებას განათლების სამინისტრო აკეთებს
საინტერესოა, როგორია შეფასების სისტემა საზღვარგარეთ? - წარმოგიდგენთ, 4 ქვეყნის გამოცდილებას.
განვიხილოთ კანადა. სკოლებში მოსწავლეთა შეფასება კონვერტირდება 100 ბალიან შეფასების სისტემაში, რომელითაც მოსწავლეთა მოსწრება შესაბამისი ქულისა და ასო კლასის მიხედვით განისაზღვრება.
ასო კლასი | ქულა | განსაზღვრება |
A | 90–100 | აღემატება სტანდარტულ შეფასებას |
B | 80–89 | სტანდარტული |
C | 70–79 | სტანდარტის ქვემოთ |
D | 60–69 | წარუმატებელი სტანდარტული/ზღვრული. შეიძლება არ იყოს საკმარისი კურსის გასავლელად |
F | 0–59 | წარუმატებელი შეფასება |
გერმანული მოდელი | |||||
---|---|---|---|---|---|
ქულები | შეფასებები | აღწერა | აშშ ექვივალენტი | ||
დაწყებითი და ქვედა საშუალო (1-10 კლასი) | უმაღლესი საშუალო (11–12/13 კლასი) | უმაღლესი ( გამოყენებით მეცნიერებათა უნივერსიტეტი ) და უნივერსიტეტი | |||
91–100 | 1+ | 15 ქულა | 1.0 | ძალიან კარგი / შესანიშნავი | 4.0 |
1 | 14 ქულა | 1.0 | 4.0 | ||
1- | 13 ქულა | 1.3 | 3.7 | ||
81–90 | 2+ | 12 ქულა | 1.7 | კარგი: მიღწევა, რომელიც მნიშვნელოვნად აღემატება საშუალო მოთხოვნებს | 3.3 |
2 | 11 ქულა | 2.0 | 3.0 | ||
2- | 10 ქულა | 2.3 | 2.7 | ||
66–80 | 3+ | 9 ქულა | 2.7 | დამაკმაყოფილებელი: მიღწევა, რომელიც აკმაყოფილებს საშუალო მოთხოვნებს | 2.3 |
3 | 8 ქულა | 3.0 | 2.0 | ||
3- | 7 ქულა | 3.3 | 1.7 | ||
50–65 | 4+ | 6 ქულა | 3.7 | (საკმარისი: მიღწევა, რომელიც აკმაყოფილებს მოთხოვნებს ხარვეზების მიუხედავად | 1.3 |
4 | 5 ქულა | 4.0 | 1.0 | ||
0–49 | 4- | 4 ქულა | 5.0 | ნაკლები / არასაკმარისი / წარუმატებელი: მიღწევა, რომელიც არ აკმაყოფილებს მოთხოვნებს ძირითადი ხარვეზების გამო) | 0.0 |
5+ | 3 ქულა | ||||
5 | 2 ქულა | ||||
5- | 1 ქულა | ||||
6 | 0 ქულა |
ქულა | შეფასება |
5 | ძალიან კარგი |
4 | კარგი |
3 | დამაკმაყოფილებელი |
2 | საკმარისი |
1 | არასაკმარისი |
ქულა | ასო კლასი |
14–20 | A |
12–13.9 | B+ |
11–11.9 | B |
10.5–10.9 | B− |
10 | C |
9–9.9 | C− |
8–8.9 | D |
0–7.9 | F |
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...